czym latamy

Hi
Fajnie...;-))). Odgrzeba³em na dysku Motocalca (i wywali³em tego dll'a, ¿eby znów dzia³a³ ;-)) i okaza³o siê, ¿e faktycznie próby z tymi ¶migie³kami mog³y by byæ ca³kiem obiecuj±ce ;-). A ja qrcze specjalnie projektowa³em Pelikana takiego wysokiego, ¿eby nie haczy³ moim ¶mig³em o ziemiê ;-).
Clark Y jak Clark Y, normalny, czyli 12%. Ciêciwa 20 cm, rozp. 104 cm, to daje 20,8 dm2 pow.... wymiar prawie podpada pod 400-tkê, wiêc na 280-tkê trochê du¿e - ale zale¿a³o mi na du¿ym skrzydle, ¿eby lata³ powoli ;-).
pozdrawiam
mikki
Reply to
mikki
A wiêc tak.
Trenerek Partner ( wykonany nowy p³at konstrukcyjny )
156 cm rozpiêto¶ci, Os Max 46 La, waga 2000 gr
Albatros- konstrukcja w³asna
Grzbietop³at rozpiêto¶æ 180 cm rozpiêto¶ci silnik MVVS 7.5 waga 3200 gr
Cesna 172 - trochê zmodyfikowane podwozie ( nie odpowiada orygina³owi)
Rozpiêto¶æ 270 cm silnik MVVS 12.7 + rura rezonansowa ³adnie schowana w kad³ubie waga 4400 gr. ( czeka na oblatanie ;-) )
Na warsztacie
Model eksperymentalny rozpiêto¶æ 142 cm silnik MVVS 3.5 , podwójne usterzenie kierunku.
Waga 1200 gr.
Piprer Cup J3 rozpiêto¶ci 180 cm silnik MVVS 7.5 , czeka na odbudowê po nieudanym oblocie ( rozbity przód po nieudanym l±dowaniu )
W Planach pierwszy elektryk J cos na silnik 400 aby spokojnie polataæ w zimie
Reply to
Pietrzyk Andrzej
Wysłałem do ciebie e-maila, ale cisza, moze nie doszedł. Podaj na priv adres, to prześlę śmigło.
Pozdrówka PiotrP
Cytat miesiąca: "Jesli ktos jest glupi lub zle wychowany i nie jest od nas duzo wiekszy, to w sprawach waznych nalezy mu dac po mordzie w celu wyegzekwowania swoich praw (mozna uzyc sztachety - nalepiej z gwozdziem, zeby sie po plecach nie slizgala)." KOJOT
Reply to
PiotrP
Na razie niewiele: 1. Cały sezon latam Twinstarem - praktycznie na tym modelu dopiero nauczyłem się latać. Wykonał na pewno ponad 100 lotów i chociaż trochę juz mnie nudzi, to nadal jest wdzięcznym obiektem różnych prób z programowaniem aparatury, sprawdzaniem zachowania przy różnych kątach natarcia i wyważeniach itp. 2. Świeży nabytek - mały trenerek 1.20 rozpiętości, MVVS 2.5ccm, bez podwozia - ląduje na brzuchu. Lata bardzo fajnie i szybciutko- -wreszcie mogę wykręcić kilka beczek pod rząd ;) Próbowałem też latac nim z OS-em 1.8ccm - też bardzo fajnie - bzyczy prawie tak jak elektryk :))) Na warsztacie - tajne wyposażenie specjalne do Twinstara.... Jak skończę, to na pewno się pochwalę.
Reply to
Piotr Konopka
Witam, jak zwykle nie moge się skupić na jednym ;-)
W gotowości bojowej: - Trenerek 2,5 ccm, sterowanie wysokość i kierunek - sam lata - Twist- czeskie latające skrzydło na 480-tkę, laminat - Mini Ellipse - elektro szybowiec, laminatowy, 1,5m, z napędem (wciąż eksperymentuję) 400 + planeta 4:1 W remoncie: - Twinjet - styropianowa delta Multiplexa na 2x400 - Pechowiec - elektroszybowiec na 600, chyba jednak przerobię na szybowiec. - Senior - to będzie niespodzianka :-))) W budowie: - Heros - latajace skrzydło konstrukcji Andrzeja Kobyłeckiego -Trotylek- moja wersja Motylka Jarka Hajduka To by było na tyle, myślę że nic nie zapomniałem.
Reply to
Teos