do u?ytkowników Easy Glider Pro

Bardzo proszę o kontakt osoby, które są użytkownikiem w/w modelu i są zadowolone z zakupionego do niego osprzętu (lub mają konkretne sugestie na co należałoby zwrócić uwagę). Napiszę wprost - nie mam zamiaru (na razie) uczynić z modelarstwa życiowej pasji. Tak stało się z fotografią i akwarium ( miało być tylko kilka kolorowych rybek - a jest ciągłe zgłębianie wiedzy, fora dyskusyjne, książki). W przypadku modelarstwa zywczajnie nie mam na to czasu. Mam natomiast czas , żeby w weekend wyjść z synkiem na pole (lub na dwór - jak wolą niektórzy) i polatać pół godzinki.

Myślę, że model wybrałem dobry na początek - poddaję się natomiast przy lekturze osprzętu. aparatury, rewersy, rygle, śmigła, kołpaki , akku 2lipol 3lipol etc...

Prosiłbym więc o gotową ściągę wszystkiego co niezbędne aby model mógł polecieć.(łącznie z duperelami typu ładowarki ) Jeżeli są tu osoby prowadzące jakiś sklep internetowy - bardzo chetnie orzymam ofertę. Teraz przeglądam te propozycje nie wiedzac do końca czego jeszcze mam szukać. Co do budżetu - chciałbym się zmieścić ze wszystkim w kwocie 1000-1200 zł. Początkowy budżet wynosił 300 zł i miał być przeznaczony na jakiegoś gotowca RC z allegro, wiec i tak przekroczyłem go o 300 %.

Bardzo cenię ludzkie pasje - taką jest dla większosci z was modelarstwo. Ja na kolejną nie mam raczej czasu. A myślę, że nie trzeba znać się na wszystkim, czego się dotykamy. Ważne, że efekt sprawia radość.

Bart

Reply to
allegro

Bartku,

Chetnie pomoge. Swoja droga dziwie sie, ze nikt jeszcze nie odpowiedzal na forum. Moge pomoc dwojako:

- wskazowki na forum (krotko i zwiezle)

- badz zaoferowac pomoc w budowie modelu (jezeli nieszkasz jakkolwioek blisko wawy (chociaz sadzac po "na pole" to pewnie z Galicji jestes - ja tez... oryginalnie). Napisz co wolisz. Nie jestem filantropem, ale zgadzam sie, ze nie trzeba byc konstruktorem by cieszc sie pilotazem. Popieram i chcilabym Cie widziec wsrod adeptow modelarstwa. Zobaczysz,... jak polkniesz haczyc to jakas inna pasja pojdzie w odstawke (BTW. Czy jestes chemikiem?)

Osobiscie, z gamy Multiplexa posiadam: EG, EG PRO i Cularis. Jak na piankowe konstrukcje, daja swietne performancje.

Po krotce:

  1. Aparatura. Jezeli zamierzasz na serio zajac sie lataniem, badz zwyczajnie pragniesz komfortu latania (aparatura moze wiele za Ciebie zrobic, aczkolwiek to Ty musisz wiedziec co i odpowiednio zaprogramowac), wybierz dobra aparature. Niestety, na to musisz przewidziec odpowiedni budzet ale nie jest tak zle. Osobiscie jestem zwolenniliem Multiplex'a. Sam posiadam Royal EVO 9 i Cockpit SX dla syna (ten drugi polecam Tobie). Mozesz wybrac ekwiwalent FUTABA,... Mozesz tez zadowolic sie czyms prostszym, ale... chetnie rozwine ten temat jezeli to bedzie konieczne.
  2. Silnik. Dla wielu mocny silnik kojarzy sie z akrobacjami. To stereotyp. Wielu wybiera mocny silnik t innych wzgledow. Silnik ma wzniesc twoj motoszybowiec wysoko, abys mogl wylaczywszy go "postawic zagle" oraz wyciagnac Cie z potencjalnych klopotow. Powyzsze mozna osiagna w dwojnasob:

- "odchudzajac" konfiguracje do nimimum: pamietaj, ze 100g to ponad

10% wagi twojego szybowca, a to jest bardto duzo, jezeli chodzi o wlasciwosci lotne, szczegolnie jezeli zamierzasz korzysztac z pomocy matki natury w dlugich lotach.

- drugim podejsciem jest odpowiednia ilosc "koni pod maska". Wygodne, ale nie zaznasz prawdziwej slodyczy "lapania wiatru", twoj model bedzie za ciezki, wydasz fure kasy na pakiety zasilajace by polatac chocby pol popoludnia. Dobre dla samolotu ale szybowiec to szybowiec... korzystaj z sil natury by pozostac w powietrzu.

Biorac pod uwage powyzsze wzgledy:

- odchudzilem swojego EG wymieniajac zalosny PERMAX 400 na 35g bezszczotkowy + lekki pakiet zasilajacy LIPO, zalozylam najlzejsze seva (naciałem zawiasy z EPP by nie stawialy oporu lekkiim servom), skrocilem przewody do minimum, zastosowalem najlzejsze elementy. W ladna, niezbyt wietrzna pogode lata cudnie.

- EG PRO, wypasłem na maxa. Latam nim przy niemal kazdej pogodzie, oraz gdy chce sie troche wyzyc. Pewnie samolot bylby lepszy, ale nie mam terenu umozliwiajacego ladowanie samolotem, podczas gdy szybowiec wyladuje niemal wszedzie.

- Cularis... Bet silnika. Latam nim w Pieninach albo w Pirenejach.

Wybrales EG PRO. Dobra maszynka, mozna z niej wiele zrobic. Zanim jednak zrobie Ci sciage, musisz wybrac w krotym z omawianych kierunkow zamierzasz sie sklonic. Budzetowo, lekka wersja latwiej zrobic za niewielkie pieniadze. Musisz tez wybrac nadajnik. Kazdy ma swoje preferencje, swoje przedstawilem, teraz Ty musisz cos wybrac (Biorac Cockpit SX mozesz nieznacznie przekroczysz budget w wersji lekkiej).

Pzdr, S

Reply to
stanislaw.kania