[DW] Co jest zawarte w Modelarzu nr 4 i 5 z 2004r

Witam!
Podaję co jest zawarte godnego uwagi modelarza w ostatnich dwóch nr-ach Modelarza.
Numer 4
1. Makiety latające kl. F4C ---> Piętno przepisów.
2. ABC początkującego modelarza ---> Mój pierwszy model ---> Szybowce. 3. WICHEREK żywa legenda cz. V. 4. Włoski samolot bombowy PIAGGIO P.108 ---> opis i plany w sk. 1:144 ark. 1/1. 5. PRZĄŚNICZKA ---> opis, zdjęcia i plany na wkładce w sk. 1:5 ark.1,2/2. 6. Bocznokołowy parowy holownik GDAŃSK ---> plany w sk. 1:100 ark. 2/3. 7. Pędniki strugowodne ---> opis działania, rysunki, zdjęcia, parametry i wymiary. 8. Wloska armata morska OTO MELARA 76.2 mm/62 [3"] Compact ---> opis, zdjęcia i plany w sk.1:50 ark. 1/1. 9. Polski czołg TKS i TK-3 ---> opis i zdjęcia. 10. Francuski samochód ciężarowy BERLIET CBA ---> zwymiarowane podwozie i inne rysunki poglądowe w sk. 1:35 c.d. z nr-u 3/2004.
Numer 5
1. WICHEREK żywa legenda cz. VI ---> rysunki wykonawcze płóz śniegowych. 2. Polski samolot rozpoznawczo-bombowy PZL-23 KARAŚ ---> opis i zdjęcia, plany na wkładce w sk. 1:48 ark. 1/2. 3. Bocznokołowy parowy holownik GDAŃSK ---> plany na wkładce w sk. 1:100 ark. 3/3. 4. Amerykański ok. pancerny U.S.S. MONITOR ---> opis, zdjęcia i plany w sk. 1:25:50:100 ark. 1,2/3 i ark. 3/3 na wkładce. 5. Pędniki Voit-Schneidera ---> opis, zdięcia, rysunki i objaśnienia zasady działania. 6. RC-auto ---> Przegląd najlepszych regulatorów elektrycznych do wyczynowych modeli samochodów. 7. "Ciekawostka" ---> Opis i zdjęcia ciągnika artleryjskiego Luftwaffe na podwoziu SdKfz 8/DB10, wydobyty z dna Pilicy i zrekonstruowany. 8. ABC początkującego modelarza ---> silniki elektryczne i akumulatory ---> sposób chłodzenia silnika wodą. 9. Maszyna parowa ze stawidłem nastawnym ---> rysunki, opisdziałania i wykres suwakowy mechanizmu Kugla.
Hi :-)

Tak przy okazji, to ile można jechać numerów na planach wicherka?!?!?! Mógł wydawca od razu nazwać cykl artykułów "Don Wichejro" albo coś w tym stylu, bo to trąca brazylijskim serialem.
pozdrawiam, qrdl
Witam!

śniegowych.
stylu, bo to trąca brazylijskim serialem.
O to zapytaj samego wydawcę. Ja jestem tylko "wkurzonym" czytelnikiem i na treść Modelarza nie mam żadnego wpływu.
Pozdrawiam
"Hadżi"

Witam Na treść modelarza nikt nie ma wpływu. Czasami mam wrażenie, że treść została ustalona 20 lat temu. Czy nie ma u nas nikogo kto w końcu podjął by się wykopania tego pisma z rynku? To nie było by trudne. Myślę, że każde inne będzie lepsze od tego co jest. Pozdrawiam Władek

by
Bedzie torchę długie i wielu może zbulwersować, ale co tam. Było wiele razy na ten temat i to głownie narzekania.
Czytam takie posty, tak ten wyżej i mnie krew zalewa. Skoro nie jest to takie trudne, to czemu Ty nie spróbujesz :o) ? Był kiedyś Przegląd Modelarski, według niektórych super gazeta - i co - nie ma go. Modelarz nie zmienił się od 20 lat, bo i ludzie, którzy do niego pisują, nie zminili się od 20 lat - wystarczy popatrzeć na rubrykę - " Stale współpracują". Treść Modelarza układa 10 osób na krzyż, więc czego można od nich wymagać. Jak się chce poczytać ciekawe materiały, to trzeba też takie tworzyć. Czytam od dłuższego czasu precla i forum i jedna myśl mi się nasuwa: takich, co chcą brać są setki, ale takich, co dają można policzyć na jednej ręce. Tak samo jest z Modelarzem. Chciałoby się, żeby każdy nr Modelarza był "ABC modelarstwa", miał 100 stron i kosztował złotówkę - wtedy wszyscy by się cieszyli - prawda? Narzekamy na to, że drogi i nic w nim nie ma, za to czasopisma zagraniczne są super, ale mało kto wspomina już o tym, że są 2, 3 a nawet 4 razy droższe. Chcemy mieć fajną gazetę modelarską, to ją stwórzmy. Pomóżmy Panu Gontarzowi. Znam go i wiem, że jest otwarty na współpracę, ale ma też trochę uwiązane ręce. Pierwsze to finanse - gdyby Modelarz był droższy, napewno zwiększyłaby się też jego objętość i szybciej schodziłyby materiały od autorów, a z tego co wiem, kolejka nie jest krótka. Drugie - to liczba autorów: nie można wymagać od jednej osoby, żeby znała się i na widłach i na powidłach. To jest punkt dla nas i może któryś z tych maruderów napisałby coś ciekawego - jestem pewien, że niejeden młody modelarz przeczytałby to z wielkim zainteresowaniem i czegoś by się nauczył. Sam czasami naskrobię coś do Modelarza i jestem naprawdę bardzo szczęsliwy, jak usłyszę kątem ucha na jakiś zawodach, że ktoś to przeczytał i coś z tego wyniósł. Jest jeszcze trzecie, ale na to, niestety, nie mamy żadnego wpływu - wydawca Modelarza. Osobiście uważam, że ta "firma" więcej szkodzi niż pomaga w modelarstwie, a czasy jej świetności już dawno minęły i pozostały tylko porfele półkowników, które muszą być pełne. Pracowałem w niej ponad rok i wiele tam widziałem :o) Pewnie mało kto zdaje sobie sprawę, że jest to gazetka naprawdę ogólnodostępna i wielu młodych adeptów sztuki modelarskiej czyta każdy kolejny jej nr z wypiekami na twarzach. Sam się wychowałem na Modelarzu i wiem, jak to jest. W prównaniu z innymi zagranicznymi czasopismami, naprawdę łatwo go zdobyć. Żeby nie być gołosłownym - ostatnio, nie taki już młody, modelarz z Wrocławia zapytał mnie, gdzie ja widziałem RC Revue, bo on nigdzie nie może tego kupić, a w Empkiu aż się półka ugina od różnych zagranicznych periodyków. W małych miejscowościach nie ma empików, a w kiosku można najwyżej kupić Modelarza.
Ja kupuję Modelarza nieprzerwanie od 18 lat i nadal będę kupował, a czasami, jak bedę miał coś ciekawego do napisania, to napisze.
-- Pozdrawiam Grzesiek J Pysiak RC - szkutnicze i latające

[...]
Temat strasznie drażliwy :-) Całkiem nie wiem dlaczego. Były na grupie kilkakrotnie dyskusje, które i tak nic nie zmieniają materialnie... coż, jeśli ktoś chce to kupuje "Modelarza", jeśli nie chce, to nie musi - proste, a "M" dalej będzie trwał, kiedy nasze groby zostaną zapomniane. Miło i doceniam to, że Sylwester znajduje ochotę i czas na przedstawienie na grupie zawartości kolejnych nrów:-) Być może kogoś jakaś informacja zaintersuje, etc. Ale Panowie, bez przesady, to już nie można się podśmiechiwać z brazylijskiego serialu :-))))? Mam "M" z pierwszą częścią artykułu o wicherku i nigdy bym się nie spodziewał, że będzie części 6 a może i więcej :-) Ciekawe, czy żeby zrobić wicherka to trzeba czekać do ostatniego odcinka... można przegapić kilka sezonów ;-).
pozdrawiam, qrdl

rzmota napisał:

tttt
lufa napisał:

fff
napisał:c8l1b4$6i6$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

stylu, bo to trąca brazylijskim serialem.
Tak przy okazji to tu - na preclu - jest największe grono zwolenników, budowniczych i użytkowników Wicherka !! I tu też największe grono malkontentów którym wiecznie źle, albo - dla odmiany - nie dobrze. Przecież ten cykl powstał na Wasze życzenie, popatrz w archiwum ile było tekstów z Wicherkiem, próśb o plany W10, W20 i większych. Tylko patrzeć jak w Modelarzu pojawi się cykl artykułów o - tfu - depronie. A w trzy dni później seria wystąpień o beznadziejności tego pisma. Dajcie spokój. O metodach poprawy tego stanu rzeczy, rzeczowo napisał Kol. Pysiak.
-- pozdr. Renart odpowiadając usuń z adresu "nospam" zobacz www.avia.tarman.pl

Wielkie nieba, wystarczy zażartować w całkowicie niewinny sposób (w czym się przejawia, że jest mi "wiecznie źle" albo "nie dobrze"?), żeby od razu dostać miano "malkontenta", w gronie strashnie poważnych Modelarzy. Kilka gazet modelarskich w swoim życiu widziałem, a nawet na podstawie palnów w nich zamieszczonych zrobiłem modele, które latały i dalej latają. Plany i opis budowy były w jednym numerze i wcale nie zajmowały połowy miejsca w czasopiśmie, tak więc zastanowiło mnie, że wichejro ma już 6 odsłonę... Na pokutę zakupię 10 egzemplarzy tego [baczność] periodyka [spocznij] :-) Życzę trochę poczucia humoru, a przynajmniej troszkę więcej dystansu do [baczność] "Modelarza" [spocznij], bo humor to rzecz gustu.
pozdrawiam, qrdl

tym
[...]

Mój tekst nie dotyczył tego co Ty napisałeś, powiem więcej, nawet mi się żart spodobał :o) Mnie rozdraźniło to co napisał Wladek_J, więc napisałem, to co na ten temat myślę.
-- Pozdrawiam Grzesiek J Pysiak RC - szkutnicze i latające

:-) Dziękuję.
pozdrawiam, qrdl
Ciach.... Mnie rozdraźniło to co napisał Wladek_J, więc napisałem, to co na ten temat myślę.
Witam Jako, że cie rozdrażniłem odpowiem co o tym myślę. Ja też wychowałem się na Modelarzu, kiedyś czekałem na każdy następny numer i w każdym znalazłem coś ciekawego, ale to było w początkach lat 80 tych - jak zaczynałem bawić się w modelarstwo. Do dzisiaj Modelarz nie zmienił się i jest taki sam jak 30 lat temu. I to jest właśnie moim zdaniem najsłabszy punkt. Relacje z zawodów są nieciekawe. Opisy techniczne pisane językiem niezrozumiałym mętne. To tylko moje zdanie i nikt z nim nie musi się zgadzać. Kupuje niemiecki FMT za dwadzieścia parę zł i lub czeskiego modelarza czasami też jakieś inne pisemko co mi wpadnie w ręce w Empiku. Nie zależy mi aby Modelarz kosztował grosze, niech kosztuje 15 - 20 zł ale niech będzie na dobrym papierze, niech relacje z zawodów będą ciekawe, do pisma może być dołączony cd rom, może dla prenumeratorów wkładka co miesiąc z planami np Wicherka, opisy techniczne sprzętu. zestawów wraz z recenzjami, dużo reklam bo one utrzymają pismo. Jeśli ktoś kto na tym się zna zacznie wydawać takie pismo ja pierwszy je zaprenumeruje, a do tego czasu będę kupować pisemka zagraniczne. Pozdrawiam Władek
Zaraz admin R@dek się zaśmieje, że znowu odzywam się w temacie Modelarza. Ale co mi tam.
Grzesiek Pysiak podaje mocne argumenty, ale ja osobiście podpisuję się pod większością listu Władka. Kolega G. może nie wie o paru faktach z naszej historii PWM. Ale zaraz to wyjaśnię.

Heh... Qrde, aż się żachnąłem Od samego początku powstania PWM próbowaliśmy się "jakkolwiek skomunikować" (celowo użyłem tego określenia) z szanownym dyrektorem Gontarzem. Najpierw listownie, później nawet osobiście. Proponowaliśmy szeroką współpracę z nami, ale zostaliśmy zignorowani. Nie tylko nie wysłuchani, ale ZIGNOROWANI. Olani poprostu. Pan Gontarz nie zaszczycił nas odrobiną swojego cennego czasu i zainteresowania. A chcieliśmy tak niewiele, żeby tylko wspomnieli o nas w Modelarzu... No to stary, wybacz, o jakiej ty współpracy wspominasz?

A raczej - nie dopuszczono młodych wilków do możliwości wprowadzenia zmian w czasopiśmie. A to się wiąże oczywiście min. z utratą wpływu na wpływy. I nie mam tu na myśli tylko paru osób z redakcji, ale też, a może przede wszystkim, dobrze urządzonych na emeryturce dziadków z LOK-u. A wpuszczenie nowych trendów z rynku to też konieczność reorganizacji stylu pracy, zmiany (!!!) kadr i innego podziału kasy. A do tego niektórzy nie dopuszczą.
A właśnie fakt, że M. nie zmienił się od 20 lat dobitnie świadczy o trwałości pewnych związków. I nie jest to zaleta, a wada tego pisma. Nie przystoi ono do obecnego stanu modelarstwa w kraju i na świecie.
Wicherek jest jak Jurczyk-prezydent w Szczecinie. Swoje zrobił, ale sukces w jednym nie oznacza, że nadaje się dożywotnio do wszystkiego. Aha, dodam jeszcze, że w Polsce jest wiele bardziej nowoczesnych, a równie udanych konstrukcji modeli i te peany na cześć Jedynego Produktu Eksportowego Shiera są wysoce przesadzone. Patrząc na kolejne wznowienie opisu Wicherka trudno nie odnieść wrażenia, że zespół redakcyjny ma konkretne powodu ku temu, albo też zatrzymał sie na tym etapie, co Wicherek.
Nie dziw się, ale naprawdę, podejmowaliśmy kilka prób nawiązania współpracy z p. Gontarzem i nie otrzymaliśmy nawet najkrótszej informacji o powodach. Nawet krótkiego "... a mamy was w d....". Z takim podejściem nic się z Modelarzem nie zmieni. Z ich podejściem nie ściągnie się nowych firm, nowych ludzi, nowych pomysłów, nowych artykułów. Potrzebne są nowoczesne metody zarządzania, marketing, kompetencje pracowników... a z resztą, to nie miejsce na ten temat. Modelarz wymaga kompleksowej przeróbki, a to jest teraz nierealne. Możemy tylko liczyć na rzadkie rodzynki w tym mocno podeschniętym cieście.
Pozdrawiam
Sławek 'Gmeracz' Gmerek =====================================Polska Witryna Modelarska www.modelarstwo.org.pl =====================================

A probowales zaproponowac mu artykul na temat PWM? Kolega Pysiak ma racje. Piszcie do Modelarza artykuly i w ten sposob go zmienicie. Mam nadzieje ze nie boicie sie krytyki swoich produkcji pisarskich.
Pozdrowienia,
Marek

wiadomości się zaśmieje, że znowu odzywam się w temacie Modelarza.

próbowaliśmy
Niestety o tym wiem dokładnie, bo sam brałem w tym udział. Jeśli przejrzysz swoją pocztę sprzed kilku lat to zobaczysz mail'a którego do mnie wysłałeś z artykułem o PWM do Modelarza. Wtedy mi się nie udało - fakt. Punkt dla Ciebie. Ale spróbujemy to zmienić.

nie
wpuszczenie
zmiany
Tu masz rację i zgadzam się z tym, że "firma" wydająca Modelarza więcej szkodzi niż pomaga, ale zmiany w terści Modelarza są możliwe, natomiast do rewolucji redakcyjnej potrzebna jest kasa, a ta niestety jest dzielona między "dziadków". Trzeba jeszcze chwile poczekać - wierz mi już nie długo.

Wicherek.
Co do Wicherka to jestem tego samego zdania - tu masz rację. Ale podejżewam, że seria o Wicherku została opublikowana ponieważ: 1 - nie było żadnego podobnego materiału jesli chodzi o szczegółowość opracowania; 2 - czytelnicy tego chcieli, w co mogę uwerzyć czytając min. precla i forum :o)
Nie spuszczajmy Modelarza z wodami klozetu, dajmy szansę tym co go tworzą i życzmy szystkiego naj... tym co przeszkadzają.
-- Pozdrawiam Grzesiek J Pysiak RC - szkutnicze i latające
Dobrze, że taka dyskusja pojawiła się tutaj. Bo w końcu gdzie, jak nie na tej liście? Dorzucę jeszcze kilka luźnych myśli, które przyszły mi w międzyczasie do głowy. Chodzi mi głównie o argument, że do zmian potrzebna jest kasa. Ale nie zawsze:
- Na modelarstwo.org.pl jest wielu modelarzy, ale także wielu producentów i wydawców periodyków modelarskich (chociaż często poprostu nie odzywają się na forum). Jednak nie spotkałem się z takim zainteresowaniem kogoś z Modelarza. Przyznasz, że to podstawowy babol, nie interesować się swoim rynkom zbytu, ani trendom na nim występującym.
- Kolejnym argumentem jest fakt, że chociażby w tej dyskusji bierzemy udział tylko my
- Przez wiele lat bytności na tej liście i forum PWM nie widziałem ani jednego listu od redakcji Modelarza. Takie podejście zalatuje dla mnie niestety brakiem zainteresowania środowiskiem, dla którego robi sie to pismo. W końcu do tego nie trzeba dodatkowych pieniędzy dla redakcji, jedynie odrobina chęci. To kolejny argument, że chyba pracują tam ludzie, dla których modelarstwo to poprostu temat do zrobienia.
- Autorzy poszczególnych artykułów nie mają wpływu na ogólny wygląd magazynu, a już napewno na to, jak się je robi. Kiedy widzę reportaż z kolejnych zawodów, gdzie autor(ka) robi tysięczną pamiątkową fotkę grupy ludzi trzymających modele, to odrazu odechciewa mi się czytać dalej.
- co do Wicherka -> sądzę, że to raczej jakieś układy nieoficjalne, niż fakt popularności Wicherka. Czyż nie jest wygodniejsze sięgnięcie do oklepanych i sprawdzonych wielokrotnie materiałów, niż wysilić się na poszukanie innego autora nowocześniejszej konstrukcji? No tak, tu jednak kółko się zamyka. Bo do tego trzeba dobrej woli.
Można tak długo polemizować, ja jedynie ubolewam, że nie mieszkam bliżej. Co nie zmienia faktu, że ze swojej strony spróbuję nawiązać współpracę z redakcją w sprawie wydania cyklu artykułów poświęconym modelarstwu lotniczemu RC. Zobaczymy :)
Pozdrawiam
Sławek 'Gmeracz' Gmerek =====================================Polska Witryna Modelarska www.modelarstwo.org.pl =====================================

wiadomości

udział
Poprostu pracują tam ludzie dla których jest to tylko praca a nie pasja - myślę, że właśnie w tym jest problem i dlatego trzeba im pomóc.

Co
Myślę, że nie będziesz miał większych problemów z publikacją swoich artykułów. Sam zbieram materiał na kilka artykułów, dla odmiany o pływadłach RC :o)
-- Pozdrawiam Grzesiek J Pysiak RC - szkutnicze i latające
Czesc Przeczytalem dyskusje i chcialbym dodac swoje 2 grosze. Przyczyna tego, ze niekupuje M jest nie tylko poziom zawartosci, ale glownie "kaszana" tej zawartosci. Mieszanina wszystkiego, co jest w tej branzy. Nie zaplace nawet pare zlotych za 2 strony tego co mnie interesuje. Caly swiat sie specjalizuje. Kilka stron (w roku) o latajacych RC za pare zl wychodzi drozej niz kilkadziesiat stron za 20 zl w specjalizowanym "RC...costam". I juz jakis czas temu odpuscilem sobie proby wspolpracy z tym towarzystwem wzajemnej (wielodziesiecioletniej) adoracji... Pzdr Krzysiek