dwupłatowiec

Witam czy może mi ktoś powiedzieć ja się wyznacza środek ciężkości w modelu dwupłata, kiedy górny płat jest odrobinę wysunięty do przodu względem
dolnego chodzi tu o model samolotu PITSS bo akurat taki kończę budować i za chorobę nie wiem Pozdrawiam Arek

Sprawdziłem na planach i środek ciężkości wypada dokładnie na krawędzi natarcia dolnego płata. Identycznie ma "Christen Eagle" co nie dziwi bo mają identyczną konfiguracje płatów.
pozdrawiam
Andrzej Antosiewicz (antosiek)

Użytkownik Andrzej Antosiewicz (antosiek) napisał:

Tez buduje dwuplata. Na moich planach (pobranych z netu) nie ma zaznacczonego srodka ciezkosc :( Jak go wyznaczyc ? Pozdrawiam TomaszB
Witam!!!
Wyznaczenie środka ciężkości w takim przypadku to rozwiązanie zadania z geometrii. Wystarczy ekierka i linijka. - wyznaczamy średnie cięciwy aerodynamiczne połówek obydwu płatów w rzucie z góry. - w rzucie z boku rysujemy je na obrysie samolotu (same cięciwy). Jeżeli płaty mają wzniosy to musimy to uwzględnić. - wyznaczamy średnią cięciwe aerodynamiczną dla tych rzutowanych cięciw i otrzymujemy cięciwe, na której można już umieścić środek ciężkości (25 - 30%).
Jak będą niejasności Pisz
pozdrawiam
Andrzej Antosiewicz (antosiek)

Użytkownik Andrzej Antosiewicz (antosiek) napisał:

Wlasciwie, to tak myslalem, ale wolalem sie upewnic :) Dzieki Pozdrawiam