Dziwne zachowanie ładowarka + LiPo

Witam wszystkich. To mˇj drugi post ktˇrego zak│adam i znowu musze poprosiŠ o pomoc. Otˇ┐ kupi│em now▒ │adowarke http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=2238123 POLECAM (ale
to nie reklama) , a ┐e jestem poczatkuj▒cy postanowi│em sprawdziŠ j▒ na wszystkich pakietach jakie mam i co: - NiMh - │aduje piŕknie - NiCd - │aduje piŕknie - LiPo - nie │aduje bo wyskakuje error "LOW VOLTAGE" co sugeruje zbyt niskie napiŕcie w pakiecie No i teraz przechodz▒c do sedna chcia│em zapytaŠ co mo┐e byŠ przyczyn▒??? 1. Zepsuta │adowarka (nie mam od kogo po┐yczyŠ LiPo ┐eby sprawdziŠ inny pakiet) 2. Zepsute LiPo - za bardzo roz│adowane (podobno poni┐ej 2,8V na cele jest zabˇjcze dla LiPo)
Nadmieniam, ┐e pakiet kupi│em u┐ywany (mam namiary mogŕ reklamowaŠ) jest pojemnoÂci 600mAh, 3 cele czyli 11,1V firmy FULLYMAX. Chcia│bym rˇwnie┐ wiedzieŠ co mogŕ zrobiŠ, ┐eby nie szukaŠ sprzedaj▒cego a zaj▒Š siŕ napraw▒ LiPo'la (jak siŕ da) - jak mam potraktowaŠ ten pakiet???
Add pictures here
Ôťľ
Witam wszystkich. To m├│j drugi post kt├│rego zak┼éadam i znowu musze poprosi─ç o pomoc. Ot├│┼╝ kupi┼éem now─ů ┼éadowarke http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid "38123 POLECAM (ale to nie reklama) , a ┼╝e jestem poczatkuj─ůcy postanowi┼éem sprawdzi─ç j─ů na wszystkich pakietach jakie mam i co: - NiMh - ┼éaduje pi─Öknie - NiCd - ┼éaduje pi─Öknie - LiPo - nie ┼éaduje bo wyskakuje error "LOW VOLTAGE" co sugeruje zbyt niskie napi─Öcie w pakiecie No i teraz przechodz─ůc do sedna chcia┼éem zapyta─ç co mo┼╝e by─ç przyczyn─ů??? 1. Zepsuta ┼éadowarka (nie mam od kogo po┼╝yczy─ç LiPo ┼╝eby sprawdzi─ç inny pakiet) 2. Zepsute LiPo - za bardzo roz┼éadowane (podobno poni┼╝ej 2,8V na cele jest zab├│jcze dla LiPo)
Nadmieniam, ┼╝e pakiet kupi┼éem u┼╝ywany (mam namiary mog─Ö reklamowa─ç) jest pojemno┼Ťci 600mAh, 3 cele czyli 11,1V firmy FULLYMAX. Chcia┼ébym r├│wnie┼╝ wiedzie─ç co mog─Ö zrobi─ç, ┼╝eby nie szuka─ç sprzedaj─ůcego a zaj─ů─ç si─Ö napraw─ů LiPo'la (jak si─Ö da) - jak mam potraktowa─ç ten pakiet???
sprawdz napiecie na poszczegolnych celach, jak beda za bardzo rozladowane to masz odpowiedz dlaczego ladowarka nie che wystartowac. Istnieje sposob na zregenerowanie za bardzo rozladowanego lipola. Na innym programie w ladowarce (NiCd, NiMh) podpinasz ten akumulator na chwile az wartosc napiecia w aku wzrosnie do ponad 3V na cele, nastepnie zmieniasz program na Li-po i powinno ruszyc. Osobiscie tym sposobem udalo mi sie 2 razy wystartowac za bardzo rozladowany akumulator. Nie pamietam niestety ktorym programem w ladowarce rozpoczynalem regeneracje. Przelaczalem na program LiPol w momencie gdy calkowite napiecie w pakiecie wzroslo powyzej 9,5V trwalo to kilkanascie sekund od momentu rozpoczecia ladowania. Wczesniej tutaj na grupie ktos tez wspominal o podobnym sposobie regeneracji.
pozdrawiam Marcin
Add pictures here
Ôťľ
JUZ WSZYSTKO WIEM!!!!!! Dziŕki Marcinowi B. uratowa│em pakiet, bo okaza│o siŕ, ┐e │adowarka ktˇr▒ kupi│em http://www.allegro.pl/item283823071_ladowarka_komputerowa_unitech_utm_808b_od_rcpr.html ma baaaardzo dziwne miejsca na wtyki do balansera. Za ka┐dym razem ╝le pod│▒cza│em bo pasowa│o najlepiej na odwrˇt. Przez to z│e pod│▒czenie robi│em zwarcie i roz│adowywa│em LiPo.
Proces ratowania (regeneracji) pakietu: A wiŕc zacz▒│em od kilkakrotnego sprawdzenie po│▒czenia. Zastosowa│em │adowanie 1C (0,6A) LiPo do wartoÂci powy┐ej 9V (bo 3 cells) Po na│adowaniu pod│▒czy│em dobrze pakiet do balancera - choŠ kosztowa│o mnie to nie ma│o (musia│em nieznacznie w │adowarce nagi▒Š nˇ┐ki) A teraz │aduje i jest wszystko wporz▒dku. Podsumowuj▒c uratowa│em pakiet dzieki Marcinowi B., pod│adowaniu LiPo na programie NiCd do ponad 9V!!!!!!! A to wszystko przez niedoskona│oÂc │▒dowarki ktˇra ma "DZIWNE" gniazda na lipole:)
Add pictures here
Ôťľ
to raczej fullymaxy maj▒ nietypowe z│▒cza balancera.

Add pictures here
Ôťľ