Formowanie kadłuba łódki, konstrukcja modeli lotn iczych

Witam. Mam pytanie odnoÂnie tego: http://www.maderskiyachts.alpha.pl/jachty.htm
W pkt. 2-gim autor pisze "przciŕte wed│ug dokumentacji pasy burt".
Czyli mam rozumieŠ, ┐e odpowiednio wyciŕty kawa│ek sklejki da siŕ nagi▒Š do kszta│tu dna │ˇdki bez po│amania?
I druga sprawa: zastanawiam siŕ z jakiego │atwodostŕpnego materia│u mo┐naby wykonaŠ skrzyd│a i kad│ub modelu samolotu(o rozpiŕtoÂci rzŕdu 1-1.5m). MyÂla│em nad zrobieniem formy skrzyd│a z arkusza blachy, prostopadle do ciŕciwy daŠ kilka listewek z balsy i "zalaŠ" to piank▒ budowlan▒. Kad│ub mˇg│bym chyba zrobiŠ analogicznie no i w razie wypadku mo┐na by w miare │atwo odtworzyŠ zniszczone elementy. Wie kto mo┐e jakich technik budowy u┐ywaj▒ modelarze?
Googlowa│em troche, mo┐e pod z│ymi has│ami bo znalaz│em tylko troche pomys│ˇw na modele styropianowe i z balsy.
Z gˇry przepraszam za laickoŠ maila ale nie mam zielonego pojŕcia o materia│ach konstrukcyjnych ani o ich │▒czeniu.
-- Pozdrawiam, asd
Add pictures here
Ôťľ

Tak - oczywiscie projekt musi to przewidywac - sklejka nie jest z gumy i bedzie sie uginac w okreslony a nie dowolny sposob.
Szukaj "szycie sklejki".

Zwykla "pianka budowlana" bedzie miala problem z zastygnieciem w zamknietej przestrzeni - wymaga doplywu powietrza.
Ôťľ

Czyta│em ju┐ o tym, po angielsku to bodajrze "stick and glue"?

To mo┐e jakie inne pomys│y? Zale┐a│oby mi na powtarzalnoÂci wykonania, czyli najlepiej jaka forma czy coÂ...
Add pictures here
Ôťľ

Yes Sir :)
Przyklad w ciut wiekszej skali ;) http://www.skanowanie.com.pl/ryby/2008-04-04%20Prapremiera /

Pianke mozesz odlewac w formie, ale dwuskladnikowa.
Ôťľ
wrote:
[ciach]

Ty sobie poczytaj na jakim┼Ť forum modelarskim jak si─Ö robi wsp├│┼éczesne skrzyd┼éa do modeli lataj─ůcych. Ja Ci tylko podpowiem bardzo og├│lnie, ┼╝e tnie si─Ö ze styropianu i okleja fornirem z balsy. Mo┼╝na zam├│wi─ç wykonanie u specjalisty. Ale szczeg├│┼éy na forum.
Czterdzie┼Ťci lat temu robi┼éem skrzyd┼éa 2 metry na stron─Ö z ┼╝eberek, listewek i cienkiego papieru malowanego lakierem. A mia┼éy wznios, skr─Öt i zmienny profil...
Pozdrowienia. Krzysztof z Tych├│w.
Add pictures here
Ôťľ