Gołe baby na lotnisku w Janikowie !!

Poniewaz mój poprzedni post spotkał się tylko z jedną odpowiedzią i to
nie na temat, w takim razie
postanowilem spuścić sie na pewien podstęp.
Może jakis modelarz-erotoman (taki jak ja) zerknie tu i na dodatek może
będzie miał coś sensownego do powiedzenia? :))
A moje pytanie to:
Jak moze zachowywac sie samolt do ktorego platow o profilu NACA 2415
dodam klapolotki?
Nie mowie o wycieciu lotek w istniejacym placie, ale o dodaniu plaskiej
deseczki przyczepionej do krawedzi splywu.
Bochynski, Janusz
Dnia 2004-12-29 16:00, Użytkownik Bochynski, Janusz napisał:
to ja, to ja!
wiem tylko tyle, że tak się często robi dla uproszczenia konstrukcji w fun-flayach i jakoś latają... z tym że dają grubszy profil "zasadniczy" np. 20%, żeby razem z lotkami wyszła odpowiednia grubość np. 15%
to tyle mojej mizernej wiedzy
Reply to
Jakub Witkowski
Witam
Przy takiej modyfikacji profilu zmniejszysz jego grubosc i zwiekszysz powierzchnie skrzydla - o ile to zalezec bedzie od cieciwy samych klapolotek, (NACA 2415 ma 15% grubosci jesli dobrze pamietam). Zachowanie modelu bedzie zalezec od obciazenia powierzchni skrzydla. Przy małym obciazeniu model powinien latac wolniej (bo zwiekszyla sie powierzchnia), przy dużym musisz uwazac bo latwiej bedzie przeciagnac model (bo profil bedzie cienszy). Sam zastosowalem taka modyfikacje w szkolnym motoszybowcu (lotki krawedziowe na calej rozpietosci z pelnej balsy 3mm przyklejone szeroka tasma samoprzylepna - wiesz jak to jest jak chce sie szybko polatac :))))))) i dzilalo znakomicie tylko przy duzych predkosciach lotki zaczynaly furkotac (flatter) wiec musialem uwazac zeby za bardzo nie rozpedzac modelu.
Powodzenia w eksperymentach.
Kuba.
Reply to
kuba
Witaj,
1. To jest IMO trollowanie. 2. Tak, chyba udało Ci się, chyba na taki wątek wejdzie duuuużo osób :-)
Szymon
Reply to
invalid unparseable
Nie =)
> 2. Tak, chyba udało Ci się, chyba na taki wątek wejdzie duuuużo osób :-) =P
Reply to
Doman
Dobre! Naprawdę dobre! :))) Niestety nadal merytorycznie nie mam nic mądrego do odwiedzenia na Twoje pytanie :( Latać będzie, ale jakie straty dla nośności profilu to przyniesie: ... nie wiem. Podrawiam, Robert
Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski
No ale to i tak była prowokacja. Gratuluję umiejętności zwracania na siebie uwagi ;-)
Szymon
Reply to
szymon.bartus