helikopter dla duzego dziecka;)

witam, zagladam tu raz na jakis czas, poruszajac tematy raczej wspolne niz scisle modelarskie, ale moze i tym razem ktos mnie poratuje rada;)
Odkad pamietam jak bylem maly spodobal mi sie w modelarskim helikopter, bylo to dobre z 15lat temu, kosztowal majatek i tyle;) teraz czasu sie zmienily chinczycy rynek opanowali, ceny poszly w dol, cos tam sie zarabia...
Doradzcie jesli mozecie za czym moglbym sie rozejrzec. przegladalem allegro, bo dla mnie to raczej w tym temacie jakis wyznacznik, sa jakies tandety po 150zl. Ile trzeba zaplacic, ew moze jakies wytyczne do konkretnych modeli, za helikopter dla poczatkujacego? Rozumiem z tego co czytalem w archiwum ze spalinowe to abstrakcje cenowe, wiec zakladam ze tylko elektryczne wchodza w gre. to wyglada w miare porzadnie:
http://www.allegro.pl/item145840919_helikopter_6_kanalowy_walkera_60_r_c_kompletny.html
, chociaz cena jak dla mnie troche moze za duza, chociaz jesli roznica miedzy tym wyzej a taki: http://www.allegro.pl/item145841003_helikopter_colibri_6_kanalowy_prosto_z_importu.html
albo takim: http://www.allegro.pl/item145841014_heli_4_kanaly_r_c_dragon_fly4_prosto_z_importu.html
Jest warta tych pieniedzy to pewnie bedzie znaczaca podpowiedz.
Czy do takich modeli jak wyzej sa dostepne czesci zamienne?
Czy aparatura 4 albo 6 kanalowa dla helikoptera ma jakies wieksze znaczenie? co realizuja te dwa dodatkowe kanaly?
bede wdzieczny za odrobine wyrozumialosci zamiast informacji ze jak nie chce wydac 2tysiecy to nie mam czego szukac..:)
Michał Trych
Witam Jak jesteś z Częstochowy to pogadaj z LarsemD on ci doradzi Marek S