HITEC Optic 6 , jakie minim alne napi─Öcie na nadajniku??

zeby nie stracic kontroli nad modelem??
zazwyczaj ładuje jak mi spadnie w okolice 9,9 - 9,8 V ale boje sie ze mi aku szlag trafi , bo jest ciagle doładowywany zamiast NAładowany
czy napiecie ma znaczenie na zasieg?? ze np przy 11 V zasieg jest 3 km , a przy 9,8 tylko 1 km ??

Ôťľ
Napi─Öcie pewnie ma jaki┼Ť wp┼éyw na zasi─Ög, ale je┼Ťli producent go nie podaje, to jest pomijalny. 11V do 10V to tylko 10% czyli np. 3km do 2,7km - wp┼éyw pogody jest wi─Ökszy. Je┼Ťli zale┼╝y ci na pe┼énych cyklach ┼éadowania, to sobie roz┼éaduj co np.10 cykli aku do 8V. Przy lotach trzeba si─Ö pilnowa─ç, jak napi─Öcie spadnie poni┼╝ej 10V, to potem ju┼╝ spada coraz szybciej. Charakterystyka roz┼éadowania NiCd i NiMh jest taka, ┼╝e najpierw szybko spada z 11 do 10 z kawa┼ékiem, to si─Ö potem utrzymuje dosy─ç d┼éugo i ostatnia faza jak spada poni┼╝ej 10. To ju┼╝ czas na ┼éadowanie.
Pozdrawiam Maniek
LUK pisze:

Add pictures here
Ôťľ
dziekuje za porade :)

Ôťľ
LUK pisze:

Nadajnik ostrzega o zbyt niskim napieciu na tyle wczesnie ze da sie spokojnie wyl─ůdowa─ç. m├│j na fabrycznym pakiecie mocno u┼╝ywanym okolo 4 do 5 minut jeszcze dzia┼éa po pierwszym ostrzezeniu. Na pakiecie podwyzszonej pojemnosci znacznie d┼éu┼╝ej. Ale sprawd┼║ sw├│j w praktyce. Ja rowniez zwykle do┼éadowywuj─Ö jak spada ponizej 9.9 V
Add pictures here
Ôťľ
tompolex pisze:

... okolo 4 do 5 minut jeszcze działa po pierwszym ostrzezeniu.
Gra nie warta ┼Ťwieczki 4 minuty do ok. 240 minut to tylko 1,6% pojemno┼Ťci, a model od kilkuset do kilku tysi─Öcy. NIE WARTO !!!
Maniek
Add pictures here
Ôťľ
maniek pisze:

zgadzam sie tyle ┼╝e: nie napisa┼éem zeby czeka┼é do bipania nadajnika tylko ze w razie czego ostrzega ... to po pierwsze.. napisa┼éem ze co najmniej 4-5 minut i ze da sie wyladowac napisa┼éem zeby sprawdzil swoj .. (niekoniecznie w locie!!!!) napisa┼éem ze rownie┼╝ ┼é─ůduj─Ö w okolicach 9.9 V warto czytac ze zrozumieniem. nie warto sie wym─ůdrza─ç jak kto┼Ť lata na Opticu to nie modelem za kilka tysiecy zwykle .. nie ma szans wylata─ç 240 minut na fabrycznym pakiecie w opticu, cho─ç by─ç mo┼╝e zale┼╝y od wersji pewnie w nowszych jest pojemniejszy pakiet i co za tym idzie d┼éu┼╝szy czas roz┼éadowania po ostrze┼╝eniu- m├│j pakiet fabryczny ma 600 mAh. Powy┼╝sze wyliczenia zmodyfikuj do z 1.6 do 10%. Co i tak nie nie znaczy ze nie lepiej zaczyna─ç ka┼╝dy nowy lot od w pe┼éni na┼éadowanego pakietu w nadajniku. Bo koszt nowego pakietu nawet przedwcze┼Ťnie zu┼╝ytego jest znikomo ma┼éy do kosztu rozbitego modelu
Add pictures here
Ôťľ
LUK pisze:

BTW Ja mam w opticu 3 ogniwa li-ion 18650(z rozbi├│rki baterii laptopa), i polecam takie rozwi─ůzanie. Pr─ůdu starcza na d┼éugo i praktycznie brak samoroz┼éadowania.
Add pictures here
Ôťľ
a moge po prostu postawic radyjko sobie w pokoju , i niech sie rozładowuje .. ?
nie zaszkodzi mu taka praca " na sucho" czyli bez machania manetkami ..? oczywi┼Ťcie antena wystawiona.....

Ôťľ
LUK pisze:

Jak wystawisz anten─Ö, to nie zaszkodzi. Chyba ┼╝e mieszkasz blisko jakiego┼Ť lotniska modelarskiego ...
Maniek
Add pictures here
Ôťľ