Jak obliczyć czas ładowania akku

Moze kto podaŠ mi wg jakiego wzoru obliczyŠ czas │adowania li-po 2200mAh 16C 3S1P 11.1V
maj▒c │adowarkŕ o pr▒dzie │adowania max 0,8A ?
(zreszt▒ wzˇr bŕdzie uniwersalny)
Bart
Add pictures here
Ôťľ
Użytkownik snipped-for-privacy@infomiasto.pl napisał:

Witam Ze wzgl─Ödu na algorytm ┼éadowania, dla akumulator├│w litowych raczej nie znajdziesz takiego wzoru. ┼üaduj─ůc je ca┼éy czas sta┼éym pr─ůdem, w ko┼äcowej fazie ┼éadowania przekroczysz dopuszczalne napi─Öcie ogniwa.
Pozdrawiam Grzegorz
Add pictures here
Ôťľ
wiadomo┼Ťci napisa┼é:

Zgadza si─Ö, jednak bezpiecznie mo┼╝esz je ┼éadowa─ç takim pr─ůdem przez ok 2,5 godziny. daje to ok. 2000 mAh pojemno┼Ťci ( 2.5 h x 800 mAh = 2000 mAh ), kt├│rych ze wzgl─Öd├│w bezpiecze┼ästwa przy takiej metodzie ┼éadowania lepiej nie przekracza─ç. Oczywi┼Ťcie bardzo wa┼╝nym jest, aby wszystkie cele mia┼éy te same napi─Öcia. Dla pewno┼Ťci co jaki┼Ť czas warto sprawdza─ç na z┼é─ůczu balancera ( o ile takie pakiet posiada ) napi─Öcia na poszczeg├│lnych celach. ┼╗adne z nich NIE MO┼╗E przekroczy─ç 4.2V !!! W takim wypadku nale┼╝y bezzw┼éocznie przerwa─ç ┼éadowanie. Pakiet oczywi┼Ťcie nie mo┼╝e by─ç pozostawiony bez nadzoru. ┼üadowanie takie jest mo┼╝liwe, jednak jest to ostateczno┼Ť─ç i prowizorka.
Pozdrowienia, Tomek
Add pictures here
Ôťľ
Użytkownik Vex napisał:

Wszystko cacy, ale pod jednym warunkiem. Akumulator jest ca┼ékowicie roz┼éadowany !!! Je┼Ťli by┼é roz┼éadowany/na┼éadowany w po┼éowie to juz po godzinie ┼éadowania napi─Öcie na ogniwach mo┼╝e zacz─ů─ç przekracza─ç warto┼Ť─ç dopuszczaln─ů. Czyli podczas ┼éadowania trzeba by co jaki┼Ť czas monitorowa─ç napi─Öcie na ogniwach i przerwa─ç ┼éadowanie po osi─ůgni─Öciu napi─Öcia granicznego. Ale w ten spos├│b nie na┼éadujemy akumulator├│w "do pe┼éna". W ko┼äcowej fazie ┼éadowania przechodzi si─Ö na stabilizacj─Ö napi─Öcia z powolnym zmniejszaniem pr─ůdu ┼éadowania. Podczas tej fazy do akumulator├│w "wpompowuje" si─Ö jeszcze ca┼ékiem niez┼éy ┼éadunek.
Pozdrawiam Grzegorz
Add pictures here
Ôťľ

Ten pr─ůd jest najlepiej pomierzy─ç je┼Ťli wyniesie 0,8A to ┼éaduj─ůc 3 godz.b─Ödzie OK o prze┼éadowanie jak pisz─ů poprzednicy nie musisz sie matwi─ç ani o jakies tam algorytmy bo zak┼éadam ┼╝e ┼éadujesz ┼éadowarka do Li-pol a ta dba o to ┼╝eby nie nastapi┼éo prze┼éadowanie ponad 4,21V/1 ogniwo dobrze jest mie─ç balancer to wym├│g do ┼éadowania Li-pol.Ogniwa mozesz zostawic w ┼éadowarce nawet 10 dni nic sie nie stanie od tego jest ta skomplikowana elektronika to tyle bez wywod├│w naukowych jakis tam algorytm├│w to zostawmy naukowcom.Dobrze jest mierzy─ç napiecie poszczeg├│lnych ogniw po na┼éadowaniu powinno wynie┼Ť─ç 4,21v zmiana tego napi─Öcia swiadczy ┼╝e co┼Ť z ogniwem jest nie tak.Bardzo wa┼╝ne jest aby ogniwa nie roz┼éadowa─ç ponizej napiecia 2,9V to je niszczy dlatego dobrze jest mie─ç uk┼éad sygnalizuj─ůcy taki stan .Bardzo prosty -jeden tranzystor i par─Ö czesci

Ôťľ
Użytkownik Marian napisał:

Tzn. proponuje Kolega pompowa─ç te 0,8A w akumulatory przez 10 dni !!! Obawiam si─Ö, ┼╝e po┼╝ar wyst─ůpi ju┼╝ po 10 godzinach. Na jakiej podstawie Kolega s─ůdzi, ┼╝e owa ┼éadowarka Autora w─ůtku ma jak─ůkolwiek elektronik─Ö kontroluj─ůc─ů proces ┼éadowania ? Skoro Autor zada┼é takie pytanie, to obawiam si─Ö, ┼╝e jest to jaka┼Ť tam ┼éadowarka typu "kostka wciskana do kontaktu" nieznanego typu i pochodzenia. Wydaje mi si─Ö, ┼╝e gdyby to by┼éa dedykowana ┼éadowarka do akumulator├│w Li-Pol, to pytanie nie mia┼éoby wi─Ökszego sensu. Pod┼é─ůcza si─Ö akumulator, do pr─ůdu i czeka si─Ö a┼╝ ┼éadowarka zasygnalizuje koniec ┼éadowania.
Pozdrawiam Grzegorz
Add pictures here
Ôťľ
On 4 Sie, 10:34, Grzegorz Kurczyk

Tak dok│adnie to kupi│em ESky EK2-0852 - │adowarka z balancerem. W instrukcji pisze, ┐e czas │adowania nie mo┐e przekroczyŠ 2 godzin. Mi po 2.5 godzinach nadal sygnalizowa│o niekompletne na│adowanie (nowy pakiet prosto ze sklepu). Jest pewne ryzyko, ┐e akumulator mia│ ni┐sze napiŕcie ni┐ 12V i st▒d wszystko odbywa│o siŕ wolniej. Tak, czy owak - przerwa│em │adowanie. Dzi kupi│em miernik, to pomierzŕ. Czy dobrze kombinujŕ, ┐e na wtyczce balancera jest jeden (-) plus trzy wyjÂcia (+) do ka┐dej z cel ? I jeszcze pytanie: czy │▒dowarkŕ mogŕ zasilac z prostownika do akumulatorˇw (bo tak mi wygodniej a i napiŕcia wejsŠiowego bŕdŕ pewien) ?
Bart
Add pictures here
Ôťľ

godz.b─Ödzie

jakies

┼╝eby

nic

wywod├│w

Kolego proponuje wpia─ç mA w obw├│d ┼éadowania jednego ogniwa i dopiero wtedy wzi─ů┼Ť─ç udzia┼é w dyskusji.W laptopach te┼╝ sie wyjmuje baterie po 2 g ┼éadowania?? Balancer o kt├│rym kolega pisze jest b.dobry i co najwa┼╝niejsze tani 35 z┼é na allegro i mozna nim ┼éadowa─ç wszystkie Li-pol nawet 2500 mAh

Ôťľ
Użytkownik Marian napisał:

Problem polega na tym, ┼╝e Autor w─ůtku dopiero teraz "przyzna┼é si─Ö" ;-) o jak─ů ┼éadowark─Ö chodzi. W pierwszym po┼Ťcie nijak nie wynika┼éo, ┼╝e ma ┼éadowark─Ö dedykowan─ů do Li-Poli, ┼╝e o balancerze nie wspomn─Ö. Kolega z g├│ry za┼éo┼╝y┼é, ┼╝e jest to ┼éadowarka dedykowana. Ja ostro┼╝nie za┼éo┼╝y┼éem, ┼╝e Tw├│rca w─ůtku co┼Ť pr├│buje eksperymentowa─ç z ┼éadowark─ů niewiadomego pochodzenia co mog┼éoby si─Ö sko┼äczy─ç efektownym fajerwerkiem...
Pozdrawiam Grzegorz
http://www.rc.control.slupsk.pl
Add pictures here
Ôťľ
Witam.Jestem lejek w takich sprawach ale pochwal─Ö si─Ö ┼éadowark─ů kt├│r─ů zrobi┼é mi naprawd─Ö fachowiec.. Oczywi┼Ťcie m├│wi─Ö o Lipolach. W czasie d┼éugiego latania regler wy┼é─ůcz mi silnik. Wtedy spokojnie sobie l─ůduj─Ö i wk┼éadam drugi pakiet. Na┼éadowany. Latam do ko┼äca tego pakietu. Po powrocie do domu pod┼é─ůczm pakiet do ┼éadowarki i nic mnie nie obchodzi. S─ů trzy rz─Ödy diod. Pierwsze na dole najwcze┼Ťniej gasn─ů. Po d┼éugim czasie gasn─ů ┼Ťrodkowe a na ko┼äcu te g├│rne. One sygnalizuj─ů wyr├│wnanie napi─Öc. I po robocie. Mam j─ů 2 lata i pakiety te┼╝ od dw├│ch lat u┼╝ywam i jest OK. Zaznaczam, ┼╝e jestem emerytem i naprawd─Ö du┼╝o latam. Celowo nie podaj─Ö kto mi zrobi┼é t─Ö ┼éadowark─Ö. Je┼Ťli kto┼Ť b─Ödzie zainteresowany to spytam tego fachowca czy mog─Ö podac jego email. Z pozdrowieniami Janusz
Moze kto┼Ť poda─ç mi wg jakiego wzoru obliczy─ç czas ┼éadowania li-po 2200mAh 16C 3S1P 11.1V
maj─ůc ┼éadowark─Ö o pr─ůdzie ┼éadowania max 0,8A ?
(zreszt─ů wz├│r b─Ödzie uniwersalny)
Bart
Add pictures here
Ôťľ