Jaki drut i ile zwoi?

Witam Udało mi się załadwić silnik CDR na łożyskach kulkowych. Srednica rotora 30mm średnica statora 25mm szerokość statora 10mm
Magnesy wklejone 12 szt 5x5x1 mm Mam drut 0,4 mm , 0,5 mm 0,6 mm Chciałbym tym silnikiem zrobić zwis akrobatem o wadze do lotu 400 g. Jakim drutem i ile zwoi musiałbym nawinąć żeby to poleciało pionowo.? Jakie śmigło musiałbym mieć do tego? Czy taki silnik wogóle to pociągnie? Ze strony Alexa zabardzo nie mogę dojść co by było najlepsze do takich osiągów.
Serdeczne dzięki za podpowiedzi i pozdrawiam
Michał K

o wadze do lotu 400 g.

Witam. chyba trochę małe te magnesy...jeśli wysokość statora 10mm to magnesy powinny mieć też co najmniej 10mm długości...-a jaka wyszła szczelina -lub podaj średnicę wewnętrzną rotora -bo jesli rotor jest z typowej blachy 0.6mm -to by wychodziła średnica wewnętrzna rotora 28,8mm -przy magnesach 1mm grubych dałoby to szczelinę 0,85-0,9 mm -stanowczo zbyt dużo... co do ilości zwojów do powolnego modelu około18 i śmigło rzędu 10-11 cali -do szybkiego modelu 10-12 zwoji i śmigło 8-9cali średnicy -drut najgrubszy jaki wlezie... tylko coś te magnesy nie pasują do podanych rozmiarów statora i rotora... i silnik jakiś dziwny -stor 10 gruby w cd -z jakiego to cd wymontowane ??? - chyba,ze to złozone razem 2 statory... co do ciągu -ja wyciskałem z silnika 1 x cd -29mm średnicy rotora i 24mm średnicy statora -stator 5mm gruby do pół kilo ciągu (silnik prądożerny do bardzo szybkiego modelu 650g ciągu!!!) -ale to ektremum -i tylko kilka osób w Polsce osiąga takie wyniki -typowo z silniczka 26g wagi daje się wyciągnąć 200- 250g ciągu bez problemu -więcej to już kwestia wiedzy lub dużego sczęścia -no i odpowiednich materiałów -np. tak dobranych magnesów aby szczelina była 0,2mm. pozdrawiam.Witek

Ale zemnie gapa szerokość statora to 5 mm

Żeby zrobić zawis na śmigle silnik musi dawać conajmniej 1,5 razy wiecej jak waga modelu wiec w Twoim przypadku 600 g silnik który posiadasz z CD to jak nawiniesz go drutem 0,5 to wyjdzie ok 14 zw na biegun to ciąg takiego silnika przy doborze odpowiedniego śmigła wyniesie przy prądzie ok 8 A jakieś 350g nie więcej a aby uzyskać 600g ciągu musi być silnik o średnicy statora ok 35-40 mm lub podwójny taki jaki masz