Jakie śmigło do Fun Fly'a - O.S. MAX 46AX

Cześć, mam Fun Fly'a o rozpiętości 1200 mm, jeszcze nie latany, i zamontowany w nim silnik O.S. MAX 46AX. Nie wiem jednak jakie śmigło APC wybrać. W instrukcji
do latania sportowego są zalecane śmigła od 10.5x6 do 12x7. Do fun flya jednak chciałbym założyć śmigło o bardzo małym skoku, co ograniczy jego prędkość i ułatwi zawisy. Jakie śmigło byście proponowali założyć?
Wielkie dzięki!
--

Pozdrawiam serdecznie,
Tomek Kalinowski

Czy np. 13x4 będzie dobre?
Pozdrawiam serdecznie Tomek Kalinowski
Czesc,
13x4 juz za wolno sie wkreca. Zostan przy 12.25x3.75. Doceranie na jakims 11x8.
Bardzo wazna uwaga co do APC - smigla sa genialne aerodynamicznie, ale totalnie wioskowe jezeli chodzi o jedną sprawe - niecentrycznosc otworu. Szczegolnie czesto wystepuje to w 12.25, wiec jak bedziesz zamawial popros sprzedajacego zeby to sprawdzil. Odchyly sa tak duze, ze widac je golym okiem!!!
No i jeszcze anegdota... Ciachnalem sie raz takim smiglem a gosc - doswiadczony lotniskowy wyga - mowi "w apc koniecznie trzeba zeszlifowac krawedz splywu bo jest bardzo ostra". No i cale pewnie wielotygodniowe sleczenie zespolu APC nad taką technologią, ktora umozliwi zrobienie ze splywu brzytwy, poooossszzzlaaaaaa... Bo przeciez Polak zawsze wie lepiej.
Marcin

I do tego jeszcze bywaja egzemplarze mocno nie wywazone. Warto wiec, jak kazde zreszta smiglo sprawdzic i wywazyc.
Pozdrawiam
Darek
I tu pytanie. Czy zeby je wywazyc i nie zepsuc aerodynamiki mozna do tego uzyc tych komor w hubie?
Marcin

Witam.
Chyba najbardziej typowe dla tego silnika do tego typu modeli to 12,25"x3,75".
Pozdrawiam, Robert

A gdzie takie śmigiełko moge dostać? Kto jest producentem? Czy przy zalecanych śmigłach 12x6, takie śmigło jak napisałeś nie będzie zbyt małe ( chodzi o to czy silnik nie będzie miał niebezpiecznie dużych obrotów )?
Dzięki!
Śmigła takie robi APC. Często są w CSMie na Bitwy Warszawskiej w W-wie. Silnik dobrze dotarty kręci trochę ponad 12000 obr/min (osobiście do docierania założyłbym coś o większym skoku ze względu na chłodzenie /większą prędkość strumienia zaśmigłowego/)
Pozdrawiam, Robert
Vex napisa(a):

Przeca Robert napisa, e typowe. Czyli dobrze sprawdzone. Robi je APC i mona je kupi na pewno w TH, a w Warszawie w pewnie w CSM i Riku (18,10z) http://www.riku.com.pl/catalog/product_info.php?cPath=97_99_109&products_id=519
-- Pozdrawiam,
Krzysiek "kojot" Choroszko www.pretor.pl/lotnisko www.kojot.modelarstwo.org.pl

Zamawiałem w riku śmigła i jakoś nie rzuciły mi się w oczy. Dzięki wszystkim za pomoc. Kupię to 12.25 x 3.75, a do docierania mam 11x7.
Pozdrawiam raz jeszcze! Tomek