Jako艣膰 film贸w w FlyCamOne 3 i o br贸bka

Pierwsze testy mam za sob膮. Jestem troch臋 zawiedziony jako艣ci膮 materia艂u 藕r贸d艂owego, a jeszcze bardziej po obr贸bce. Ostro艣膰 jest do艣膰 s艂aba
moim zdaniem. Co prawda obiektyw ju偶 na oko niczego szczeg贸lnego nie obiecuje. Pojawiaj膮 si臋 te偶 silne refleksy przy "niskim" s艂o艅cu. No i og贸lnie obraz jest jakby zamglony. Pr贸bowa艂em korekt w VirtualDub, ale jedno si臋 poprawia a drugie pogarsza. Zastosowanie os艂ony przeciws艂onecznej (z czarnej ta艣my) specjalnie nie poprawia obrazu. Filmy obrabia艂em VirtualDub-em, Movie Makerem i te偶 Power Direktem. Po tych zabiegach pojawia si臋 dodatkowo brak p艂ynno艣ci. Mo偶e jestem nazbyt krytyczny, prosz臋 o Wasz膮 ocen臋 i rady, jak Wy to robicie? Ja mam niedosyt. Moje pr贸bki s膮 tu: -bez ingerencji:
http://www.youtube.com/watch?v=ITxVzfmzcG8
-z popraw膮 ostro艣ci i korekt膮 histogramu:
http://www.youtube.com/watch?v=bOmux2T_o60
-dla por贸wnania film zrobiony aparatem foto KM Z-3, rozdzielczo艣膰 identyczna:
http://www.youtube.com/watch?v=Q_3_T6if99c

Witam!
Dla por膫艂wnania:
http://www.youtube.com/watch?v=aK5wO7e9P5U

Kamerka to FlyCamOne2, plik lekko skompresowany. W kamerce dobralem sie do obiektywu bo ostrosc mi tez nie pasowala... i okazalo sie ze mialem racje... o jakies 30stopni - ostrosc sie poprawila (sprawdzane na zdjeciach), ale ogolnie to jakosc obrazu jest taka sobie...
Marzy mi sie taka jakosc:
http://www.youtube.com/watch?v
4WNTt6W4E
Wersja PenCamHD kamerki Aipteka wazy okolo 80g, wiec juz jest akceptowalna przez mniejsze modele... tyle ze na razie u nas niedostepna w sprzedazy (albo nie umiem znalezc...)
Arcimek pisze:

Witaj, No to widz脛聶, 墓藕e FCO2 ma co najmniej nie gorsz脛聟 matryc脛聶 i uk墓聜ad optyczny od FCO3. Mia墓聜em nadziej脛聶, 墓藕e b脛聶dzie jaki墓聸 post脛聶p. G墓聜脛聶bia ostro墓聸ci jest od 0,3 m do niesko墓聞czono墓聸ci. Wi脛聶c max ostro墓聸脛聡 wypada na jakie墓聸 3-4m. Faktycznie, do naszych zastosowa墓聞 chyba warto przekalibrowa脛聡 optyk脛聶. U mnie do墓聸脛聡 mocno zmienia si脛聶 poziom na墓聸wietlenia, gdy model si脛聶 buja i kamera widzi wi脛聶cej lub mniej "nieba". Kontrast w "墓聸wiat墓聜ach jest za du墓藕y, a w "cieniach" za ma墓聜y. U Ciebie jest znacznie stabilniej. U mnie s脛聟 te墓藕 bardzo zauwa墓藕alne szumy matrycy. U Ciebie jest znacznie lepiej. Napisz, czy ingerowa墓聜e墓聸 w jako墓聸脛聡 materia墓聜u 墓艧r膫艂d墓聜owego. ACME to Niemcy, ale na obudowie kamery jak byk stoi Made in China. Korci mnie, 墓藕eby spr膫艂bowa脛聡 podmieni脛聡 ca墓聜y obiektyw z matryc脛聟 od dobrej webcam. Napisz co墓聸 o wy墓聸wietlaniu parametr膫艂w lotu. Jak to rozwi脛聟za墓聜e墓聸? Wkurza mnie brak mo墓藕liwo墓聸ci odwr膫艂cenia nagrywanego filmu. W instrukcji jest napisane o "flip", ale w menu kamery tej funkcji nie ma. Mo墓藕e mam jak脛聟墓聸 wersj脛聶 eco i st脛聟d to wszystko. Pozdrawiam
Witam!
Dnia Tue, 17 Nov 2009 11:53:40 +0100, KoMarek napisa墓聜(a):

Wydaje mi sie ze zalezy to od firmware. Zmienialem firmware i bylo widac roznice w ekspozycji. Przy obecnym firmware 08.09.10.01.ER chyba jest najlepiej. Na updaty firmware w tych kamerkach trzeba bardzo uwazac bo sa wersje 'mniej chinskie' i 'bardziej chinskie' ;) Moja okazala sie bardziej chinska... maja inny chipset i wgranie firmware od innego powoduje sieczke na obrazie.

Nie. Dalem kompresje aby zmiescic material w 50MB.

Proba fco2 z obiektywem od Musteka (Gsmartmini2):
http://members.chello.pl/d.arcimowicz/test/obiektyw2.jpg
obiektyw trzymany w reku wiec jakosc obrazu taka sobie...

Log z wario ma znaczniki czasowe, odczyty parametrow sa co 200ms. Skryptem przerobilem log do postaci subtitles'ow i podlozylem do filmu (programem Avidemux).

Hmmmm. U mnie po wlaczeniu kamery i wcisnieciu 'spustu' wyswietla sie 'RY'. Jesli jeszcze raz wcisne spust to RY odwraca sie do gory nogami i wtedy mam film odwrocony. Byc moze w fco3 to zmienili...
Na koniec porownanie zdjecia z fco2 i mustek gsmartmini2: fco2:
http://members.chello.pl/d.arcimowicz/test/fco2.jpg
mustek:
http://members.chello.pl/d.arcimowicz/test/mustek.jpg
Niestety pod wzgledem jakosci zdjecia mustek bije na glowe fco, ale pod wzgledem filmu wygrywa fco. Mustek ma 10fps i tylko 320x200 :(
Pozdrawiam!