Konflikt z mieszka艅cami w okolicy lotniska modelarskiego

Witajcie W ubieg艂ym roku odwiedzi艂em go艣cinne lotnisko modelarskie w okolicach Wwarszawy w czasie pobytu u znajomych. Bardzo mi si臋 podoba艂o. Od tego czasu
razem z kolegami z Tr贸jmiasta szukali艣my terenu aby urz膮dzi膰 podobne lotnisko. Uda艂o si臋 pod koniec ubieg艂ego roku. Wynaj臋li艣my teren od prywatnej osoby, w艂o偶yli艣my sporo pracy i pieni臋dzy i kicha. W艂a艣nie sie dowiedzia艂em, 偶e koledzy, kt贸rzy przyszli polata膰 dzisiaj, mieli niemi艂膮 wizyt臋 mieszkanki pobliskiego osiedla domk贸w jednorodzinnych, ze skarg膮 na ha艂as. Na razie jest straszenie w贸jtem gminy, ale co b臋dzie dalej nie wiadomo. My艣l臋, 偶e nie trzeba dodawa膰, 偶e spalinowcy lataj膮 z t艂umikami i latamy z dala od tego osiedla, bo woko艂o jest du偶o wolnego terenu. Na pewno ha艂as jest mniejszy ni偶 czyni kosiarka do trawy s膮siada tej pani ale w艂a艣nie modele jej przeszkadzaj膮. Wiem, 偶e temat by艂 ju偶 poruszany i pamietam, ze by艂y jakie艣 informacje dotycz膮ce przepis贸w regulujacych te sprawy w Niemczech. A jak jest u nas. Czy jest to jako艣 scisle okre艣lone. Czy kto艣 z koleg贸w zna polskie przepisy regulujace te sprawy. Prosz臋 te偶 o opisy Waszych do艣wiadcze艅 z ludnosci膮 tubylcz膮.
Z g贸ry dzi臋kuj臋 za informacje i pomoc. Pozdrawiam Marek Pop贸w
Wydaje mi si臋 偶e: -sp贸r mo偶e dotyczy膰 jedynie osoby, kt贸rej to przeszkadza i w艂a艣ciciela gruntu. -o ile zdecydowa艂 si臋 on na wynaj臋cie musia艂 zdawa膰 sobie spraw臋 z pewnych niewyg贸d mam nadziej臋 偶e jaki艣 papier obowi膮zuje. -uci膮偶liwo艣膰, o kt贸rej mowa mo偶na bardzo szybko sparametryzowa膰 i podda膰 miarodajnej ocenie. -a czy czasem osoba skar偶膮ca nie powina Was wyr臋czy膰 w wyszukaniu "prawnego" NIE ! dla modelarstwa ? -powy偶sze podej艣cie niczego nie wnosi i pewnie b臋dziecie musieli szuka膰 lepszego terenu na powiedzmy ".....B艂edowskiej". -powinni艣cie si臋 dogada膰 bo tylko rozmowa jest w stanie dogada膰 2 strony. -id藕cie na ust臋pstwa ale obustronne, Wy nie latacie po nocy Ona nie lata w dzie艅 itp .... -nie wiem co Wam doradzi膰 .
-- ___________ Pozdrawiam Janusz S艂owik http://jasmin.neostrada.pl
... warto zorientowa膰 co o tym s膮dz膮 inni mieszkacy, poprzez rozmwe z nimi, bo mo偶e by膰 jedna upirdliwa "owieczka", kt贸ra ledwie wyjdzie z ko艣ci贸lka, szuka jak wbi膰 szpile bli藕niemu, a kt贸ra i z lokalnymi 偶yje jak "pies z kotem". Takich ludk贸w u nas "przecie dostatek"
Pozdrawiam Zdzis艂aw

Witam! Z wieloletniego doswiadczenia wiem 偶e do awantur dojdzie zawsze i wsz臋dzie. Nie znam prywatnego lotniska 偶eby miejscowi w ko艅cu nie awanturowali si臋. W Stanis艂awowie pod Warszaw膮 przychodzi go艣膰 co mieszka 1,5 km dalej. Sposobem na to jest posiadanie kilku lotnisk i latanie rotacyjne. Tak robimy w okolicach Warszawy.
Pozdrawiam Jerzy

Witam to mo偶e nale偶y si臋 wyposa偶y膰 w stary dobry AK-47 ....... szkoda ze u nas to niedopuszczalne :) Marek S
Witam Wszystkim, kt贸rzy udzieli nam rad i pomocy, w tym r贸wnie偶 obu Krzy艣kom - Kiljanowi i Kojotowi, kt贸rzy odpisali na priv dziekuje za rady i pomoc. W mi臋dzyczasie mieli艣my wizyt臋 policji. Zachowali si臋 bardzo racjonalnie i rozs膮dnie. Po informacji, 偶e teren jest wynajmowany od osoby prywatnej, poprosili o uruchomienie silnika w modelu, pos艂uchali, popatrzyli z uznaniem na akrobacje kolegi, powiedzieli, 偶e to fajne hobby i pojechali. Od tego czasu na razie spok贸j. Nie wiadomo, czy w toku nie s膮 jakie艣 nast臋pne dzia艂ania Pani Lubi膮cej Ca艂kowit膮 Cisz臋. Mamy nadziej臋, 偶e si臋 zniech臋ci艂a. Pozdrawiam Marek Pop贸w