Koniecznie przeczyta─ç - Smutne...

Chcia┼éem zwr├│ci─ç uwag─Ö na post na forum PSML. Smutna sprawa, daj─ůca wiele do my┼Ťlenia i uzasadniaj─ůca szybkie powo┼éanie do ┼╝ycia tej organizacji.
http://miodowa.net/phpbb/index.php
Temat w "pogaduchach". Smutne i zmuszaj─ůce zar├│wno do my┼Ťlenia i jak s─ůdz─Ö wsparcia (chocia┼╝by spo┼éecznego - mo┼╝e jakie┼Ť protesty do ministerstwa sprawiedliwo┼Ťci?) w tej sprawie. Koledzy - tu, nawet nie b─Öd─ůc jeszcze zorganizowanymi, mo┼╝e mo┼╝emy jako┼Ť pom├│c? To przecie┼╝ ka┼╝dego mo┼╝e trafi─ç!!!!
Licz─Ö na Wasze wsparcie!
Pozdrawiam Piotr
http://www.piotrp.de

Ôťľ
Użytkownik Piotrp_de napisał: [..]

z jednej strony smutne z drugiej rozbawilo mnie to "umyslne" ... ale takie mamy sady. a swoja szosa na pierwszy rzut oka wyglada to na wyludzenie odszkodowania, manipulacje dowodami i przekupnego sedziego, jakby sie dalo sprawe naglosnic moze wyszloby cos z tego, a moze adwokat dupa... niemniej przydaloby sie przyjzec osobom poszkodowanym, ich statusie majatkowym, znajomosciom itp, niestety detektyw tez kosztuje
--
AlexY
http://yisse.neostrada.pl/spam.txt

------------------------------------------------- Owszem na to wygl─ůda... Oskar┼╝anie kazdego winnego ┼╝e zrobi┼é to umyslnie jest conajmniej niedorzeczne (za wyjatkiem wy┼éudzania odszkodowan komunikacyjnych, co niekt├│rzy robia to nagminnie) czy modelarz specjalnie rozbil model o wartosci kilku tys zl ┼╝eby miec k┼éopoty ??? odpowiedz NIE!!! na jakiej podstawie sedzia stwierdzi┼é ┼╝e by┼éo to umyslne ! jestem oburzony ta decyzja. Faktycznie nag┼éosnienie tej sprawy mog┼éo by "oddymic" ta niejasna sytuacje. To zdarzenie da┼éo mi wiele do my┼Ťlenia i w przyszlym tygodniu ubezpieczam sie od odp cywilnej, tu nie ma ┼╝art├│w nigdy nic niewiadomo... faktycznie wzorem niemieckich koleg├│w nalezalo by sie zorganizowa─ç ale naprawde nie mam ┼╝adnej koncepcji... pozdr Darek DJDIT www.dariuszmular.com

Ôťľ
No tak, ale ubezpieczy─ç si─Ö to nie taka prosta sprawa! Bo przyj─ů─ç pieni─ůdze to oni chc─ů, ale to nie znaczy ┼╝e wyp┼éac─ů odszkodowanie. W┼éadek
Add pictures here
Ôťľ
Użytkownik DJDIT napisał: [..]

i dlatego napisalem ze adwokat dupa, nadal funkcjonuje domniemanie niewinnosci i trzeba udowodnic ze dzialanie bylo celowe i mialo przyniesc takie a nie inne skutki tak ze taka sentencja wyroku jest dla mnie niedorzeczna i z miejsca nalezaloby udac sie do wyzszej instancji
[..]
--
AlexY
http://yisse.neostrada.pl/spam.txt
Ôťľ

Cze┼Ť─ç, nie jestem prawnikiem, ale do┼Ťwiadczenie ┼╝yciowe nauczy┼éo mnie ┼╝e prawo nie ma nic wsp├│lnego z potoczn─ů logik─ů a ju┼╝ zupe┼énie z potocznym my┼Ťleniem zwanym sprawiedliwo┼Ťci─ů ludow─ů. Dlatego wed┼éug prawa czy UMY┼ÜLNE pewnie nie oznacza zupe┼énie czego┼Ť innego, m├│wi─Ö serio. UMY┼ÜLNE wed┼éug prawa to mo┼╝e b─Ödzie tak:
oskar┼╝ony wiedzia┼é ┼╝e na lotnisku odbywa si─Ö piknik z udzia┼éem wielu os├│b w tym matek z ma┼éymi dzie─çmi, a mimo to zdecydowa┼é si─Ö na lot niebezpiecznym samolotem kt├│ry rozwija pr─Ödko┼Ť─ç no... niech b─Ödzie 100km/godz w ten spos├│b mo┼╝na z ca┼é─ů stanowczo┼Ťci─ů prosz─Ö wysokiego s─ůdu stwierdzi─ç ┼╝e ┼Ťwiadomie narazi┼é na niebezpiecze┼ästwo znajduj─ůce si─Ö na terenie lotniska matki z ma┼éymi dzie─çmi, dlatego uwa┼╝am ┼╝e dzia┼éania oskar┼╝onego mia┼éy charakter dzia┼éania umy┼Ťlnego.
Natomiast to co piszecie o celowym rozbiciu modelu lub spowodowaniu kraksy to pewnie według prawa byłoby DZIAŁANIE Z PREMEDYTACJĄ.
Pozdrawia prawniczy mały Kazio czyli Andy.
Add pictures here
Ôťľ

Co za problem "dac cynk" do jakiego programu w stylu "pod napieciem" - masa tego teraz jest i lakna krwi ;-)
--
| _ | Mariusz 'Doman' Domański
_|___(v)___|_
Ôťľ
napisał:d1ah1q$reu$1@213.241.34.186...

masa
┼Üwietny - kurna - pomys┼é!! Rozszarpi─ů Koleg─Ö Modelarza w 10 minut, a modelarstwo b─Ödzie mia┼éo kolejn─ů metk─Ö : NIEBEZPIECZNE. Co spowoduje kolejne - niekt├│rzy m├│wi─ů : idiotyczne - obostrzenia. Tak, gwoli przyk┼éadowych pyta┼ä: Jaka by┼éa masa modelu? => Kolega ma/mia┼é ┼Ťwiadectwo kwalifikacji? Kto go zaprosi┼é do latania w czasie trwania imprezy? W┼éa┼Ťciciel / Zarz─ůdca / U┼╝ytkownik lotniska wyrazi┼é zgod─Ö na ten lot? (dokument). Lot odbywa┼é si─Ö pod przymusem lub wynika┼é z jakiej┼Ť konieczno┼Ťci? Mo┼╝na tak d┼éugo jeszcze... Dalej upieracie si─Ö przy bezzasadno┼Ťci "umy┼Ťlnie" ?
Wiele razy pisa┼éem o odpowiedzialno┼Ťci i ostro┼╝no┼Ťci, kt├│re to s─ů KONIECZNE do tego aby modelarstwo sprawia┼éo przyjemno┼Ť─ç i by┼éo bezpieczne. BTW : wiek i pozycja nie ma tu ┼╝adnego znaczenia (a wr─Öcz przeciwnie...).
Kiedy┼Ť, by┼éa tu dyskusja o kosztach modeli wykorzystywanych do patrolowania miast. Wystarczy przecie┼╝ du┼╝y "trener" z kamer─ů, dobre radio (nawet z bardzo wysokiej pu┼éki), beczka paliwa i ju┼╝ mo┼╝na lata─ç nad centrami miast. Co - do choroby - wygenerowa┼éo takie koszty w dyskutowanym przyk┼éadzie? wiecie ju┼╝ ? ODPOWIEDZIALNO┼Ü─ć I NIEZAWODNO┼Ü─ć!!
-- pozdr. Renart odpowiadaj─ůc usu┼ä z adresu "nospam" zobacz www.avia.tarman.pl
Add pictures here
Ôťľ

Jak bys sie doczytal - to nie wysunalem ten pomysl.
Co do reszty Twego postu: lyknij walium i idz spac.
--
| _ | Mariusz 'Doman' Domański
_|___(v)___|_
Ôťľ

Takie rady to ty sobie zachowaj dla siebie
--
http://www.avia.tarman.pl
snipped-for-privacy@poczta.onet.pl

Takie rady , to zachowaj pros┼╝e dla Siebie
--
http://www.avia.tarman.pl
snipped-for-privacy@poczta.onet.pl
Ôťľ

Przykro mi ale ton tamtej wypowiedzi robi wieksze wrazenie niz jego tresc.
Odpowiadajac zrobiles to samo. Czyli to jest do Ciebie: "Takie rady to ty sobie zachowaj dla siebie" "Takie rady , to zachowaj pros┼╝e dla Siebie" Do wyboru - wyslales dwa razy. Znasz opcje Anuluj?
Pozdrawiam i EOT.
--
| _ | Mariusz 'Doman' Domański
_|___(v)___|_
Ôťľ
Użytkownik Renart F. napisał:
[..]

tego typu populistyczne programy to i owszem, ale dziennikaze z gazet zazwyczaj mysla

zdecydowanie, to sie nazywa "wypadek przy pracy" gdyby to bylo umyslne to ofiara skonczylaby z modelem w brzuchu, dziwi mnie Twoje pojmowanie definicji umyslnego wyrzadzenia szkody/krzywdy ale po czesci Cie rozumiem, moglo to byc nierozwazne ale jestesmy tylko ludzmi i uczymy sie na bledach, niektore z nich maja dosc powazne konsekwencje a niektore sa rozdmuchane i wykorzystywane do granic mozliwosci przez chciwych cfaniaczkow

hmmm.. a nie boisz sie wyjsc na ulice? w domu bezpieczniej... chociaz... tez nic nie wiadomo... wiem wiem... skrajnosc ale do tego to zmierza

mysle ze nie, po prostu jak spadnie ta kamera za 100000$ to sie sprawe ladnie zatuszuje uciszy kogo trzeba i udaje ze nic sie nie stalo ale to takie moje wlasne teorie spiskowe
--
AlexY
http://yisse.neostrada.pl/spam.txt
Ôťľ

Nie wnikam w meritum sprawy, ale dla rozlu┼║nienia atmosfery przytocz─Ö przyk┼éad my┼Ťl─ůcego dziennikarza z gazety: - dwa dni temy zawali┼é si─Ö dach nad marketem budowlanym w Gda┼äsku (bo ┼Ťniegu na dachu by┼éo du┼╝o), a oto co napisa┼é dziennikarz: "Topniej─ůcy ┼Ťnieg robi si─Ö ci─Ö┼╝szy i to by┼éo przyczyn─ů katastrofy."
Pozdrawiam Paweł
Add pictures here
Ôťľ
Witam To smutne co przytrafilo sie koledze ale mnie dreczy troche jedno pytanie: Czy aby napewno powinien tego dnia latac zwlaszca ze byla w tym czasie impreza. Turbina to nie deproniak i 2 km to zadna odleglosc w przypadku takiego modelu.
Rozumiem ze lotnisko, ze tam sie lata ale czasem dobrze powiedziec sobie stop, zwlaszcza ze w tym naszym kraju mamy prawo takie a nie inne.
Oczywiscie potraktowanie Kolegi przez sad wydaje mi sie stanowczo przesadzone
Obysmy nie musieli wiecej czytac takich rzeczy
Pozdrawiam Adam Gałat HeliRC

Ôťľ

modelu.
Napęd był zdaje się tunelowy. A to nie turbina.
Add pictures here
Ôťľ
Witam Czyta┼éem posty na forum i czego┼Ť tu nie rozumiem. Znam to lotnisko jak w┼éasn─ů kiesze┼ä, mieszkam 7km od niego i o wypadku r├│wnie┼╝ s┼éysza┼éem bo tr─ůbili w lok. radiu i gazetach ┼╝e nie wspomn─Ö pierd├│┼é po okolicy jakie chodzi┼éy, znam r├│wnie┼╝ grup─Ö modelarzy z kt├│r─ů lata kolega i wiem ┼╝e to sa ┼Ťwietni fachowcy i naprawd─Ö do┼Ťwiadczeni i roztropni modelarze. Jednak┼╝e przypuszczam z opisu ┼╝e kolega lata┼é na ko┼äcu pasa to jest fakt 2km od hangar├│w ale model spad┼é prawie w publik─Ö z tego co widzia┼éem na zdj─Öciach prasowych, a jego szcz─ůtki wala┼éy si─Ö pomi─Ödzy namiotami, tyle tylko ┼╝e ┼╝eby tam sie znale┼║─ç musia┼é przeci─ů─ç drog─Ö startow─ů dla samolot├│w kt├│re w dni pogodne lataj─ů jak komary, gdyby tak by┼éo to pewnie waln─ů┼é by w jakiego┼Ť startuj─ůcego szybowca lub kt├│r─ů┼Ť z wynosz─ůcych wilg, wida─ç tego dnia nie lata┼éy, to dlaczego w takim razie lata┼é tam model z pr─Ödko┼Ťci─ů 200-300km/h ? Tego poprostu nie rozumiem. Aczkolwiek szczerze wsp├│┼éczuje obydwu stronom bo sam osobi┼Ťcie nie chcia┼ébym znale┼║─ç si─Ö po ┼╝adnej ze stron. Uwa┼╝am jednak ┼╝e to jest lekcja pokory i nauczka na przysz┼éo┼Ť─ç r├│wnie┼╝ i dla innych lataj─ůcych, a stara zasada jest jednak niezmienna "trzeba z podniesion─ů g┼éow─ů ponosi─ç konsekwencje swoich czyn├│w" i nie chce by─ç tu moralizatorem ale w tej opowie┼Ťci jest wiele zawi┼Ťci pewnie r├│wnie┼╝ po stronie poszkodowanych, swoj─ů drog─ů snap w nodze to nic przyjemnego i nie nale┼╝y si─Ö dziwi─ç ┼╝e to bola┼éo. PS. Trzymaj sie ch┼éopie i nie rezygnuj z modelarstwa ! Pozdrawiam LarsD
Add pictures here
Ôťľ

Tylko gwoli ┼Ťcis┼éo┼Ťci, 300 km/h jest nawet dla prawdziwej turbiny ci─Ö┼╝kie do osi─ůgni─Öcia. Mierzyli┼Ťmy kiedy┼Ť HotSpota - lata┼é 240 km/h. Modele z nap─Ödem tunelowym (impeler) lataj─ů nie szybciej jak 120 - 150 kmh. Nic nie ujmuj─ůc - jest to juz bardzo wysoka pr─Ödko┼Ť─ç.
No i jak wiemy, model wymkn─ů┼é si─Ö z pod kontroli. Tak wi─Öc szcz─Ö┼Ťcie, ┼╝e nie trafi┼é w samolot czy szybowiec.
Pozdrawiam Piotr

Ôťľ
Użytkownik Piotrp_de napisał:
[..]

i tu nalezaloby sie zastanowic nad przyczyna, moglbym wspomniec o stosowanych podczas takich imprez mikroportach, mikrofonach bezprzewodowych, krotkofalowkach ochroniarzy czy tez radiu w radiowozie ktore moze uziemic model w promieniu kilkuset metrow ale nie wiem czy powinienem :) wszak to NTG ;)
--
AlexY
http://yisse.neostrada.pl/spam.txt
Ôťľ

A ja uwa┼╝am, ┼╝e Kolega, kt├│remu przytrafi┼éo si─Ö to nieszcz─Ö┼Ťcie, zamiast modelarstwem powinien si─Ö zaj─ů─ç piciem w├│dy i ┼╝arciem kie┼ébasy na tym festynie/pikniku. Nast─Öpnie nawalony, powinien naubli┼╝a─ç tym babkom, da─ç po pystku i... nikt by mu z┼éego s┼éowa nie powiedzia┼é, no chyba, ┼╝e znalaz┼éby si─Ö jaki┼Ť inny ch─Ötny do b├│jki "obywatel w stanie". A jakby si─Ö oddalil w przeci─ůgu 20-30 minut, to pewnie panowie policjanci nie zauwa┼╝yliby zaj┼Ťcia, bo i po co psu─ç sobie nastr├│j jak┼╝e niegro┼║nym pijakiem, kt├│ry chlaj─ůc tak wydatnie wspiera bud┼╝et kraju....
Pomijaj─ůc kwesti─Ö uwagi, nieuwagi, etc. sprawa Kolegi jest dowodem, ┼╝e gliny czepiaj─ů si─Ö tylko s┼éabszych od siebie i takich, kt├│rzy si─Ö kulturalnie zachowuj─ů. Jakby z mord─ů wyskoczy┼é i babie jeszcze nastuka┼é, ┼╝e zepsu┼éa mu model i powinna odkupi─ç przynajmniej snap, to pewnie rozesz┼éoby si─Ö po ko┼Ťciach - ot taki pi─Ökny nasz kraj.

pozdrawiam, qrdl
ps. ja zaczynam czy┼Ťci─ç swoje modele z lini papilarnych, jak kto┼Ť oberwie, to powiem, ┼╝e to nie m├│j i ┼╝e sam sobie przylecia┼é hgw sk─ůd i niech mnie cmokn─ů w pompk─Ö... do paliwa of koz.
Add pictures here
Ôťľ