śmigłowiec 6 kanałów kontra 4 gdzie te różnice.

Witam Kiedyś dostałem uszkodzonego HoneyBee CP2 który jest (podobno) 6 kanałowy. Niestety nigdy go nie "zregenerowałem" i nie polatałem. Ostatnio kupiłem
sobie Lamę która jest tylko 4 kanałowa. I teraz mając 2 różne śmigłowce zacząłem się zastanawiać do czego w HB te dodatkowe kanały?. Widzę wizualną różnicę między głowicą w HB i w Lamie. Wiem że w HB mogę sterować kątem łopat, ale za bardzo nie wiem którymi "wajchami" to się robi. Umownie w lamie 1 kanał to wznoszenie/opadanie, a w HB chyba podobnie. 2 kanał to 'ruszanie ogonem' lewo prawo. W lamie mam to przez różne sterowanie wirnika górnego i dolnego a w HB przez odpowiednie sterowanie silnika ogonowego, ale to nadal jeden kanał. 3 i 4 kanał to sterowanie tarczą aby śmigłowiec latał przód-tył oraz lewo-w-bok i prawo-w-bok. Tak samo ma i HB. Więcej nadajnik z HB po wymianie kwarcu na ten z Lamy (chodzi o ten sam kanał) bez problemu steruje Lamą. Ostatnio tylko tak latam bo nadajnik z HB wydaje mi się solidniejszy i funkcjonalniejszy niż oryginał z Lamy. No to do czego wykorzystać te dwa dodatkowe kanały, oraz pod którymi 'wajchami' one są?
pozdrawiam MArek
Użytkownik ToTylkoJa napisał:

[..]
Brak podstaw teorii widzę, Lama to prosta zabawka dla dzieci w porównaniu z HB2 3D. Brakuje jej sterowania skokiem łopat jak już zauważyłeś, zajmuje to dodatkowy kanał, 6-ty kanał (ch5) jest wolny.
http://www.rcuniverse.com/forum/m_3030178/anchors_3030178/mpage_1/key_/anchor/tm.htm#3030178
--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html
Użytkownik AlexY napisał:

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ Dziękuję za korespondencyjny egzamin.

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ No to mimo braku wiedzy (teorii) wykryłem że śmigłowce 6-kanałowe są tylko 5-kanałowe, i nadal nie wiem gdzie jest ta "wajcha" od 5 kanału. No chyba że jest to robione jako elektroniczny "mikser" od strony nadajnika na kolejny kanał.

http://www.rcuniverse.com/forum/m_3030178/anchors_3030178/mpage_1/key_/anchor/tm.htm#3030178
Patrz powyżej. Brak jakiegokolwiek opisu czy zdjęcia w stylu "o tu jest ta gałeczka którą kręcisz i zmieniasz skok łopat"
Użytkownik ToTylkoJa napisał: [..]

Nie dziękuj jeszcze, poczekaj na rachunek :)

Dokładnie tak.

Jest to zmixowane w drążku ciągu pionowego, aparatura ma dodatkowy przełącznik opisany jako 3D (lub flight mode) który w trybie 3D stabilizuje obroty a drążek zmienia skok łopat (przełączaj w 3D jak wajcha jest w okolicy neutralnej bo heli wystrzeli jak z procy po przełączeniu w 3D), tylko w tym trybie można położyć heli na plecach bez natychmiastowego przyziemienia. W 2D skok nieznacznie się zmienia wraz z obrotami, krzywa skoku łopat jest chyba modyfikowana pokrętłem pitch (lub PIT), najlepiej sprawdź w instrukcji, moja jest gdzieś na strychu.