Loża szyderców: Kolejna perełka na a llegro

Witam,
Czyli kolejna super aukcja dla naiwnych:
http://www.allegro.pl/item113093979_graupner_podwojne_serwo_high_speed.html
Ciekawe na czym polega niezależność tych cięgien, może na "proporcjonalnej zależności liniowej" ? Warto by też rozwinąć wątek "szybkiej reakcji tzw. high speed".
A tak marginesie ciekawe jaki procent modelarzy młodszych od tego serwa czyta tę grupę...
Pozdrawiam ZD
---------------------------------------------------- Nie wiesz przy jakiej muzyce tańczyć latem na imprezach? Problem z głowy. Najlepsza i najtańsza "czarna" składanka już w sklepach. RAP ESKADRA 4 - LATO 2006 http://klik.wp.pl/?adr=http%3A%2F%2Fadv.reklama.wp.pl%2Fas%2Frapeskadra4.html&sid 2

A może na NIEproporcjonalnej ZALEŻNOŚCI momentu od kąta wychylenia ?
--
Lukasz
N 50 05' 04"
Lukasz napisał(a):

Takie serwa były w radiach 15 lat temu to co jest wystawione nadaje się tylko jako okaz dla kolekcjonerów. Dla teraźniejszego modelarza nie przedstawia prawie żadnej wartości użytkowej (zobaczcie napięcie pracy a szkoda że nie pokazał wtyczki)

Tiaa... za czasów, gdy przy zakupie nadajnika trzeba było pokazać pozwolenie z PIR-u. Przez szybę za granica lizało się Webraprop-y, Variopropy, a dla biedniejszych w krajowym CSH powszeczhnie królowały Piloty i Supranary. Zresztą Supranara używam do tej pory. Podpiąłem go do symulatora i służy mi wiernie już któryś rok.
-- Lukasz N 50 05' 04" E 19 53' 43"
Witam Tak sie skada ze moe modszy od serwa tego nei jestem bo mam 22 lata. Ale zajmuje sie modelami z tamtych lat. Takie serwo mozna byo spotkac w Circuit 20 Rowdy Baja (pustynny buggy spalinowy ) albo inna nazwa Datsun Fairlady Graupnera. Wlasnie poszukuje ludzi zajmujch si takimi modelami. Mam jeszcze Tamiya Sand Scorcher . Niestety do Sand Scorchera nie mam karoseri i poszukuje jej. Jak ktos jest zainteresowany modelami z lat 80tych i ma jakies rarytasy to prosze napisac . Jak narazie wiem o 2 wlascicielach Sand Scorcherw w Polsce i oba sa niekpletne.
Użytkownik "kubamtx" napisał w wiadomości Witam Tak sie składa ze może młodszy od serwa tego nei jestem bo mam 22 lata. ....
Jestes mlodszy od tego serwa. Ja to serwo probowalem w domowy sposob skopiowac i dostosowac do Pilota-4... a to bylo troszke wiecej niz 22 lata temu ;))))
--
Oldboy

Mysl przed, baw sie dobrze w trakcie, nie zaluj po...

Podziwiam, bo jeśli pamiętam, to serwa nieproporcjonalnych Pilotów miało wyłączniki krańcowe, a to serwo jest proporcjonalne.
-- Lukasz N 50 05' 04" E 19 53' 43"

I dlatego prototyp do dzis lezy niedokonczony...;)))))
--
Oldboy

Mysl przed, baw sie dobrze w trakcie, nie zaluj po...
Witam, Do PILOTÓW (2 czy 4) to może nie ale do lepszego radia jakim był RUM-2 stosowało się serwa typu BELLAMATIC. W owym okresie (przełom lat '70 i '80) to było dość popularne radio zawodnicze (dla młodzików oczywiście i to w modelach kołowych) ale nieproporcjonalne które należało nieco podrasować lepszymi serwami. Obśmiewane serwo musi być jescze starsze od popularnych serw WEBRY (chakterystyczne żółte radyjko) króra już miała zasilanie 4.8V (takie wielkie, chyba o fi@mm pastylki w koszulce termokurczliwej) a była w owym okresie szczytem marzeń ale co ciekawe dość popularna. Ówczesna "wadza" sporo ich wtedy ściągnęła, choć były tylko dla najlepszych...Dostępny od ręki był co najwyżej SUPRANAR-83. A obśmiewany jest opis, który sugeruje perfidnie, że dźwignie serwa poruszają się NIEZALEŻNIE co jest oczywistym nadużyciem i w żadnym wypadku to jedno serwo nie zastąpi dwóch. A wtyczka z tego co pamiętam jest OKRĄGŁA, jak cokoliki lamp elktronowych. Podobne wtyczki można było oglądać w RUM-2 jak i w SUPRANARZE-83. Generalnie jest to zabytek i ma wartość conajwyżej sentymentalną.
Pozdrawiam ZD
Dnia 3-07-2006 o godz. 12:23 Adam napisał(a):

---------------------------------------------------- Zobacz największą animowaną komedię roku->"Skok przez Płot" Nowy film twórców "Shreka" i "Madagaskaru". Polski dubbing! W kinach od 7 lipca! http://klik.wp.pl/?adr=www.skokprzezplot.pl&sid 6

Użytkownik "Zbyszek Denis" napisał w wiadomości

Zgadza sie... ale... o ile mnie pamiec nie myli to sa w tym serwie dwa mechanizmy przesuwajace orczyki. Wiec odpowiednia przerobka czegos takiego dawala nezalezny ruch dwu orczykow w jednym pudelku i cos jeszcze .... zauwazcie jaka dluga jest droga kazdego z orczykow.... co bylo/jest niewatpliwie cenne
Użytkownik Adam napisał:

Oj chyba nie... Ostatnia zębatka przekładni napędza obie listwy zębate i będa one pracować zawsze przeciwbieżnie (jak jedna w prawo to druga w lewo).
Pozdrawiam Grzegorz
Cześć. Akurat robię przemeblowanie w mojej modelarnio-piwnicy, wspaniały chłodek 22st.C i znalazłem podobny zabytek, ta sama seria:
http://www.mlik.pl/ranking/Grafika/Variomatic.jpg
Pozdrawiam Andy
Cześć!
Kolejny profesjonalista :-) http://www.allegro.pl/item114622186_profesjonalny_moto_szybowiec_od_1_zl.html
Pozdrawiam Tomek Kręźlewicz snipped-for-privacy@szybowce-rc.pl http://szybowce-rc.pl/

taaa... przy rozpiętości 1.5m z pewnością sprawdza się "NA" termice ;) hihihi
a swoją drogą.. ostatnio dostaję mdłości jak widzę te wszystkie opisy w stylu "profesjonalny..." cośtam (z reguły bubel made in China).
--------- pozdrówka
mRqS -= RC Latające =- http://rc.marekszulen.net http://marekszulen.net

jak już loża szyderców to szydzimy dalej :-) ja natomiast dostaję mdłości, jak widze tak "czytelnie" skonstruowane i "nadziabdziane" ikonkami strony, jak te cytowane powyżej :-) pozdrawiam s_13

ale nie piszę, że są profesjonalne :)
--------- pozdrówka
mRqS -= RC Latające =- http://rc.marekszulen.net http://marekszulen.net

:-))

A masz lepszą stronę? To się pochwal - pokaż jak się robi. Tyle, że to pewnie taka typowa anonimowa zaczepka... :-(
Pozdrawiam Piotr
http://www.piotrp.de

pewnie
nie muszę mieć własnej strony, żeby stwierdzić, że inna jest niedobra. I nie zaczepiam nikogo, tylko reaguję na posty w stylu "loża szyderców", na które odpowiedź jest tylko jedna: zapomniał wół, jak cielęciem był... (chyba, że i tego prawa mi odmiawiasz, bo jestem początkującym w dziedzinie RC i nie mam jeszcze żadnego, a tym bardziej własnoręcznie wykonanego, modelu) pozdrawiam s_13
bo jestem początkującym w dziedzinie RC i nie mam

Więc walcz jak lew ! Działaj i gadaj a nie odwrotnie.