Możliwość zdalnego sterowania modelem

Chciałeś chyba dodać "...w modelach". Moim zdaniem IP, to genialny wynalazek. A poza tym przytoczyłeś zły przykład: IP nie zapewnia poprawności danych. Jest tylko warstwą nośną dla protokołu TCP. A ten drugi dopiero zapewnia poprawność danych i resending uszkodzonych ramek. Napisałem przecież, że nie można wykorzystać Internetu do on-lineowego sterowania modelem. To byłoby samobójstwo / zabójstwo i zgadzam się z wieloma sceptykami. Jednak uważam, że bez najmniejszych przeszkód można go użyć do off-lineowego przeprogramowywania modułu sterowania w locie. Wytłumacz mi dlaczego nie można zastosować w tym celu?

Tylko proszę: nie używaj argumentu "nikt przy zdrowych zmysłach", bo to żaden argument w rodzaju zwolenników Darwina: "ewolucja to fakt, a kto nie wierzy, ten dureń".

Jak chcesz więcej danych, to napiszę Ci na priv. Za 15 lat i wygooglujesz w internecie swoje imię i nazwisko, to zobaczysz, dlaczego nie podpisuję się pełnym imieniem i nazwiskiem. Tak samo sprawdzają np. pracodawcy w firmach, do których aplikujesz.

Reply to
Lukasz

Lukasz pisze:

ROTFL. Sprawdź może, czego dotyczy wspomniany dokument :>

Kiedy to prawda :)

Nie chcę. Napisałem - ciekawostka.

Może wystarczy pisać wyłącznie rzeczy, pod którymi nie wstyd się podpisać? :)

Mumin

Reply to
Michał Mierzwa

Użytkownik Michał Mierzwa napisał:

moze dlatego: "This is an experimental, not recommended standard" BTW bardzo przezabawny sposob transmisji :)

[..]

oraz takie zeby pewna grupa osob nie miala powodow do odwiedzin... jakbym sie podpisywal pelnymi danymi to kto wie, moze to moj model owa grupa by uziemila, a tak nadal pisze co mysle i latam :)

Reply to
AlexY

AlexY pisze:

Ale działający. Bergen LUG wysłał tak pinga i dostali kilka odpowiedzi. Z czasami rzędu godziny-dwóch :) Szczegóły:

Mumin

Reply to
Michał Mierzwa

Ok sprawdziłem. I co ma dupa do wierzby?

Gdzie napisałem coś, czego musiałbym się wstydzić? Dalej uważam, że możnq wykorzystać łącze GSM do nawiązania transmisji z modelem. Może to być RS np. na protokole TCP, albo Internet przy użyciu TCP/IP. Z tego, co piszą koledzy obecne możliwości Internetu w komórkach są kiepskie, więc ten temat można zostawić na później, kiedy warunki się poprawią.

Wytłumacz mi proszę: dlaczego rozwiązanie z przeprogramowaywaniem kontrolera w modelu zdalnie przy pomocy komórki nie jest realne? Bo na razie rozmawiam tylko z chamskim prześmiewcą.

Taak? A potrafisz to udowodnić, czy wierzysz na słowo "autorytetom"? Przypomnę Ci, że wiele lat temu podobne "autorytety" mówiły, że niemożliwe jest przekroczenie prędkości 100km/h i że od pociągów krowy nie będą dawały mleka. Albo lepiej zostaw ten temat w spokoju, bo to NTG.

Reply to
Lukasz

Lukasz pisze:

To, że nie każdy nowatorski i technicznie realizowalny pomysł ma sens.

To była uwaga natury ogólnej.

Przecież dyskusja nie jest o tym, czy można, tylko o tym, czy ma to sens.

Oh, jakieś przykłady chamstwa?

Prawda, że "kto nie wierzy, ten dureń". A ewolucja to fakt swoją drogą.

Mumin Ps. Coś Ci się źle wycięło w cytowaniu

Reply to
Michał Mierzwa

Przepraszam.

Chciałbym zbudować system (model, mikrokontroler, program) - model, który poleci poza zasięg wzroku, w dowolnie wybrane miejsce. Taki jest cel. A sens? Dla zabawy i udowodnienia (głównie sobie), że można.

Reply to
Lukasz