Napęd tunelowy na silnik elektryczny

Czy ktoś ma doświadczenia z napędem tunelowym.
Zamierzam zastosować do modelu delty
(Scorpion) o przewidywanej masie całkowitej ok 850g 2 takie napędy
2x Turbinki Vasafan 65G z silnikami
model motors miniAC1215/16 i pakiektem
3xLi-Pol 2000-3000mah
Ciąg powinien wynosić ok 600-700g
Co o tym sądzicie
Jestem ciekawy jaki jest dzwięk takiego napędu ?
pozdrawiam
Przemo
Reply to
invalid unparseable
Użytkownik "Przemysław Gembiak" snipped-for-privacy@melinski-minuth.com.pl> napisał w wiadomości news:cd5e2j$4cf$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...
Co do samego napedu, to sie nie wypowiem, poza tym ze fajny. Ale Skorpion z podwojnym EDF'em hmm...niestety wydaje mi sie, ze pierwsze zaciagniecie dzioba w gore przy duzej predkosci zaowocuje zlamaniem platowca, tu nie ma dziwigara :-( . Mam Skorpiona, z zalecanym napedem i on nie lata tak szybko, wiec konstrukcja bez dzwigara jest wystarczajaca. Wydaje mi sie, że z turbina Vasafan model bedzie co najmniej szybki i platowiec moze nie wytrzymac.
Pozdrawiam Mariusz
Reply to
invalid unparseable
No nie wiem. Miałem scorpiona z silnikiem mega 22/10/6 (czyli dużo za duży) i odpowiednio "szybkim" śmigłem i nie zauważyłem żeby brakowało mu wytrzymałości. Mój znajomy ma też ten model ale z silnikiem spalinowym Rossi wysokoobrotowym i to jest prawdziwy ścigacz, i też nie brakuje mu tego dźwigara, z tym że ten kolega wzmocnił trochę tkaniną między statecznikami (tkanina 25 g - mgiełka). A jak model jeszcze nie kupiony to może warto spytać czy by nie wzmocnili dodatkowo przy produkcji.
Pozdrawiam Marek
Reply to
invalid unparseable
Własnie mam nadzieję że nie będzie aż tak szybki z racji małego obciążenia powierzchni i dużych oporów wszak 2 turbinki mają byc umieszczone w gondolach na górnej powierzchni skrzydła tak jak zresztą zakładał pierwotnie jeden z wersji samolotu Scorpion
pozdrawiam
Przemo
Użytkownik "Marek Kwarciński" snipped-for-privacy@o2.pl napisał w wiadomości news:cd9hp0$67m$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...
Reply to
invalid unparseable
Użytkownik "Marek Kwarciński" snipped-for-privacy@o2.pl napisał w wiadomości news:cd9hp0$67m$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...
[...]
Mnie osobiscie także się skrzydła nie złożyły, ale pamiętam na grupie głos któregoś z kolegów, który tego doświadczył i narzekał właśnie na brak dźwigara.
Pozdrawiam Mariusz
Reply to
invalid unparseable
Użytkownik "Przemysław Gembiak" snipped-for-privacy@melinski-minuth.com.pl> napisał w wiadomości news:cdfs53$e2e$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...
Pozostaje życzyć powodzenia, chętnie zobaczyłbym (posłuchał) jak lata taki Skorpion.
Pozdrawiam Mariusz
Reply to
invalid unparseable
Tylko że ten co się złożył podobno nie był wzmacniany. Ja swojego Scorpiona okleiłem całkowicie białą taśmą oraz wzmocniłem sklejką połączenie skrzydeł. Dodatkowo wykonałem przednie podwozie z małym kółkiem. Z tyłu na końcu dolnego wlotu planuje zamontować wewnątrz dwa duże ale lekkie i wąskie koła nieznacznie wystające poza obrys. W ten sposób przy zastosowaniu 2xVasafan55G + 2xmini AC 1215/16 ( śmigło wtedy nie przeszkadza) chiałbym startować i lądować z ziemi Ciąg z moto calca wychodzi dla w/w konfiguracji 650g. Powinienem się zmieścić w masie całkowitej 850g przy pakiecie 3xLi-Pol Kokam 2000Mah 11,1V 15C i poborze prądu rzędu 28-30A. (14-15A na jeden napęd)
Tyle w teorii a co pokaże praktyka zobaczymy Dotychczas latałem Scorpionem na SPEED 480RACE Z PRZEKŁADNIĄ 3:33/1 Smigło 12x8 7xN1250SCRL I RACZEJ MIERNIE TO WYGLĄDAŁO Model fajnie wyglądał w locie ale miał zbyt mały nadmiar ciągu i przez masę akumulatorów był za ciężki (około 1000g)
pozdrawiam
Przemo Użytkownik "Mariusz "Mario" Ławicki" snipped-for-privacy@polbox.com napisał w wiadomości news:cdga4m$rvv$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...
Reply to
invalid unparseable
Użytkownik "Przemysław Gembiak" snipped-for-privacy@melinski-minuth.com.pl> napisał w wiadomości news:cdgdj3$dc7$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...
O to jest dobry pomysł, scorpion świetnie ląduje na dużych kątach jak wahadłowiec, ale jak się o tym zapomni to mamy dziób w piachu....
Nieźle, ale dwa regle też będą chyba potrzebne? (w sumie dość kosztowny wyjdzie ten model).
Model był raczej projektowany jako park flyer a nie ścigacz, więc nie ma się co spodziewać odrzutowca.... Ja wsadziłem mocny silnik i byłem miło zaskoczony. Kolega ma model w malowaniu ala Mig 29 świetnie to wygląda w locie.
Pozdrawiam Marek
Reply to
invalid unparseable
Właśnie o to chodzi Nie zależy mi na szybkości a wręcz odwrotnie Model ma latać tak jak np SU-27 na rozmaitych pokazach W miarę powoli i z gracją wykonywać różne figury Wiem tanio mnie to nie wyniesie Razem 2xnapęd + 2xregler3FAZ 18A+2x pakiety Li-pol wyjdzie pod 2000 zł Ale potem marzy mi się po dołożeniu dwóch następnych napędów jakiś 4 silnikowy Jumbo-jet lub Rusłan
pozdrawiam
przemo
Użytkownik "Marek Kwarciński" snipped-for-privacy@o2.pl napisał w wiadomości news:cdh5k2$3n7$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...
invalid unparseable
Użytkownik "Przemysław Gembiak" snipped-for-privacy@melinski-minuth.com.pl> napisał w wiadomości news:cdin4d$kho$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...
Kolega ma rozmach :-) Bardzo fajnie, chętnie bym coś takiego zobaczył. A gdybym miał dwa EDF-y, to zrobiłbym A-10. O ile pamiętam, to Ludomir ma plany i na pewno chetnie pomoże.
Pozdrawiam Mariusz
Reply to
invalid unparseable
Jeżeli chodzi o A10 to widziałem w sklepie w Poznaniu zestaw do samodzielnego montażu przeceniony na 315 zł Zdaje mi się że zestaw zawierał jakieś małe EDF i był cały z tworzywa. Z tego co pamiętam powierzchnia modelu miała około 11-12dm2 i widniał napis For Advanced Pilots
pozdrawiam
Przemo
Użytkownik "Mariusz "Mario" Ławicki" snipped-for-privacy@polbox.com napisał w wiadomości news:cdiqcc$i43$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...
invalid unparseable
Użytkownik "Przemysław Gembiak" snipped-for-privacy@melinski-minuth.com.pl> napisał w wiadomości news:cdis9q$qd8$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...
Tak, to jest GWS'a, ale na małe turbinki, natomiast taki A-10 z 2xVasaFan to musi być COŚ ! A co do poziomu zaawansowania, to wedle opinii innych modelarzy (sam nie latałem EDF'em) modele z turbinami są po prostu szybkie i tyle, wynika to pewnie z dużej szybkości strumienia jaki daje turbina.
Pozdrawiam Mariusz
Reply to
invalid unparseable