Odległość śruby od rurki poboru wody do chłodnicy i inne takie...

Witam,
Nie mam pojęcia co robię dlatego się pytam. Biorę się za mocowanie wału napędowego w kadłubie.
Wał ze śrubą 40 mm napędzaną silnikiem speed 600 race. Za śrubą rurka do poboru wody chłodzącej dla silnika. Ok. 1cm za rurką ustawiony jest ster o wysokości 4 cm. Kadłub długości 70 cm, jeśli to ma znaczenie.
1. Jaką odległość powinienem ustawić pomiędzy śrubą a rurką od chłodzenia? 2. Jak daleko/głęboko powinna sięgać rurka? Środek śruby, cała wysokość śruby... 3. Jak powinna być ustawiona śruba względem steru? Np. dokładnie w połowie wysokości steru? Ster głębiej, a może śruba lekko poniżej środka steru? 4. Śruba powinna być jak najbliżej dna kadłuba, czy jakiś odstęp jest wskazany?
Andrzej.
W dniu 2012-08-17 15:58, Andrzej W. pisze:
Napiszę jak zrobiłem, może się komuś przyda.

Ustawiłem taką odległość, bym mógł bez problemów odkręcić śrubę z wału.

Rurka wystaje na tyle daleko by nie przeszkadzała w wyjęciu wału z kadłuba po zdemontowaniu śruby.
Nie wiem czy takie ustawienie jest poprawne, ale na pewno jest praktyczne bo pozwala na demontaż i konserwacje wału bez demontowania silnika i reszty osprzętu z wnętrza kadłuba.
Andrzej.