"Pokojowy" helikopter na pocz─ůtek

Witam,
Ostatnio postanowi│em spe│niŠ marzenie z dzieci˝stwa i kupiŠ lataj▒cy mode zdalnie sterowany.
Poszuka│em trochŕ w internecie i mam parŕ pyta˝.
Czy jest sens/warto zacz▒Š zabawŕ od prostego modelu na podczerwie˝ (znalaz│em tak▒ oto zabawkŕ 3 kana│ow▒) http://rcwroblik.pl/Helikopter+Eagle%2C++bordowy,57619419,01,i2.html ?
Czy lepiej zacz▒Š od trochŕ dro┐szego modelu typu Lama (na niego mo┐na wszŕdzie siŕ natk▒Š googluj▒c w tej tematyce)?
W▒tpliwoŠ dotyczy czy jak kubiŕ zabawkŕ to siŕ nie zra┐ŕ (bo zabawka i pewnie nie potrafi tego co lepsze modele). Z drugiej strony jak "rozwalŕ" dro┐szy model (bo trudniej go bŕdzie opanowaŠ) to te┐ mˇj zapa│ szybko opadnie.
Pozdrawiam, Krzysiek
Add pictures here
Ôťľ

Ja obstawia┼ébym Lam─Ö: -niewiele dro┼╝sza -model rozpowszechniony, sprawdzony i polecany przez modelarzy -Lam─ů daje si─Ö w pe┼éni sterowa─ç, co do Eagle nie mam takiej pewno┼Ťci -dost─Öpne cz─Ö┼Ťci zamienne, w tym tuningowe -nadajnik, ┼éadowarka standardowe, da si─Ö wykorzysta─ç w przysz┼éo┼Ťci -m├│j zestaw Lamy by┼é wyposa┼╝ony w kabel USB do symulator├│w + FMS
Add pictures here
Ôťľ

Na poczatek taki heli to masz pewne ┼╝e zaraz go rozwalisz bo regulacja takiego po wyjeciu z pud┼éa jest d┼éuga i nieprosta.Dobrze jest wcze┼Ťniej potrenowac na pozadnym symulatorze oczywiscie nie tym co daje lama to totalne badziewie proponuje osiagalny w sieci AFPD.Sterowanie heli to wyzsza szko┼éa jazdy.Generalnie im heli ci─Ö┼╝sze tym stabilniejsze a lama 3 to najlepszy wyb├│r z najgorszych.Wystartowa─ç to idzie wszystkim gorzej z ladowaniem.

Ôťľ
kcabaj pisze: ...
http://www.towerhobbies.com/products/heli-max/hmxe0804.html
Add pictures here
Ôťľ

Cos mi sie wydaje, ze pytajacemu chodzilo o cos tanszego. A po drugie to watpie czy ten modelik bedzie dobry do nauki. Ja osobiscie polecam jednak cos wiekszego jak chocby tania i sprawdzona Lame.
Pozdrawiam
Darek
Add pictures here
Ôťľ
I ja bym si─Ö przy┼é─ůczy┼é do grona zwolennik├│w lamy. Owszem, ┼éatwo rozwali─ç, ale ┼éami─ů si─Ö cz─Ö┼Ťci, kt├│re r├│wnie ┼éatwo dosta─ç, co wymieni─ç. Na pocz─ůtek ┼éopatki wirnika - trzeba si─Ö zaopatrzy─ç w spory zapas ( w pude┼éku chyba 2 komplety, ale przyda si─Ö wi─Öcej). Potem po┼éamiesz jeszcze uchwyt na akumulator i p┼éozy (grosze). pop─Öka te┼╝ "kad┼éub" (w cudzys┼éowie, bo to tylko taka skorupka, kt├│ra w┼éa┼Ťciwie daje tylko efekty masowo-wizualne i niczemu innemu nie s┼éu┼╝y), ale ten akurat mo┼╝na d┼éuuugo klei─ç zwyk┼é─ů ta┼Ťm─ů klej─ůc─ů, zanim b─Ödzie wymaga┼é wymiany. Mo┼╝esz te┼╝ po┼éama─ç uchwyty popychaczy przy wirniku, ale do tego to ju┼╝ musisz par─Ö razy na prawd─Ö mocno gruchn─ů─ç o gleb─Ö. Ja te┼╝ spali┼éem jeden z silnik├│w (koszt nowego ok 18z┼é), ale to tylko dlatego, ┼╝e zacz─ů┼éem kombinowa─ç z wi─Ökszym, ci─Ö┼╝szym akumulatorem. Warto si─Ö zaopatrzy─ç (ale nie koniecznie) w dodatkowy akumulator, ┼╝eby nei czeka─ç zbyt d┼éugo na ┼éadowanie. No i warto mie─ç miejsce wi─Öksze ni┼╝ pok├│j 3x4m do latania, bo w pewnym momencie ┼Ťciany robi─ů si─Ö ciasne i wszelkiego rodzaju graty (┼é├│┼╝ko, st├│┼é, szafa) zaczynaj─ů przeszkadza─ç. Idealna do cel├│w edukacyjnych jest sala gimnastyczna/sportowa. Moja lama od kilku miesi─Öcy czeka na wymian─Ö wa┼éu (brak czasu/lenistwo), ale chyba wkr├│tce si─Ö doczeka.
Pozdrawiam Maciek K.
P.S. Kolega jest mi┼éo┼Ťnikiem tych ma┼éych, styrodurowych helikopterk├│w na podczerwie┼ä, ale jak przelecia┼é si─Ö moj─ů lam─ů (po czym zacz─Ö┼éa czeka─ç na wymian─Ö wa┼é├│w;-) ) to by┼é bardzo pozytywnie zaskoczony jej stabilno┼Ťci─ů, sterowno┼Ťci─ů, wytrzyma┼éo┼Ťci─ů i zasi─Ögiem radia - te na IR s─ů cieniutkie w por├│wnaniu do lamy (zasi─Ög kilku metr├│w....). W czasie, kiedy ja nauczy┼éem si─Ö jako-tako panowa─ç nad moj─ů lam─ů, od mia┼é ju┼╝ 4 takie male heli, bo na kr├│tko mu starcza┼éy. Moja lama zasadniczo wci─ů┼╝ ┼╝yje;-)
Add pictures here
Ôťľ

Kup na poczatek Mosqito za 80 zł w nim uszkodzić wirnik jest znacznie trudniej a jak go opanujesz co nie nalezy do trudnych wtedy kup lame i wyzej

Ôťľ
On Tue, 28 Jul 2009, kcabaj wrote:

Da si─Ö kupi─ç co┼Ť ta┼äszego: http://allegro.pl/item713619744_mini_helikopter_3_kanaly_najlepszy_w_g_klientow.html

Ustal, czy chcesz tym lata─ç *w pokoju*. Bo jak czytam inne wypowiedzi, to jako┼Ť tak odnosz─Ö wra┼╝enie ┼╝e s─ů troch─Ö... obok.
Je┼Ťli tak (w pokoju), to IMO zdecydowanie to co napisa┼ée┼Ť - ma┼éy helikopterek ze ┼Ťmig┼éami nie wi─Ökszymi ni┼╝ 20 cm (znaczy ┼éopata <10cm).
Toto jest w miar─Ö niezniszczalne, nie kosztuje maj─ůtku, cz─Ö┼Ťci da si─Ö kupi─ç (przynajmniej ┼Ťmig┼éa), a IMVHO do opanowana odruch├│w jest w sam raz. Cz┼éowiekowi sk├│ry nie przetnie, utnie li┼Ťcie tylko z wra┼╝liwych ro┼Ťlin (w praktyce jak wlatuje w przeci─Ötne domowe, wystarczy wy┼é─ůczy─ç pr─ůd aby nie uszkodzi─ç), jak co┼Ť zarysuje to nieznacznie.
T┼éumczac─ůc na polski: podniesienie ─çwier─çkilowej maszynki (takiej jak Lama) w pomieszczeniu mieszkalnym przez osobnika, kt├│ry nigdy nie po─çwiczy┼é posadzenia takiego "malucha" np. na ksi─ů┼╝ce (przy okazji *musia┼é* opanowa─ç doskona┼ée utrzymywania wysoko┼Ťci i opadania/wznoszenia :)) daje okazj─Ö do sporz─ůdzenia listy wi─Ökszych i mniejszych szk├│d :| Obci─Öte li┼Ťcie ro┼Ťlin, rysy na meblach, st┼éuczone lampy (mo┼╝e nie ca┼ée, tylko tzw. "┼╝ar├│wki energooszcz─Ödne")... Ma kto┼Ť dalsze pomys┼éy? ;) (to wy┼╝ej to z praktyki, nie z teorii :|)
Jak obcykasz sterowanie, dok┼éadasz drugi akumulatorek (~12 z┼é, tylko ┼Ťrubokr─Öty trzeba mie─ç PH000 - PH00 ujdzie, ale na styk, i lutowa─ç pod napi─Öciem *po zr├│wnaniu napi─Ö─ç*), zysk niewielki, ale pozwala na rozbalansowanie :P czym┼Ť po┼╝yteczniejszym ni┼╝ du┼╝y spinacz (kosztem lotu w ty┼é mo┼╝e lecie─ç wyra┼║nie szybciej w prz├│d, drugi akumulatorek pozwala na troch─Ö d┼éu┼╝szy lot, a przede wszystkim zmniejsza obci─ů┼╝enie aku).
Potem maszynk─Ö darujesz dzieciakowi z rodziny bli┼╝szej lub dalszej i wszyscy s─ů zachwyceni ;)

W pomieszczeniu? ┼üopat─ů 30 cm, zdoln─ů podnie┼Ť─ç rzeczone ─çwier─ç kilo, to co┼Ť w tym pomieszczeniu rozwalisz :| A wi─Öksz─ů to strach si─Ö ba─ç ;)
Fakt, modelami na podczerwie┼ä *nie* polatasz na zewn─ůtrz, za wyj─ůtkiem rzadkich bezwietrznych p├│┼║nych wieczor├│w (s┼éo┼äce schowane!) a i to z problemami (zasi─Ög). Ale piszesz o modelu *pokojowym*!
pzdr, Gotfryd
Add pictures here
Ôťľ