Potrzebuje serwo - prosba o porade...

Czesc!
Mam prosbe o porade...
Potrzebuje mianowicie zrobic elektryczna migawke,
dokladnie taka jak do aparatu fotograficznego...
Z roznych powodow nie moge skorzystac z gotowych rozwiazan...
Mam do dyspozycji sygnal 5V, ktory moge wykorzystac
do zasilenia migawki.
Moze ktores z serw nada sie do takiego zastosowania?
Czy sa serwa ktore po podaniu zasilania robia np.
obrot osi o np. 90st a po odlaczeniu zasilania
wracaja do polozenia poczatkowego?
Elementem odcinajacym swiatlo moze byc np.
kartonowe kolo z otworem, wiec moment obrotowy
nie musi byc zbyt duzy. Rowniez szybkosc reakcji
nie jest jakas krytyczna w tym wypadku.
Idealne byloby serwo powracajace do oryginalnego
polozenia po odlaczeniu napiecia, ale na upartego
moge powrot zalatwic mala sprzezynka...
Moze cos podpowiecie? Z gory dzieki!
invalid unparseable
Tańszym i prostym rozwiązaniem będzie taki układ: dźwignia jednostronna, pozycja neutrum ustalana przez dwie sprężyny, wychylenia za pomocą elektromagnesu.
Reply to
PiotrP
Dwie to błąd (proszę rozrysować). Lepiej jedna sprężyna wzdłuż osi neutrum. HuSadam
---------------------------------------------------------------------- Na randke, na randke, na randke... >>>
HuSadam
[æniach!]
Jakub?!?
A co ty tu robisz??
Powiedz lepiej do czego ci to rozwi±zanie.
Z tego co wiem (a wiem niewiele), to serwa modelarskie s± sterowane trochê dziwnym sygna³em - impulsami o ró¿nej szeroko¶ci - w zale¿no¶ci od szeroko¶ci impulsu elektronika serwa mówi mu jak daleko ma siê obróciæ...
LARES
Reply to
Lares
Hehe! No to se paln±³em - przecie¿ napisa³e¶ w pierwszym po¶cie.
My¶lê w ka¿dym razie, ¿e rozwi±zanie z elektromagnesem i sprê¿ynk± powrotn± bêdzie duuu¿o prostsze od serwa.
LARES
Reply to
Lares
Użytkownik Lares napisał:
nie wspominajac o tym ze bedzie nieporownywalnie szybsze
zas zalozenie ze przy braku zasilania ma powrocic do pozycji poczatkowej jako jedyne rozwiazanie wymusza sprezyne i elektromagnes
Reply to
AlexY
Wpadlem za potrzeba ;)
invalid unparseable
Co w moim wypadku nie ma znaczenia.
Niekoniecznie. Mam w jednym urzadzeniu taka migawke zrobiona w oparciu o cos co wyglada na silnik. Podanie napiecia powoduje obrot osi, "migawka" chamsko dobija do ogranicznika odslaniajac obiektyw. Po odcieciu zasilania sprzezyna powoduje obrot osi w druga strone. Prymitywne jak cholera ale dziala bezblednie :)
Nie moge zdemontowac urzadzenia zeby zobaczyc co to za element, ciekaw jestem czy nie jest to po prostu silnik z ograniczonym pradem zasilania, zeby sie nie sfajczyl na zwarciu :):)
A wracajac do elektromagnesow - czy w modelarstwie wykorzystuje sie jakies gotowe elektromagnesy ktore pasowalyby do mojego zastosowania?
pzdr
invalid unparseable
A chyba faktycznie to lepsze rozwiązanie.
Reply to
PiotrP
Użytkownik Jakub Jewuła napisał:
prawdopodobnie wykorzystujesz silnik jako elektromagnes, upraszcza Ci to konstrukcje bo masz na wyjsciu od razu obrot
moze pracowac na nizszym niz nominalne zasilaniu, byle prad zwarcia nie przekroczyl znamionowego w normalnych warunkach pracy
nie slyszalem o takowych ale nie oznacza to ze ich nie ma
Reply to
AlexY