Propozycja urlopowa dla modelarzy - co┼Ť te┼╝ dla Piot ra_de

Witajcie wszyscy i Ty Piotrze Zaprasza┼ée┼Ť mnie kilkakrotnie na piknik na ┼╗arze. Niestety w tym czasie musia┼éem by─ç w pracy. Na urlop pojecha┼éem 06.07. Z polecenia kolegi
pojecha┼éem do miejscowosci Weremie┼ä ko┼éo Leska w Bieszczadach. I tu uwaga modelarze - mia┼éem wymarzony urlop modelarza - modelarski raj. W Wereminiu jest o┼Ťrodek narciarski Lesko Ski. Zim─ů s─ů tam czynne 2 wyciagi na bardzo ┼éadnym stoku. Latem stok zamienia sie w szybowisko. Pierwszy raz zetkn─ů┼éem sie z takim sposobem startu szybowcem - holowanie wyci─ůgark─ů "pod stok" - czyli wyci─ůgarka jest na szczycie stoku. Dla starych szybownik├│w pewnie to nic nadzwyczajnego ale ja wykupi┼éem sobie loty i - zapewnam Was - prze┼╝ycie niessssamowite. A gdzie w tym modelarstwo? Ano przed lotami (rano) i po lotach mia┼éem do swojej dyspozycji ca┼éy stok wraz z p┼éask─ů ┼é─ůk─ů u do┼éu stoku. Zabra┼éem 2 modele i nalata┼éem si─Ö do upojenia. Zakwaterowanie na bardzo wysokim poziomie, kierownictwo bardzo mi┼ée. A teraz ciekawostka - okaza┼éo si─Ö, ┼╝e z "mojego stoku" wida─ç by┼éo stok w Bezmiechowej, kt├│ry jest nachylony dok┼éadnie w przeciwnym kierunku, wi─Öc przez lornetk─Ö mog┼éem obserwowa─ç starty szybowc├│w, w tym pewnie i Twoje - Piotrze, bo prawdopodobnie by┼ée┼Ť tam w tym samym czasie, gdy ja lata┼éem w Weremieniu. Napisz czy w Bezmiechowej te┼╝ toleruj─ů modelarzy? Polecam taki urlop wszystkim modelarzom.
Pozdrawiam Marek Pop├│w Latajace RC

Ôťľ

Cze┼Ť─ç Marku,
szkoda wielka ┼╝e nie wpad┼éo Ci do g┼éowy zajrze─ç na Kamionk─Ö, bo by┼Ť nie tylko zobaczy┼é jak si─Ö tam wspaniale na zboczu modelami lata ale i mogliby┼Ťmy wsp├│lnie pogrilowa─ç...
Na Weremie┼ä zagl─ůda┼é tym razem Przemek Nalepa b─Öd─ůcy z nami w Bezmiechowej po obiedzie w "Starym Piecu" niedaleko Weremienia, ale jak stwierdzi┼é, to ┼╝e tam jest tylko wielki smutek bo nic si─Ö nie dzieje... Musz─Ö powiedzie─ç ┼╝e w tym roku nie zauwa┼╝y┼éem tam ┼╝adnego ruchu. Piotr Bobula by┼é swoim Jaczkiem u nas i te┼╝ nie s┼éysza┼éem, ┼╝e na Weremieniu si─Ö co┼Ť dzieje.
Na Kamionce mia┼éem mo┼╝liwo┼Ť─ç pogaw─Ödki z dr.Switkiewiczem - duchowym tw├│rc─ů szybowc├│w PW. No i pierwszy raz widzia┼éem tam Bakcyla. Jest to jedyny egzemplarz - fotki na mojej stronie szybowcowej z PW-3.
Okolice i tam i w Bezmiechowej s─ů pi─Ökne, ale u Cezarego Zdr├│jkowskiego masz najlepszego przewodnika po okolicy jak chodzi o zbocza. Tym razem co prawda da┼éo si─Ö wspaniale lata─ç na Kamionce. I tam te┼╝ zobaczy┼éby┼Ť jeszcze start grawitacyjny szybowc├│w. Ot poprostu spych a si─Ö toto z g├│ry i leci... Te┼╝ w tym roku pierwszyraz co┼Ť takiego na w┼éasne oczy widzia┼éem.
No c├│┼╝, nast─Öpnym razem mo┼╝e nadrobimy straty i si─Ö tam spotkamy. A tak, to do zobaczenia w Pile!
Pozdrawiam Piotr

Ôťľ

tw├│rc─ů
Nie tylko duchowym, wiele fragment├│w konstrukcji by┼éo jego pomys┼éu. dr ┼Üwitkiewicz jest promotorem mojej pracy dyplomowej i jest to najlepszy nauczyciel jakiego mia┼éem w czasie swojej dotychczasowej edukacji. Ma┼éo kt├│ry m┼éody konstruktor ma tak otwarty umys┼é jak dr ┼Üwitkiewicz. S┼éysza┼éem te┼╝ ostatnio, ┼╝e ma zamiar przeprowadzi─ç si─Ö w Bieszczady na sta┼ée - pewnie gdzie┼Ť w okolice Bezmiechowej.
-- Pozdrawiam Grzesiek J Pysiak RC - szkutnicze i lataj─ůce
Add pictures here
Ôťľ

tylko
Prawd─Ö m├│wi─ůc, kt├│rego┼Ť dnia pojecha┼éem na rekonesans do Bezmiechowej ale na zboczu nic si─Ö nie dzia┼éo, a na dole stosowne napisy straszy┼éy paragrafami z prawa lotniczego, a wok├│┼é ┼╝ywego ducha. Poniewa┼╝ nie znam drogi na g├│r─Ö do szko┼éy szybowcowej wr├│ci┼éem do Weremienia z niczym :-((

nas i

Je┼╝eli to ten Piotr, kt├│ry lata bia┼éym Jakiem 12 z czerwonymi ozd├│bkami, to w┼éa┼Ťnie w jego r─Öce z┼éo┼╝y┼éem swoje ┼╝ycie, gdy┼╝ on by┼é g┼é├│wnym pilotem Bociana, kt├│rym latali┼Ťmy. Loty w Weremieniu zacz─Ö┼éy si─Ö po po┼éudniu 12.07 a potem trwa┼éy praktycznie codziennie od godz. 10 - 11 do 19. By┼é ob├│z m┼éodzie┼╝y, kt├│ra lata┼éa w┼éa┼Ťnie z Piotrem. Nawiasem - bardzo sympatyczny i kontaktowy cz┼éowiek.

Ja tego nie widziałem, ale Piotr twierdził, że w ubiegłym roku w Weremieniu też tego próbowali.

Te┼╝ mam tak─ů nadziej─Ö. Ko┼äcz─Ö, bo zaraz nasi grupowi stra┼╝nicy netykiety napisz─ů NTG i jak zwykle rozwinie si─Ö tasiemcowa dyskusja co wg nich wolno a co nie ;-)