Przeróbka napedu DVD na silnik ...

Witam !

posiadam zepsuty napęd DVD - ROM firmy LG. Jest to model GDR - 8162 B. Data na napędzie to 2003 rok. Czy jest jakaś szansa na przeróbkę takiego napędu na jakiś silnik bezszczotkowy czy szczotkowy ??

Pozdrawiam Tomek

Reply to
Tomek

Użytkownik "Tomek" snipped-for-privacy@onet.eu napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@newsgate.onet.pl...

Witam, Chyba tutaj

znajdziesz największy zbiór informacji na ten temat. Pozdrawiam TS

Reply to
Tomasz Skurniak

Tak szczegółowej wiedzy pewnie nikt nie ma. Kiedyś zacząłem zbierać bazę danych silników z CD, ale okazuje się że nawet w tym samym typie napędu produkowanym w różnych okresach czasu potrafiły być różne silniki. Mnie udało się zebrać coś takiego:

Kilka z nich nawet przerobiłem. Przede wszystkim zobacz jak to się rozbiera (i później składa), jak mocuje się wał (czy nie bedzie uciekał w locie ze śmigłem ciągnącym - przydatne bywają silne zatrzaski czy pierścienie), jakie dasz radę wkleić magnesy, ile drutu zmieścisz, jak to się da zamocować w modelu itp Przeszukaj też forum Alexa. Ono zaczeło się właśnie od przeróbek silników.

Reply to
Piotr "PitLab" Laskowski

Z Cd romu ma sens jesli srednica statora wynosi ok 23-24 mm a najlepiej sklej z sobą dwa takie statory zywicą i zrób jako podwójny wtedy mozesz liczyć na

800 g ciagu Jeśli stator ma ponizej podanej srednicy szkoda roboty.A zrobienie z 3 statorów to juz konkurencja dla produktów fabrycznych drut 0, 50 mm i zwoi ok 14 i łącz nie w gwiazde tylko trójkat a efekt Cię przerazi oczywiscie aku Li- pol conajmniej 2000 mAh .Z potrójnego wyciagam prawie 1,5 kg ciągu.Magnesy kupuj na 120 stopni celsjusza i klej na żywice np.Distal.Regler kup z timingiem aby uniknac problemów
Reply to
Marian

Użytkownik "Marian" snipped-for-privacy@tlen.pl napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@newsgate.onet.pl...

Marianie, nie pisz takich rzeczy, bo mniej doświadczeni jeszcze w to uwierzą.

  1. Dlaczego o średnicy nie mniejszej niż 23-24 mm? Potrzebowałem malutki silnik o masie 15 gram, to zrobiłem ze statora 16 mm. Do pylona Micron doskonały był z dwóch statorów 18 mm (wszedł ładnie do smukłego kadłuba).
  2. To, czy połączysz w gwiazdę, czy w trójkąt, zależy od tego, jakie kv chcesz uzyskać i ile zwojów dasz. Po co więc takie uogólnienie?
  3. Z tą pojemnością conajmniej 2Ah to już zupełnie nie rozumiem. Znowu jakieś bezsensowne uogólnienie.
Reply to
Tomasz Rudnik

Ty piszesz to zabaweczki nie silniki do poważnych modeli o dobrych parametrach tzn. ciag i masa własna.Im wiekszy stator tzn. jego srednica i wieksza ilosc biegunów tym wiekszy moment a to czy uzwojenie jest w trójkat to zalezy od ilosci zelaza czyli nasyceniu rdzenia.Taki silnik bierze wtedy ok 18 A i dlatego propozycja aku conajmniej 2 Ah .Wykonałem tego z 30 szt. i wiem co piszę dlatego zastanów sie na drugi raz jak chcesz cos madrego napisać.Silnik zrobiony na bazie 3 CD rom z Samsunga o srednicy statora 24 mm bierze ok 14 A dając ciag statyczny ok. 1400 g przy wadze silnika 80 g.W locie te parametry wzrastają o ok. 25 %.

Reply to
Marian

Według Ciebie, tylko "poważne" modele i silniki sie liczą. Ja latam modelami mniej i bardziej "poważnymi". Ty, widać, zajmujesz sie tylko "POWAŻNYM" modelarswem. Nikt tu nie pisał, że będzie robił konwersję spaliny. Ale cóż, nie będę podważał autorytetu MISTRZA - juz napisałem swoje.

Użytkownik "Marian" snipped-for-privacy@tlen.pl napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@newsgate.onet.pl...

Reply to
Tomasz Rudnik

Marian wrote: > ...

Możesz przybliżyć ten fenomen? Które parametry konkretnie wzrastają w locie i dlaczego?

g.

Reply to
gizmacz

osiagi jak w locie w warunkach rzeczywistych a róznica wynosi ok 20-25 % konkretnie spada pobór pradu i rosnie ciag.A kolega powyżej nie ma sie co obrażać to fakty które wynikły ze skonstruowania parudziesieciu silników a najlepsze wychodzą z głowic Video sa porażajace parametrami tzn pobór pradu ,ciag,masa oczywiscie w kontekscie konstrukcji amatorskich aczkolwiek mogą smiało konkurować z niejedna konstrukcja fabryczną.Za eksperta sie nie uważam ale troche tego zrobiłem i poprostu czuję temat.Przy konstrukcji małych silników potrzebny jest odpowiedni programowany regler bo mozna trawfic na problemy z praca silnika

Reply to
Marian

Witam !

rozebrałem to to ..... stator 18 mm średnicy ... nadaje sie ??? Mam jeszcze jeden napęd ale CD - ROM - firma "no name" - pisze jedynie, że A 50 T czy jakoś tak ... ale za diabła nie moge ściągnąć tego grzybka z ośki, więc nie wiem jaka jest średnica. Co z tym zrobić ??

Pozdrawiam Tomek

Reply to
Tomek

Problem w tym, że za bardzo uogólniasz, przedstawiając swoje doświadczenia w formie prawd objawionych. Określenie "najlepsze" ma sens tylko wtedy, kiedy sprecyzujesz do czego ma to być najlepsze.

Utrącasz zapał człowieka, który może sobie z tego napędu zrobić swój pierwszy działający silnik i mieć z tego dużo radości.

g.

Reply to
gizmacz

Jasne, że się nadaje. Może tylko nadawać się mniej, lub bardziej. Poczytaj alexrc.com, na podstawie zawartych tam info będziesz w stanie okreslić, czy jest sens walczyć z tym napędem, czy poszukać czegoś innego. Jeszcze sugestia: przy pierwszej przeróbce skup się na tym, żeby w miarę przyzwoicie zadziałała, na "porażajace parametry" jeszcze przyjdzie czas.

g.

Reply to
gizmacz

Użytkownik "Tomek" snipped-for-privacy@onet.eu napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@newsgate.onet.pl...