[RC] Aparatura

Witaam.
mam pytanie dotycz±ce aparatury: co powiecie o HITECu Laser4??
z odbiornikiem micro 555 ...
bo sam ju¿ nie wiem, co o tym my¶leæ, a chcia³bym zasiêgn±æ opinii speców,
Pozdrawiam
£ukasz Barcik
Reply to
invalid unparseable
Ja uzywam tego nadajnika ale z odbiornikiem MI4+ Powiem tak: W przyszlym sezonie namierzam sie na Eclipse 7. Jesli zaczynalbym ponownie to: Kupilnbym maksymalnie wypasiony 7-kanalowy nadajnik, lub przy braku kasy kupil tani 3-kanalowy z mysla zmiany na lepszy w przyszlosci.Chyba ze potrzebny ci od razu ten 4-kanal. Jedyna wada 3-kanalowego bedzie taka, ze prawdopodobnie nie ma takich, ktore mialyby zlacze trenera, o ile Ci potrzebne. Jesli chodzi o sam nadajnik Laser 4 to zachowuje sie prawidlowo, a wady ma takie, jakie widac juz przy zakupie: brak pamieci + trymery mechaniczne=duzy ból brak mozliwosci obslugi klap i hamulcow (brak kanalow i odpowiednich mikserow) brak timerow (czasu lotu i czasu pracy silnika) = pewna niedogodnosc brak roznicowania wychylen, brak dual rate = lekka niedogodnosc
Pozdrawiam, Robert
Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski
Widzia³em co¶ takiego, go¶æ chcia³ ko³o 400 z³. Nie wiem, ile to jest warte. I cz na pocz±tek jest sens wywalaæ kasê na takie cu¶...
Pozdrawiam £ukasz Barcik
Reply to
invalid unparseable
tak jak powiedzialem: Laser4 nie daje Ci przyszlosciowo nic. Od najtanszych 3-kanalowek rozni sie po prostu dodatkowym kanalem. Jesli Ci potrzebny 4-ty kanal to jednak proponowalbym raczej Flash 4X. Cena tylko kilkadziesiat zlotych wyzsza, a ma dwie istotne zalety: Pamiec 5 modeli i stoper (oczywiscie ma wiecej zalet wzgledem Lasera np funkcje EXP). Pozdrawiam, Robert
Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski
U¿ywa³em Hi-tec'a Lasera 1 rok i nigdy mnie nie zawiód³. Prosta aparatura.
Prawda ¿e nie ma ¿adnej pamiêci czy elektronicznych trymerów czy mikserów.
Ale jako pierwsza aparatura jest ok.
Z brakiem pamiêci mo¿na sobie poradziæ, ustawiasz d³ugo¶æ ciêgien na snapach tak aby po zmianie zmianie modelu nie trzeba by³o ruszaæ trymerów.
Nale¿y ja traktowaæ jako przej¶ciowe rozwi±zanie
U¿ytkownik "Robert 'Heyoan' Gadomski" snipped-for-privacy@SKASUJTOreebok.pl napisa³ w wiadomo¶ci news:bjk1b2$da4$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...
Reply to
Pietrzyk Andrzej
Dziêki... w³a¶nie z takim modelem siê spotka³em i dziwi³a mnie cena o 40 % ni¿sza nigdzie indziej... Nie³adnie ze strony sprzedaj±cego nie mówiæ o takich obostrzeniach...
pozdrawiam £ukasz Barcik
Reply to
invalid unparseable
te trymery potrafia niestety same sie przesunac jak nieopatrznie dotkniesz do nich i to jest pewien bol, Po drugie nie wyobrazam sobie idelanego trymowania na snapach czyli nie w locie. Przesuniecie trymera o jeden "zabek" jest juz odczuwalny na modelu.
Tak poza tym to zgadzam sie, ze na poczatek ta aparatura sie nadaje i tez mnie nie zawiodla, z tym, ze przekonuje Lukasza, ze (abstrachujac od oferty sprzedazy za 400zl) cena wzgledem Flasha jest minimalnie inna, za to roznica w mozliwosciach obu aparatur znaczna. Podrawiam, Robert
Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski
Niestety przy zakupach "z drugiej reki" zawsze jestes narazony na powiedzmy to oglednie: "niedomowienia", totez wyglada na to, ze dobrze ze zadales pytanie na grupie i dobrze, ze znalazl sie ktos z doswiadczeniem w tej kwestii :) Pozdrawiam, Robert
Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski
Zgadza siê, mo¿na to nazwaæ zgrubn± regulacja, ale co innego pozostaje. Zaraz po starcie model i tak trzeba wytrymowaæ , tyle ¿e wiemy czego siê spodziewaæ- regulacji o dwa trzy z±bki
Mo¿na jeszcze robiæ delikatne korekty po lotach, tak aby model idealnie zachowywa³ siê przy trymerach ustawionych po ¶rodku.
U¿ytkownik "Robert 'Heyoan' Gadomski" snipped-for-privacy@SKASUJTOreebok.pl napisa³ w wiadomo¶ci news:bjk2uk$o8c$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...
Reply to
Pietrzyk Andrzej
I mnie sie wlasnie nie podoba tak koniecznosc trymowania nawet minimalnego :) Chodzi o to, ze przy bezwietrzu to zaden klopot, ale jak juz jest wietrzyk, to nie zauwazasz tego drobnego niedotrymowania i w rezultacie tak latasz., ze To co pogarsza ci nieco latanie odbierasz jaka swoja gorsza kondycje lub wplyw jakis turbulencji, podczas gdy naprawde model jest po prostu jest zle wytrymowany. Elektroniczny trym pozwala Ci idealnie ustawic model w warunkach bezwietrznych i potem czerpac korzysci z tego idace w warunkach, gdy takie trymowanie nie jest juz mozliwe. Dlatego tak podkreslam brak pamieci i trymery mechaniczne jako duuza wade aparatury :) Pozdrawiam, Robert
Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski
Latam praktycznie tylko spalinowymi. Prawdopodobnie w elektrykach jest to bardziej wa¿ne. Niestety jeszcze siê o tym nie przekona³em ;-(
U¿ytkownik "Robert 'Heyoan' Gadomski" snipped-for-privacy@SKASUJTOreebok.pl napisa³ w wiadomo¶ci news:bjk3vb$sv1$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...
Reply to
Pietrzyk Andrzej
U¿ytkownik "Pietrzyk Andrzej" snipped-for-privacy@hot.pl napisa³ w wiadomo¶ci news:bjk4e3$ob1$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...
To wszystko wyjasnia ;) Ja latam motoszybowcem, gdzie to jest ekstremalnie wazne. W samolocie trymowanie np. steru wysokosci nie ma takiego znaczenia, bo przeciez od obrotow silnika bedzie zalezalo lekkie wznoszenie lub opadanie. W locie szybowym natomiast pojawi sie niekorzystne pompowanie. Czyli obaj mamy racje ;) Pozdrawiam, Robert
Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski
Ale zgadza siê skomputeryzowane aparatury maja kupe zalet.
Teraz zamiast g³owiæ siê ¿eby uzyskaæ ró¿nicowe wychylenia na lotkach po prostu w³±czam taka opcje i po k³opocie. ;)
Zamiast krêciæ snapami, ustawiam elektronicznie trymery , czy wychylenia itp.
No ale nie od razu Kraków zbudowano. Na pierwsza aparaturê nadaje siê jaka¶ prosta, (mo¿e byæ Flash ) ¿eby pocz±tkuj±cy u¿ytkownik w ogóle wiedzia³ czym krêciæ czy przyciskaæ ;-)
[...]
Wszystko jasne ;-)
Zgadza siê ¿e przy do¶æ du¿ym nadmiarze mocy trymowanie modelu silnikowego jest mniej wa¿ne.
Ale nied³ugo pewnie bêdê zwraca³ wiêcej uwago na to. Zamierzam zrobiæ pierwszego elektryka na ten sezon zimowy. W tamtym roku w zimie dorobi³em narty do trenerka i zrobi³em kilka lotów ale nie polecam. Zanim siê ustawi ga¼nik w silniku z r±k robi± siê grabie mimo rêkawiczek :(
A elektryk w zimie super sprawa, ¿adnych regulacji silnika, super ch³odzenie silnika i reglera, gêstsze powietrze a wiêc i sprawniejszy napêd.
No ale chyba zszed³em z g³ównego tematu ;-)
U¿ytkownik "Robert 'Heyoan' Gadomski" snipped-for-privacy@SKASUJTOreebok.pl napisa³ w wiadomo¶ci news:bjk4qt$3rv$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...
Reply to
Pietrzyk Andrzej
rzeczywiscie zszedles i ja zejde jeszcze bardziej kontynuujac ;) Jeszcze nie latalem w zimie ale zastanawiam sie jak beda sie zachowywaly pakiety na mrozie, jesli chodzi o wydajnosc pradowa i pojemnosc. Pozdrawiam, Robert
Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski
Wyglada na to ze zaleta Pulsara nienagrzewania pakietu stanie sie w tej sytuacji wada ;) Albo trzeba sobie doprowadzic kabelki do kieszeni i ladowac pakiet w kieszeni :) Maskownice otworow chlodzacych w kadlubie tez znajda zastosowanie :) Pozdrawiam, Robert
Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski
Witam.
Zgadza -się -ale na początek jest OK -na początek prosta -najtańsza aparatura - aby mało tracić przy późnejszej zmiania na lepszą -albo od razu droga docelowa... jako tania i prosta -właśnie najlepiej czterokanałówkę bez rzadnych bajerów...
Od najtanszych 3-kanalowek rozni sie
I z reguły solidnościa wykonania -trzykanałówki to często tylko nieco przerośnięte zabawki -z oszczędnościami w budowie na każdym kroku... (nie zawsz -bo są i dość solidne trzykanałówki...)
Jesli Ci potrzebny  4-ty kanal to jednak
nie wykorzysta -naprawdę nie warto -albo naJTAŃSZA CZTERO KANAŁÓWKA -ALBO JUŻ PRZYDATNY KOMPUTER -CO NAJMNIEJ FLESCH 5x -FLESCH 4x -PŁACISZ ZA KOMPUTER KTÓREGO NIE WYKORZYSTASZ -bo wiekszość funkcji ma zablokowane z prostego braku przełączników i płytek dzielnikowych..
Pamiec 5 modeli i stoper
Po co pamięć na początek -jak się ma jeden dwa modele ??? -pamięć tylko ułatwia pomyłkę -zdażało mi się rozwalić model -bo załączony bł nie ten numer pamięci... pamięć się przydaje jak ma się KILKA modeli -i to dość skomplikowanych - takich, że potrzeba różnych dziwnych funkcji i mikserów...
Stoper -a co to takiego ? zwykły budzik -tylko zapakowany w aparature -żeby chociaż był sprzężony z drągiem gazu -ale we fleshach nie jest sprzężony... W praktyce na początek zbędny bajer za który się płaci...
(oczywiscie ma wiecej zalet
-to jest jedyna funkcja która się przydaje naprawdę na początek... polecony przez kolegę flesch 4x -to radio poważnie okaleczone przez producenta -to prawie flesch 5X -tylko 90% funkcji nie da się wykorzystać... stać Cię -bierz flesch 5X -niestać -to kup najtańszą czterokanałową -najlepiej używaną -jak uskładasz -to zmienisz... co do flesch 5X -staraj się nie brać z orginalnym -drogim i raczej kipskim odbiornikiem superslim -weź z nieco tańszym -i lepszym 555 Pozdrawiam.Witek
Reply to
wit0
witam -nie do końca się zgadzam ... Trymowanie to tylko proteza ułatwiająca życie -trzeba nauczyć się trzymać model na dragach a dotrymować sobie w locie -aby było wygodniej -czesto zmieniają się warunki np. jest wiatr -i właśnie w szybowcu trzeba by oddać wysokość -aby szybciej latał -odwrotnie w bezwietrzną pogodę -ze słabymi noszeniami -model powinien być trymowany na minimum opadania -i związaną z tym mniejszą prędkość -tak więc albo się tylko trzyma na drągu -albo ciągle miesza trymerem -właśnie o te kilka ząbków -i mechaniczne trymery są chyba nawet wygodniejsze ... początkowo ustawia się zgrubnie smnapami -potem trymowanie w locie -i po lądowaniu znowu snapami -tak aby trymery były na zero -potem tylko delikatne korekty -w motoszybie założenie minimalnie innego pakietu -i już trzeba przetrymować... tak więc uważam, że trymery elektroniczne są po prostu inne -ani lepsze -ani gorsze -to żecz gustu (ja od zawsze mużywam elektronicznych -ale nie widzę też ich wady...) Pozdrawiam. Witek
Reply to
wit0
Niektóre aparatury maja podwójne trymery, np. Graupner - seria MC
Ma zarówno elektroniczne i tradycyjne suwakowe które w szybki sposób pozwalaj± na korekty bez grzebania w sofcie
U¿ytkownik snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news: snipped-for-privacy@newsgate.onet.pl... > > To wszystko wyjasnia ;) > > Ja latam motoszybowcem, gdzie to jest ekstremalnie wazne. W samolocie > > trymowanie np. steru wysokosci nie ma takiego znaczenia, bo przeciez od > > obrotow silnika bedzie zalezalo lekkie wznoszenie lub opadanie. W locie > > szybowym natomiast pojawi sie niekorzystne pompowanie. > > > witam > -nie do koñca siê zgadzam ... > Trymowanie to tylko proteza u³atwiaj±ca ¿ycie -trzeba nauczyæ siê trzymaæ > model na dragach a dotrymowaæ sobie w locie -aby by³o wygodniej -czesto > zmieniaj± siê warunki np. jest wiatr -i w³a¶nie w szybowcu trzeba by oddaæ > wysoko¶æ -aby szybciej lata³ -odwrotnie w bezwietrzn± pogodê -ze s³abymi > noszeniami -model powinien byæ trymowany na minimum opadania -i zwi±zan± z tym > mniejsz± prêdko¶æ -tak wiêc albo siê tylko trzyma na dr±gu -albo ci±gle miesza > trymerem -w³a¶nie o te kilka z±bków -i mechaniczne trymery s± chyba nawet > wygodniejsze ... > pocz±tkowo ustawia siê zgrubnie smnapami -potem trymowanie w locie -i po > l±dowaniu znowu snapami -tak aby trymery by³y na zero -potem tylko delikatne > korekty -w motoszybie za³o¿enie minimalnie innego pakietu -i ju¿ trzeba > przetrymowaæ... > tak wiêc uwa¿am, ¿e trymery elektroniczne s± po prostu inne -ani lepsze -ani > gorsze -to ¿ecz gustu (ja od zawsze mu¿ywam elektronicznych -ale nie widzê te¿ > ich wady...) > Pozdrawiam. > Witek > > -- > Wys³ano z serwisu OnetNiusy:
Pietrzyk Andrzej
No i mieszajac kilkanascie postow doszliscie do wnioskow od pewnego czasu zawartych w aparaturowym FAQ. A entropia rosnie ;-))). A zaden z was sie nie zajaknal, ze istotnym parametrem w wyborze aparatury moze byc mozliwosc podpiecia sie pod FMS (gniazdo trenera), ktore zwykle maja proste 4 kanalowki, a nie maja 3 kanalowki.
Reply to
Krzysztof J. Choroszko