[RC] Areonki - poleci, nie poleci...

Witam.
Mo¿e tak, a mo¿e nie...
Czy Areonka poradzi sobie w powietrzu, je¶li ja wypopsa¿yæ 3-ma serwami
std.... czy to zbyt ciê¿ki ekwipunek dla tego samolocika...
Do tego dojdzie regler, silnik 400, pakiet... itd, itp...
Co powiecie, i wogóle czy da siê to jako¶ policzyæ?
(i tu ci, co wiedz± jak, napisz±, ¿e siê da. Tyle te¿ wiem, ale jak??)
pozdrawiam
£ukasz Barcik
Reply to
invalid unparseable
Witam!
£ukasz Barcik wrote:
Aeronka z pelnym wyposazenie i 3 serwami HS81(3x16g) + dodatki(90g) wazy 670g i lata :o) 2 serwa standart to ~80g (3 to ~120g ale kierunek mozna na poczatek sobie darowac)
Z 2 serwami standart i bez dodatkow bedzie wazyc 612g czyli spokojnie poleci (ale ja mam przekladnie 1:2/33 i smiglo APC9x6E i akku 8 cel)
Reply to
Arcimek
I to przy cięciwie 15cm?
PS Dzis odsyłam plany.
Pozdrówka PiotrP
Cytat miesiąca: "Jesli ktos jest glupi lub zle wychowany i nie jest od nas duzo wiekszy, to w sprawach waznych nalezy mu dac po mordzie w celu wyegzekwowania swoich praw (mozna uzyc sztachety - nalepiej z gwozdziem, zeby sie po plecach nie slizgala)." KOJOT
Reply to
Piotrp
Witam...
hmmmm.. chyba nie rozumiem. ma³o??
Reply to
invalid unparseable
Panowie,
czyzby mojj sprytny plan nie zadzialal?? naprawde nikt nie ma nic na temat obliczania nosno¶ci?? wiem, moze za slabo szukalem, ale nic nie znalazlem......
Reply to
invalid unparseable
Mowie... eeee... pisze z doswiadczenia :o) Aeronka zrobiona z tych planow latala z takim obciazeniem (i to dosyc wysoko :o)))
Nie musisz - to sa kopie :o)
Reply to
Arcimek
Nosnosci czyli sily nosnej ? W Motocalcu mozna zdaje sie cos takiego wykombinowac :o)
Reply to
Arcimek
Dnia 10/03/2003 04:05 PM, Użytkownik Łukasz Barcik napisał:
Siła nośna zależy od prędkości, więc jak model jest cięższy to musi lecieć trochę szybciej. Jeśli silnik da radę, to poleci. Oczywiście zwykle oznacza to pogorszenie osiągów.
odpowiedź brzmi: motocalc, albo biblioteka + kalkulator
Reply to
Jakub Witkowski
Spore obciążenie powierzchni, około 44,6g/dm2 Do tego dochodzą kłopoty aerodynamiczne wynikające z małej cięciwy.
[...]
U¿ytkownik "Piotrp" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news: snipped-for-privacy@4ax.com...
Im wieksze obciazenie->tym wieksza predkosc->tym wieksza liczba Re-> tym MNIEJSZE klopoty z krotka cieciwa...
Liczba Re to iloczyn kilku stalych, cieciwy i predkosci powietrza.... W zasadzie chodzi o to aby predkosc x cieciwa x w przyblizeniu pewna sta³a daly odpowiedni wynik..np. powyzej 80 000... czyli moze byc albo mala cieciwa i duza predkosc lub odwrotnie...
Bardzo ciekawe sa eksperymenty ze skrzydlami szybowcow o malym wydluzeniu ( kolo 5... np Lars) ale olbrzymiej cieciwie i liczbie Re, bo teoretycznie im wieksza tym mniejszy opor, zrodlem doskonalosci aerodynamicznej takiego szybowca nie jest wiec wydluzenie skrzydel (im wieksze tym takze mniejszy opor) lecz olbrzymia liczba Re i mozliwosc wykorzystania prawie zupelnie laminarnych profili...
Pozdr.
Reply to
Krzysiek P.
Wiatam! A gdyby tak dodac Aeronce po jednym zebrze na polowke skrzydla co wydluzyloby plat o jakies 12 cm w sumie? To czy wtedy mialaby wieksze sanse na poradzenie sobie (zakladam,ze kadlub i stateczniki zostawiamy w spokoju)z takim ciezarem? PZDR Łukasz
Reply to
invalid unparseable
Niby tak, ale jest jeszcze potrzebna duża siła ciągu do rozpędzenia takiego układu, a tu mamy do czynienia ze zwykła 400-tką, stąd mój podziw :)
[...]
U¿ytkownik Krzysiek P. snipped-for-privacy@wp.pl w wiadomo¶ci do grup dyskusyjnych napisa³:bllsnd$6vq$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...
Czesc Czy mozesz podac jakies linki do stron na ten temat? Zaciekawilo mnie to.
Pozdrawiam. Tomek
Reply to
invalid unparseable
Dnia 10/04/2003 01:01 PM, Użytkownik Łukasz napisał:
Kwestia co nazywasz "radzeniem sobie". Czy że poleci w ogóle, czy raczej, że poleci równie dobrze jak orginał? Przypuszczam, że owszem poleci, ale gorzej.
Mozesz zwiększysz powierzchnię, aby przy większej masie utrzymać mniej-więcej jednakowe obciążenie powierzchni. Wtedy minimalna prędkość będzie zbliżona do oryginału. Jednak opory będą większe, i potrzebna będzie większa moc do lotu z taką samą prędkością. Skutek będzie taki, że spadnie prędkość maksymalna, zmniejszy się zapas mocy, prędkość wznoszenia itd.
Reply to
Jakub Witkowski