[RC] Jak palić w zimie?!?!?!

Witam!
Dzisiaj byłem sobie z kolegą Rusty'm na lotnisku. No było cudownie!
Trawka skoszona idealnie, wiaterek prawie żaden. Idealnie nie?
A jednak NIE! Zimno jak ja cię krecę! Aaaa apropo kręcenia to było go
MNÓSTWO! i co najgorsze nic nie dało ;((((((((((((((((((((((((((
Silniczek Rusty'ego raz ruszył ale po paru sek (ze 3 chyba były :P)
działania - zgasł. Mój podobnie z tym że udało mi się go chyba dwa
razy odpalić. Była tylko ta różnica, że mój dawał cały czas nadzieję
jakoś popierdując ale i tak na dłużej się ani razu nie rozkręcił.
Dobra wstęp mam. Pora do konkretów:
1. Da się w takiej pogodzie (0 stopni C) odpalić w ogóle taki
silniczek jak OSMax 2,5 ccm na nitrometanolu 5%
2. Jak się da to czemu nam się nie udało? W sumie nie wymodziliśmy czy
mieszanka powinna być przy takiej temperaturze mniej nasycona czy możę
bogatsza?
3. Już od godziny myślę co by tutaj zrobić żeby trochę ciepełka na
lotnisko zawieźć i przed startem rozgrzać silnik chociaż do tych 15
stopni. Może Wy macie jakiś genialny pomysł?
Reply to
all
Z glebin modelarni ...
.... a> 3. Już od godziny myślę co by tutaj zrobić żeby trochę ciepełka na a> lotnisko zawieźć i przed startem rozgrzać silnik chociaż do tych 15 a> stopni. Może Wy macie jakiś genialny pomysł?
Zapalniczna ?? :D Ognisko po silnikiem ?? :D Chuchanie ?? :D
Sorry nie moglem sie powstrzymac ;P
Uff na szczescie elektryk mniejszego pieszczenia wymaga.
MarCiu
Reply to
Marciu11 - Viper
Witam Może wymienić świeczkę na inną tylko jaką, sam stoję przed takimi problemami w OS46 i też na 5%nitro.
pozdrawiam dinozaur
Użytkownik "all" snipped-for-privacy@-nospam-wp.pl napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@4ax.com...
Reply to
dinozaur
Zawsze mozna odpalic w domu ;) Tez sie nie moglem powstrzymac
A co do elektrykow to idealne rozwiazanie na takie warunki. Pali z pierwszego, a zanim sie pakiet wylata to i tak z zimna sie odechce latania. Pozdrawiam
Reply to
Bresio
Dnia Fri, 24 Oct 2003 17:24:13 +0200, "Bresio" snipped-for-privacy@wp.pl napisał(a):
Heh no chłopaki takie rady to wiecie :D Wprawdzie myśleliśmy o grillu i umiesczeniu modelu wysoooko nad żarem ale to trochę ryzykowne. Fajna by była suszarka ale do tego potrzebne jest gniazdko z prądem :P No i o odpalaniu w domu też myśleliśmy :P
A tak na poważnie ja straciłem dobre pomysły :(
Reply to
Olshaq
Hej Koledzy :-) Nie bądzcie tacy mądrzy :-) Potrzymajcie swoje pakieciki kilka-kilkadziesiąt minut na 0 lub minusie, to wasze samoloty na baterie też wymiekną i to szybciej niż myślicie, chyba, że je nosicie pod bielizną :-)))
pozdrawiam, qrdl
Użytkownik "Bresio" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:bnbg72$333$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...
To ile Ty na pakiecie latasz 2h :-)))))?
pozdrawiam, qrdl
Reply to
qrdl
Hi :-)
Porshak był ze mną. Dodam od siebie..
1. Silnik w domu pali od kopnięcia (przed i po), sprawdziłem przed chwilką (paliwo zatem dobre...) 2. Odnosiłem wrażenie, że silnik jest przelany... ale po wykręceniu świecy i wytrzepaniu paliwa i ponownych próbach, co najwyżej silnik wydawał "zapach", ale palić nie chciał. Zaciągnięcie nawet małej ilości paliwa, powodowało, że więcej nie "pyrkał" 3. Jak 1x zaskoczył, to szybko skończył... wyglądało na zaubogą mieszankę... 4. Moja świeca to Technics F6 (z opisu WARM, SHR 63). 5. Problemy są zarówno przy bogatej mieszance - na 3 obrotach i na ubogiej 2 obr. głowicy, oczywiście pomiędzy też próbowałem :-)
Dodam, że w temp. w okolicach 0 jeszcze nie latałem. W lecie ten silnik osmax la 2.5ccm chodzi jak marzenie.
Proszę poradzcie coś, bo jutro będzie powtórka z krecenia śmigłem :-) A może potrzebny jest rozrusznik?!
pozdrawiam, qrdl
----- Original Message ----- From: "all" snipped-for-privacy@-nospam-wp.pl Newsgroups: pl.rec.modelarstwo Sent: Friday, October 24, 2003 4:17 PM Subject: [RC] Jak palić w zimie?!?!?!
Użytkownik "all" snipped-for-privacy@-nospam-wp.pl napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@4ax.com... > Witam! > > Dzisiaj byłem sobie z kolegą Rusty'm na lotnisku. No było cudownie!
Reply to
qrdl
Użytkownik "all" snipped-for-privacy@-nospam-wp.pl napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@4ax.com...
Genialnych pomysłów niestety nie ma .Zima ma swoje prawa.Zacznij od paliwa,musi być na dobrym oleju bez rycyny minimum 10%nitro i trzeba dobrać świecę.Pomyśl o przysłonięciu żeberek na głowicy opaską z blaszki.Silnik może też gasnąćod lodu powstającego w gażniku(fizyka),koledzy paralotniarze mówili że silniki gasną im właśnie od lodu w gażniku.Ja w zimie latam tylko na prąd ,bo paliwo i palce nie bardzo się lubią nie czuję drążków.Powodzenia w zimowych zmaganiach. Janusz O
Reply to
invalid unparseable
Witam miałem taki problem zeszłej zimy i znalazłem na to sposób ;-) po pierwsze rozrusznik i ciepła (najcieplejsza) świeczka , po rozgrzaniu silniczek[os-25] chodził bardzo ładnie ale na wyższych obrotach min. 1/4 wych. drąga trochę niżej niestety gasł prawdopodobnie świeca nie trzymała żarzenia bo na podpiętej świecy chodził również na minimalnych obrotach, no ale coż nie po to przyjachałem żeby pyrkać silniczkiem na ziemi więc czas w górę i tu zaczęły się problemy po chwili lotu silnik gaśnie ;-(( no to myślę co jest ??? i wymyśliłem że jednak (ok -5st) pęd powietrza za bardzo studzi mój silniczek i wpadłem na pomysł żeby osłonić (czyt.ocieplić) głowicę! nie miałem pojęcia czym i jak ale znalazłem w domu szeroką ok. 3 cm gumę krawiecką [(czyt. do majtek)tylko jakieby to musiały być majtki ]i z tego zrobiłem (poprostu zszyłem dwa końce) tulejkę i nakładałem ją na silnik, bałem się trochę o przegrzanie silnika więc odsłoniłem część głowicy i powiem szczerze latało się zajebiście !! nie wiem czy to dobry sposób ale napewno jakiś ;D jedyny mankament to przy większym siniku (mvvs 3,5 ccm) guma trochę się przytapiała do głowicy , może ktoś ma pomysł jakim materiałem można ją zastąpić ?? żeby wytrzymywał wysokie bądź co bądź temperatury jutro też się wybieram polatać a ma być podobno 2 stopnie więc poszukam gdzieś tej gumy co by się do domu z lotniska nie wracać ;-) pozdrawiam m@rio
Reply to
mario
A po locie można ugrzać ręce ciepłym pakietem :)
Reply to
Piotr Konopka
Hi :-)
Użytkownik "mario " <miki snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@newsgate.onet.pl...
się
Ciekawy pomysł :-) ja teraz odkopałem stary hol, co prawda guma ma tylko 5mm szerokości, i nawinąłem kilka zwojów (szczelnie) na głowicę i połączenie z tlumikiem. Gumy mam ze 200m, więc mogę pozwolić sobie na stratę materiału :-)) Górna cześć głowicy, tam gdzie jest świeca, jest odsłonięta. Jutro w praktyce zobaczymy jak to się sprawdzi... ma być ok 4C
, dziś było 0-1C :-) Dzięki za radę, na razie muszę latać na paliwku i świecy, które mam (paliwo z syntetykiem Technicsa..)
pozdrawiam, qrdl
Reply to
qrdl
Witam. W tamtym roku b.Często latałem swoim trenerkiem z identycznym silnikiem w zimie.Paliwo z nitro5-10% ale też z rycyną.Świeca z tych cieplejszych.Powodzenie odpalenia silnika w zimie to rozrusznik.Wazne by osłonić głowicę bo chłodzenie jest zbyt duże .Ja okręciłem głowicę taśmą izolacyjną.Silik często gasłmi na wolnych obrotach. Wazne by osłonić swoje dłonie od zimna.Patenty są różne(post obok)Ja mam rękawiczki z obciętymi końcami palców. W zimie da sie latać!!! Diabeł tkwi w szczegółach jak zwykle.Paweł S.
Reply to
pawels13
Dokładnie tak! :) Im bliżej ciała, tym lepiej. :) A gdy już uruchomi się silnik, to pakiet ogrzewa się sam. Dodatkowo w zimę można więcej wycisnąć z silnika (przewoltować), bo nie ma problemu z chłodzeniem. :)
Reply to
Piotrp
Witam,
Dnia 24-10-2003 o godz. 21:43 mario napisał(a):
obrotach, no ale coż nie
A próbował ktoś zimą podgrzewacz świec Andrzeja Grodeckiego ? Fakt że wymaga zasilania z którym zimą też może być problem. W końcu jest do takich właśnie problemów. Ale że zimą poiwetrze gęściejsze i silnik lepiej doładowany to z dodatkową masą nie powinno być problemów. Z pomysłów na podgrzanie silnika przed lotem przychdą mi do głowy następujące pomysły: 1.Podgrzewacz na naftę lub inne paliwo ciekłe (np. prymus lub lut lampa) zaopatrzony w wymiennik ciepła. Na dużych mrozach palniki na gaz mogą nie działać ze względu na trudności z odparowaniem gazu. 2.W książkach Sękowskiego jest opis chemicznych podgrzewaczy zimowych wielokrotnego użytku. Nie pamiętam już jakie zjawisko fizyko-chemiczne one wykorzystują ale może by sie nadały do nadania silnikowi jakiejś rozsądnej temperatury początkowej przy stosunkowo niewielkiej masie. 3.Podgrzewacze katalityczne (bezpłomieniowe) dla narciarzy a wsczególności jeden, produkcji jeszcze ZSRR. Jest to prosty podgrzewacz benzynowy. Zamknięty w izolującym worku z silnikiem powinien go podgrzać. Ja tym podgrzewaczem zimą suszę synowi buty w tempie ekspresowym. Być może jeszcze są do kupienia na bazarkach gdzie handlują ludzie zza wschodniej granicy.
Pozdrawiam ZD
---------------------------------------------------------- Morderstwo. Namiętność. Sława. Seks. I cały ten zgiełk... Zdobywca 6 Oskarów - "CHICAGO" już na DVD!!!
Zbyszek Denis
Wprawdzie zimą uzywałem tylko samozapłonów ale : proponuje kilka kropli paliwa samozapłonowego w gaźnik i powinno pomóc. Jak nie masz takiego paliwa spróbuj z samostartem do silników samochodowych.jedna porcja i powinno pomóc. raczej trzymaj na wyższych obrotach bo paliwo chłodzi a tego akurat masz w nadmiarze (chłodu ) Pan Glasowicz w chłodne dni używał 1 ccm w gaźnik Webry 10 ccm do uruchomienia i zawsze działało. Oczywiście warunek ,że silnik jest prawidłowo ustawiony (wyregulowany )
Reply to
Roman B
Witam !
Jeżeli silnik w zwykłej temperaturze chodzi normalnie, to po prostu użyj rozrusznika. Silnik musi mieć kołpak. Gumkę w dużym rozruszniku włóż odwrotnie. Rozrusznik zasilaj przez opornik około 0.5 oma na 15 wat (żeby nie urwać korbowodu) Paliwo normalne , świeca normalna. Tak w ostatnią niedzielę odpaliłem OSMax 10 i latałem bez przeszkód. Pozdrawiam Jurek.
Reply to
Jerzy Manarczyk
To Ty latałeś około 15.00 w Markach takim żółty Courierem?
Pozwoliłem sobie zamieścić jego fotkę na mojej stronie www. Mam nadzieję, że się nie gniewasz?
Reply to
Wojciech Komorniczak