(RC) kolizja z człowiekiem, czyli raczej nieciekawa sprawa...

witajcie!
Od razu uspokoję większość - to był szybowiec, jednak mimo to strachu się
najadłem. To był lot regulacyjny. Domniemana rzecz do regulacji to kąt
zaklinowania stat. (był mniejszy od prawidłowego, czyli model leciał
szybciej). Mój przyjaciel przygotowywał akurat hol do ponownego startu,
kiedy zauważyłem, że mój szybowiec (lotus 1.95 HGL) może być na kolizyjnej
ze schylonym kolegą. Stałem raczej pod kątem, więc nie widziałem dokładnie,
czy przeleci za nim, czy może przed nim (kolizji raczej nie zakładałem),
jednak na wszelki wypadek krzyknąłem (jak się okazało za puźno), żeby się
odsunął. Kumpel zdązył się tylko wyprostować by przyjąć prawą stronę
śródpłata na swój brzuch. Leciał dość szybko i udeżenie było gwałtowne. W
pierwszej chwili nie wiedziałem, czy bardziej martwić się o model czy o jego
zdrowie. Kolega trzymał się na nogach, więc wygrała obawa przed modelem.
Chciałem na niego krzyknąć, że nie obserwuje lotu modelu, ale uświadomiłem
sobie po wstępnych oględzinach modelu, że to mogło zakończyć się o wiele
mniej szczęśliwie. Rozpędzony dziób kadłuba mógł uderzyć w jego głowę, krtań
lub splot słoneczny, a wtedy sądzę, że przez 10 min nie miałbym nawet do
kogo krzyczeć, jeżeli nie miało się to zakończyć trwałym kalectwem bądź
wstrząśnieniem muzgu.
Więc ja już wiem, że należy się chociaż orientować w położeniu modelu będąc
na ziemi, lub stać blisko pilota.
To wcale nie musiał być szybowiec...
Pozdrawiam i życzę brak takich przygód,
Michał Kuc
Reply to
invalid unparseable
jakies 2 tygodnie temu dostałem Extreme'm (6.5ccm) :) Skrzydło do remontu i mocowanie silnika. Kumpel trochę przerażony ;)
Reply to
Marek 'mRqS' Szulen
Hej
Nie chcialbym miec kolegi który oberwal by moim heli :((((( , na sama swiadomosc robi mi sie miekko .
Pozdrawiam Andrzej Szvzecin Użytkownik "Marek 'mRqS' Szulen" snipped-for-privacy@skrzynka.pl napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@skrzynka.pl...
Reply to
Andrzej Kostkiewicz