[RC] Pierwszy samolot

Witam
mam zamiar skonstruowac swoj pierwszy samolo RC - najprostsza konstrukcja
chce wykonac go z balsy,
mam silnik Graupner 400 i smiglo o dlugosci 13 cm
aparatura 2-kanalowa, wiec bede sterowac tylko sterami wysokosci i kierunku,
natomiast silnik bedzie chodzic na stalych maksymalnych obrotach
samolot bedzie bez regulatora, jedynie silnik, 2 serwa, aku 4,8V i odbiornik
prosilbym o plany takiego najprostszego modelu, moze ktos sam cos
zaprojektowa? :)
przegladame na
- ale sam nie wiem co wybrac i co bedzie
proste :)
narazie bede sie uczyc latac :)
z gory dziekuje
pozdr.
Micha³
Reply to
invalid unparseable
U¿ytkownik "Micha³" snipped-for-privacy@net.warszawa.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:c14umo$1u45$ snipped-for-privacy@mamut.aster.pl... ......
Witaj,
Szczytna idea, jednak najpierw sprobuj rozenzac sie, ze smigla zwyczajowo maja dwa parametry i ten drugi zwykle tez jest wazny ;-) A te twoje smigielko to ma srednice w dolnych granicach stanow zalecanych dla 400 bezposrednio. .............
To taki umiarkowany pomysl i zwykle kosztowny (na smigla sie wykosztujesz) a i loty nie beda zbyt sympatyczne. Nie mowiac o tym, ze w rekach poczatkujacego taki modeli moze byc malo bezpieczny
A powiedz nam, silnik bedzie zasilany z tego ogniwa 4,8 czy bedzie pobierac energie z promieniowania kosmicznego? Oj, chyba za malo sie zapoznales z teoria tematu, albo czegos nie dopisales .........
Zmien zalozenia - bedzie prosciej. Przeszukaj archiwum grupy, poszukaj hasel np. Jerry 400, depronowy trenerek, depronowa delta MJ, pierwszy model. I koniecznie od deski do deski przeczytaj zawartosc dzialu RC na PWM.
Reply to
kojot
co prawda praktykiem jeszcze nie jestem, ale troszkê czyta³em o sterowaniu i moim skromnym zdaniem to jak na pocz±tek jest chyba z³e rozwi±zanie. Sterowanie czym¶ takim mo¿e byæ nie lada wyczynem dla niewprawionej rêki. A teraz wywo³uje do tablicy praktyków którzy potwierdz± moje s³owa :) b±dz zmieszaj± je z "b³otem" ;)
eee, no trzeba zrozumieæ :). Ja 1,5mc czy 2mc tem zadawa³em tak banalne pytania ¿e a¿ mi za nie teraz wstyd ;) a teraz ju¿ planuje przewijanie silnika :)))
Ja te¿ dopiero siê bêdê uczy³ lataæ :), ale my¶lê ¿e trochê b³êdne za³o¿enia przyj±³e¶ (jak ¼le mówie to zapewne zaraz kto¶ mnie wyprostuje :)). Latanie na tak mocno okrojonym sprzêcie mo¿e byæ jak nauka jazdy motorem przy prêdko¶ci 250km ;). Pewnie mo¿na siê tak nauczyæ ale wiesz zastanów siê czy taka metoda nie bêdzie zbyt kosztowna, mo¿e siê skoñczyæ na krótkim locie gdzie rozbijesz model i albo siê zniechêcisz albo wydasz nastêpne pieni±dze niepotrzebnie które teraz np. mo¿esz wydaæ na regulator.
Przeczytaj wszystko na temat RC na
jeste tam naprawdê sporo. Ja muszê siê przyznaæ trochê zignorowa³em t± stronê na pocz±tku ale to by³a pomyka,bradzo polecem szczególnie na pocz±tek. Po za tym w sieci jak ju¿ zdobêdziesz podstawow± wiedzê mo¿na poszukaæ bardzo du¿o :).
Pozdrawiam Darek jeszcze nie lot :)))
Reply to
Predator
Jak zamierzasz wyl±dowaæ takim modelem???? Bez regulatora nie mo¿esz czekac a¿ akumulatory ca³kiem padn±, bo opadnie równie¿ sterownie i rozbijesz model. Poza tym zniszczysz pakiet zasilaj±cy przez zbytnie roz³adowanie. W zwi±zku z tym bêdziesz zmuszony l±dowaæ na pe³nych obrotach silnika co w praktyce = te¿ zniszczysz model. Wniosek: Musisz conajmniej zastosowaæ regulator, który odetnie silnik, zachowuj±c resztê energii pakietu na wyl±dowanie. To nadal nie bêdzie wygodne, ale przynajmniej realne rozwi±zanie. Pozdrawiam, Robert
Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski
Zapêdzi³em siê w poprzednim mailu. Stosuj±c regulator potrzebujesz trzeci kana³, którego nie masz. Pozostaje Ci zrezygnowaæ z jednego ze sterowañ. a) zrobiæ tylko ster kierunku, a wznoszenie kontrolowaæ moc± silnika przez regulator (karko³omne) 2). zrobic ster kierunku na sta³e aby model krêci³ ca³y czas du¿e ko³a, pozostawiaj±c sobie sterown± wysoko¶æ i sterownie obrotami (bêdzie nudne). S³owem dwa kana³y to za ma³o do modelu silnikowego. Mo¿e szybowiec? Pozdrawiam, Robert
Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski
Witam Nie musi rezygnowac z kanalu. Wystarczy zastosowac wylacznik czasowy lub wylacznik odcinajacy zasilanie dla silnika przy jakims okreslonym napieciu. Ot i wsio...... Bishop
U¿ytkownik "Robert 'Heyoan' Gadomski" <robspam1@SKASUJTO!reebok.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:c151fn$68l$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl... | Zapêdzi³em siê w poprzednim mailu. Stosuj±c regulator potrzebujesz trzeci | kana³, którego nie masz. Pozostaje Ci zrezygnowaæ z jednego ze sterowañ. | a) zrobiæ tylko ster kierunku, a wznoszenie kontrolowaæ moc± silnika przez | regulator (karko³omne) | 2). zrobic ster kierunku na sta³e aby model krêci³ ca³y czas du¿e ko³a, | pozostawiaj±c sobie sterown± wysoko¶æ i sterownie obrotami (bêdzie nudne). | S³owem dwa kana³y to za ma³o do modelu silnikowego. Mo¿e szybowiec? | Pozdrawiam, | Robert | |
Reply to
tpi
A moze jakis szybowiec ?? Co prawda bez silnika, ale nauczysz sie prawidlowych odruchow. Pozdrawiam
Reply to
TomaszB
Hejka!
A mo¿e skoro ju¿ siê jak upar³es na silnikówkê to spalinkê np. 2,5ccm lub mniejszy MVVS czy inny OesMax. Zatankujesz paliwo, jak siê skoñczy to silnik sam zga¶nie, a IMHO spalina jest lepsza od elektryków. Wtedy do samolotu lub motoszybowca wystarcz± Ci 2 kana³y. Co Ty na to?
invalid unparseable
U¿ytkownik "£ukasz 'Dzozi' Studniarz" snipped-for-privacy@o2.pl napisa³ w wiadomo¶ci news:c15non$e4t$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...
Dokladnie !
Prosty, maly (na OS'a 1,7-2,5 ccm) tremerek spalinowy niemalze nie potrzebuje operowania gazem...Praktycznie mozna raz ustawic i latac, oczywiscie nie nalezy przesadzac z pojemnoscia zbiornika... ale to ma sens... pare razy tak latalem nie ruszajac dragiem gazu od startu da ladowania....da sie ! IMHO elektryki ( no moze poza motoszybowcami) blado wypadaja w porownaniu z dobrym, starym, mocnym, wspanialym silnikiem spalinowym. : ) .....IMHO te deprony i inne lekkie modeliki elektryczne tez sa do bani... nie da sie tym latac przy wiekszym wietrze ( a z silnikami w okolicy 280 tki wogole przy jakichkolwiek podmuchach) ... pozatym ladowanie ogniw,wymiany pakietow itp..a z takim trenerkiem spalinowym mozna wyskoczyc na lake i latac caly dzien az do zesztywnienia karku....
Pozdr.
Reply to
KrzysiekPe
Oho! Zaczyna siê :) Dyskusji o wyzszo¶ci ¦wi±t Bo¿ego Narodzenia nad ¦wiêtami Wielkiej Nocy nie by³o w koñcu juz chyba ze trzy miesi±ce ;) To co¶, powraca jak pory roku :D Pozdrawiam, Robert
Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski
Witam !
Ja osobi¶cie sam siê zmusi³em do latania na jednym serwie ster kierunku( Drugie serwo siê zepsu³o, a mia³em wielk± ochotê polataæ) i regulacji gazu w elektryku i przyznam szczerze ¿e zrobi³em kilka kó³eczek i postanowi³em wyl±dowaæ bo tak w kó³ko to nudno ;-) ... by³o to niestety ostatnie l±dowanie tego dnia ;-(( ... nie polecam takiego uk³adu szczególnie pocz±tkuj±cemu !! ALE DA SIÊ JAK SIÊ KTO¦ UPRZE NAJLEPIEJ NAD POLEM JAKIEGO¦ ZBO¯A..... ;-)
Pozdrawiam Andrzej D.

U¿ytkownik "Robert 'Heyoan' Gadomski" <robspam1@SKASUJTO!reebok.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:c1613q$305b$ snipped-for-privacy@mamut.aster.pl...
Reply to
Ajek6
Hej!
No ale w tym konkretnym przypadku my¶lê ¿e bardziej przydatna bêdzie spalinka...
Reply to
invalid unparseable
Witam !
Tego nie kwestionuje ja na spalinówce jeszcze nie lata³em ale pomys³ z koñcz±cym siê paliwem wydaje mi siê nie najgorszy ;-)
Pozdrawiam Andrzej D.

U¿ytkownik "£ukasz 'Dzozi' Studniarz" snipped-for-privacy@o2.pl napisa³ w wiadomo¶ci news:c173k2$j09$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...
Reply to
Ajek6