[RC] wybór pierwszego samolotu do nauki

Witam!

Wiem, że temat był już wałkowany tysiące razy, lecz jednak zaryzykuję. Postanowiłem przesiąść się z łodzi na małe samoloty elektryczne. Mój wybór padł na sklep internetowy Perfect Hobby. Kupowqałem tam już kilka razy i uważam go za solidną firmę. Oferują kilka modeli samolotów w tym dwa, które mnie zainteresowały: Pitts The Ultimate i Akronaut. Pierwszy jest dwupłatowcem, drugi górnopłatem. Są w podobnej cenie. Mam zamiar latać wykorzystując 3 kanały (taką posiadam na razie aparaturę), za pomocą lotek lub steru kierunku (chce sprawdzić oba rozwiązania). Który z tych modeli polecacie. Na zakończenie: co są dzicie o napędzie EPS 350 C dostępnym także w tym sklepie? Czy rzeczywiście jest tak dobry jak go reklamują?

Reply to
Michał

A może balsowy elektroszybowiec? Ja na poczštek zdecydowałem się na Sunny-E Svensona z silnikiem 600

bardzo zadowolony. Dostarczył mi móstwo przyjemnoœci jest prosty w pilotażu. Inaczej mówišc trzeba być zdolnym żeby toto rozbić. Jeden pakiet przy zerowej termice pozwala na kilkunastominutowe loty.

Jeœli o mnie chodzi, to nie przepadam za deproniakami. Pewnie podpadnę 90% modelarzy, ale dla mnie latajš jakoœ tak mało realistycznie. Bardziej, jak latawce niż samoloty.

Łukasz

Reply to
Lukasz Stela

Marek GG:1299639

Reply to
Marek

Zobacz w Riku

w ParkFlyerach E-Startera(ten drozszy ma wiekszy ciag ale ta tansza wersja i tak jest bardzo dobra).

Reply to
Doman

| Ciekawy model. Jedynie oklejanie foliš może odstraszać poczštkujšcego | lotnika. Co?! Jaka folia?! Tam nic sie nie okleja! To jest styropianowy model! Masz tu bezposredni link...:

| Za Pittsem przemawia napęd, a za E-starterem materiał). Pomyœlimy... Te napedy sa _identyczne_! Ten E-Starter jest GWSa(w tym silnk przeciez tez) a Pitts ma tylko silnik GWSa i to sa te same modele...

Reply to
Doman

Zostaje zatem wybór koncepcji górnopłat, czy dwupłatowiec.

Reply to
=?windows-1250?Q?Micha=B3?=

| Zostaje zatem wybór koncepcji górnopłat, czy dwupłatowiec. Gornoplaty z zasady sa bardziej stabilne w locie. A ten dwuplacik jest fajny ale on jest do krecenia 3D wiec... nie wiem czy jest sens od niego zaczynac. Bo gwarantem jest ze go rozbijesz a on jest z klasycznych plytek depronowych wiec bedzie ladnie pekal ;-)

Ja mowie ze E-Starter, on po wyrzuceniu bedzie lecial przed siebie sam. A ten pitts bedzie wymagal "trzymania dragow" - ze wzglad na konstrukcje i "profil".

Reply to
Doman

Przekonałem się. Górnopłat.

Reply to