DLG - Long Shot czy Grot

Witam

Chciałbym popróbować sił z szybowcami DLG. Przeglądałem fora modelarskie i znalazłem dwie propozycje: Grot

i Long Shot
niemalże identyczne. Może ktoś napisze więcej o tych modelach. Który wybrać?

Pozdrawiam Piotr

Reply to
Piotr Piechota

Piotr Piechota pisze:

Jeszcze znalazłem jeden (brat Grota): Lider

Piotr Piechota

a widziałeś Bobolinka 1M z Arthobby ?

Jeśli widział, to już wie doskonale czego lepiej nie kupować ;)

Reply to
Czaro

Jeśli szuka się czegoś małego to Bobolink jest chyba niezłym wyborem. Jednak jeśli szuka się prawdziwego szybowca DLG to polecam rozglądać się za czymś co już ma te 1,5m.

Piotrze, na PFM znajdziesz kilku co kupili Grota. Na

są osoby, które latały/latają Longshotem.

Reply to
Czaro

Czaro pisze:

Stronę przejrzałem ale nie rozwiązała problemu wyboru. Chcę wybrać pełnowymiarowego DLG - taki 1m będzie miał na pewno gorsze osiągi.

Piotr Piechota

No właśnie ja też nie wiem co Jerzy miał na myśli. Bo to, że na zawodach w Tarnowie startowali Longshot'ami to wiem bo sam widziałem. Akurat nikogo nie było z Grotem. W ubiegłym sezonie latał nim głównie konstruktor tego modelu Adam Siama i ani razu do Tarnowa na zawody chyba nie dojechał. A jeśli chodzi o pytanie postawione w tytule tematu to dla mnie istotnym argumentem "za" Grotem, byłby fakt, że produkowany jest w Polsce i łatwo o części zamienne. Kevlarowy Lider na pewno będzie miał największą żywotność z wymienionej trójki z uwagi na materiał pokrycia płatów . Ale ma niestety dość małą powierzchnię skrzydła i będzie bardzo odczuwał każdy przyrost masy, czy to w postaci nie najlżejszego wyposażenia, czy naprawy po kraksie. Longshot jest za to chyba najbardziej sprawdzonym w boju modelem. Lata nim kilku zawodników, więc będzie łatwo o jakieś uwagi nt. własności lotnych i użytkowych.

Reply to
Czaro

goflying pisze:

nie ma jak zwięzła wypowiedź :D

Reply to
Piotr Piechota

A no nic . Przeprazam ze cie zaprosiłem . wiecej tego nie zrobie . Ale jakze

> inaczej byłoby gdybyś po przejrzeniu poprosił o kontakty do > poszcz.zawodników i jednocześnie producentów - a nazwiska tam są , a może i > do Adama

Jerzy, ale ja regularnie zaglądam na waszą stronę. Ogólnie jest fajna, trochę wkurzają zdjęcia otwierające się w nowych okienkach zamiast zakładkach, ale ona niewiele wnosi do tematu Grot vs. Longshot. I nie rozumiem po co mi kontakty do zawodników i producentów, skoro to Piotr zamierza kupić model, a nie ja :)

Reply to
Czaro