Re: Jakie serwa dobra??

> Dodam, że nie za bardzo stać mnie na kupno 5 serw za prawie 70, kiedy

W tej chwili waham się między:

HITEC HS-475HB za ~60, a HITEC HS-311 za ~30 a

Rozumiem, że do steru wysokości kupić 475, a reszcie starczy 311? Przepustnica może chodzić na hs-81?

Reply to
mp0011

Tak

Chyba tak, ale tych nie miałem nigdy w ręce, więc nie wiem, co to

Tak

Reply to
LukaszS

Zawsze kiedy zastanawiacie się jakie serwa dać do modelu to najprościej to policzyć

Kukasz

Przecie napisał, że różne programy dają różne wyniki...

Reply to
LukaszS

> Zawsze kiedy zastanawiacie się jakie serwa dać do modelu to

> Przecie napisał, że różne programy dają różne wyniki... > > -- > Lukasz

Może i różne ale nie tak skrajnie. Zresztą zawsze się przyjmuje spory zapas. Wymieniony wyżej arkusz przynajmniej daje pojęcie a obciążeniu serw. Do wymienionego tutaj modelu starczą spokojnie serwa mini na lotki i wysokość na kierunek możesz dać nawet mikro, pod warunkiem że wychylenia nie będą przesadnie duże a maksymalne wychylenie steru będzie powiązane z maksymalnym wychyleniem serwa. Jeżeli nie chce Ci się z tym bawić to po prostu daj standardy na lotki a jeżeli chcesz to mini na kierunek.

Na Żarze widziałem piękny model (F-8F Bearcat) o rozpiętości 2,6m i wadze ponad 20 kg. Co ciekawe posiadał właśnie standardy. Oczywiście gdyby to była Extra o tym samym rozmiarze to nie jestem pewien czy starczyłoby jedno serwo gigant na lotkę (25 kg/cm) z powodu bardzo dużych wychylen (nawet 60 stopni).

Mam od kilku dni model trenera, jest to mój pierwszy w zasadzie model

Latałeś wcześniej? Jeżeli nie to do nauki latania taki model raczej na pewno się nie nadaje. Machnij na początek lepiej jakiegoś depronowego elektryczka z dużym wzniosem i obciążeniem powierzchni mniejszym niż

15g/dm2.
Reply to
Kukasz