Re: [RC] Witam i pytanko



1. Metoda chodzieżska - skalpel i papier ścierny na paluszku. 2. Metoda Reszty Świata - szlifiereczka Toya (Dremel, Proxon)
BTW. Mam jedno pytanie za 5 gramów. Wiesz ile zaoszczędzisz wagi na takich dziurach? :-D Ja wiem bo wycinałem. Drugi raz bym tego już nie zrobił. No chyba, ze robisz to w celach estetycznych ;-)
-- Pozdrawiam Tomasz 'Cypis' Gębala Lotnicze RC, Bielsko-Biała http://www.funfly.special.pl
Add pictures here
<% if( /^image/.test(type) ){ %>
<% } %>
<%-name%>
Add image file
Upload
Na wstępie pozdrów córkę :-) Wiem że mało się zaoszczędzi na masie, ale rozważam możliwość albo dzióry + folia transparentna albo pełne i folia zwykła (napewno oracower:) ))
P.S. 5 gram czego? :D
Add pictures here
<% if( /^image/.test(type) ){ %>
<% } %>
<%-name%>
Add image file
Upload

wiem, to nie istotne ale..... "dziury"
a ja z kolei zastanawiam się nad "produkcją" dziurek w żeberkach - jak to się robi? czy wykrojnikami czy jeszcze jakoś inaczej?
pozdrawiam,
Tomasz (tomiiRC)
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Add pictures here
<% if( /^image/.test(type) ){ %>
<% } %>
<%-name%>
Add image file
Upload

Przepraszam
Add pictures here
<% if( /^image/.test(type) ){ %>
<% } %>
<%-name%>
Add image file
Upload

A mnie kiedyś uczono, że "dziura" to jest w "d" a w żebrach to są otwory :-)
Pozdrawiam Piotr
http://www.piotrp.de
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Add pictures here
<% if( /^image/.test(type) ){ %>
<% } %>
<%-name%>
Add image file
Upload

a mnie Piotrze wydaje się, że to zależy od wykonawcy ;) hehehe!!! albo jest tak, ze wszyscy robia otwory tylko ze jednym wychodza dziury ;))
nie chcac sie do tych zaliczać.... dalej nie poznałem "tajemnicy" przyznam, że nie z chęci ich popełnienia w modelu ale na razie z czystej ciekawości i checi poznania kazdej technologii.
pozdrawiam,
Tomasz (tomiiRC)
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Add pictures here
<% if( /^image/.test(type) ){ %>
<% } %>
<%-name%>
Add image file
Upload

Ooo- to mnie według tej reguły raczej dzury wychodzą :-( Te żeberka dla mnie były tylko przykładem - a wykładowca na PG tłumaczył nam to z całą powagą i dotyczyło "chcianych dziur technicznych". ;-)
Tak swoją drogą to też chętnie się dowiem jak to lepiej robić. W sklejce robię to tzw. stopniowym wiertłem, ale balsa jest do tego za słaba. Metoda chodzieska jakoś mnie nie przekonuje - zbyt duże ryzyko wykonania "dziury"...
Pozdrówka Piotr
http://www.piotrp.de
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Add pictures here
<% if( /^image/.test(type) ){ %>
<% } %>
<%-name%>
Add image file
Upload
Hey

"dziury"...
Oj...widziałeś przecież mojego fun-fly'a...i co? wyszły "dziury" w żeberkach ? ;-))). A na poważnie : wg. mnie, o wiele szybciej jest wyciąć narysowany na żeberku otwór ręcznie (żebra są przeważnie z 1,5-2 mm balsy - czyli wystarczy jedno dobre pociągnięcie ostrym nożykiem), niejako najpierw "z grubsza", następnie za pomocą papieru 80-100 wyrównać tylko niedoskonałości...Moment, i bez wielkiego cudowania gotowe są otwory, a nie dziury w żebrach ;-)).
pozdrawiam i zdecydowanie polecam "Metodę Chodzieską" (jak to ładnie i dumnie brzmi - thx Cypis...;-)).
mikki
Add pictures here
<% if( /^image/.test(type) ){ %>
<% } %>
<%-name%>
Add image file
Upload

Nie - ale mnie by napewno wyszły. I to jest ta drobna aczkolwiek zasadnicza różnica :-(
Pozdrówka Piotr
http://www.piotrp.de
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Add pictures here
<% if( /^image/.test(type) ){ %>
<% } %>
<%-name%>
Add image file
Upload
Witam! *******
Takich dzior jeszcze nie robilem,;o) Ale okragle otwory o podobnych rozmiarach robilem kiedys cyrklem. Zamiast olowka byl maly nozyk. Otwory nie okragle to wykonywalem juz metoda chodzieska.
-- Pozdrawiam Mariusz Pulkowski RC, plastik, karton - Catalina, M-15 Warszawa
Add pictures here
<% if( /^image/.test(type) ){ %>
<% } %>
<%-name%>
Add image file
Upload
Hey

Tak jest po prostu najwygodniej ;-)), i chociaż dorobiliśmy się swego czasu Dremelka...to ja mimo wszystko bałbym się zbliżyć to złowrogo wyjące narzędzie zbrodni do moich delikatnych żeberek...;-)). Sprawa wygląda natomiast zupełnie inaczej, gdy trzeba obrobić/przyciąć jakiś drut, kawał metalu, czy inny mocniejszy materiał...;-).

jw.
Nie wiedziałeś, że dziurki w żebrach robi się TYLKO w celach estetycznych ? ;-)).
pozdrawiam..... i idę dalej majstrować mikro kadłubek koberko-podobny twojego Dębowego...;-)).
mikki
Add pictures here
<% if( /^image/.test(type) ){ %>
<% } %>
<%-name%>
Add image file
Upload
--

Mam
w
Cześć,
W sklepie narzędziowym można kupić zestaw specjalnych frezów do wiercenia otworów o średnicach od 10 do 35 mm. Frez montujesz do wiertarki na stojanie, skręcasz mocno blok żeberek, podkładasz pod wiertarkę i wiercisz. Szybko i łatwo a otwór idealny. Do otworów mniejszych ten sam sposób tylko wiertła specjalne do drewna.
Pozdrawiam Marek http://www.republika.pl/majankowski /
Add pictures here
<% if( /^image/.test(type) ){ %>
<% } %>
<%-name%>
Add image file
Upload

Polytechforum.com is a website by engineers for engineers. It is not affiliated with any of manufacturers or vendors discussed here. All logos and trade names are the property of their respective owners.