Samochodzik RC - wyłączanie silnika

Witam
Chodzi oczywiście o silnik spalinowy. Nie zawsze wyjeżdżam do końca zbiornik paliwa. Zatykać tłumik ? Ale tam jest taka rureczka do zbiornika z paliwem
która wytwarza nie duże nadciśnienie i czy zatkanie wydechu nie powoduje zalewania silnika i utrudnionego kolejnego rozruchu. Zatkać palcem wlot powietrza? To na pewno zaleje silnik "na amen". No to co robić. Jak gasicie swoje silniki?
Pozdrawiam Marek

zbiornik
Zrób sobie z listwy drewnianej cos w rodzaju klina i przez docisnięcie go do koła zamachowego zgasisz silnik to najlepszy sposób nie ma lepszego dla silnika nitro

Zatkanie tłumika na niskich obrotach aż tak mocno nie zalewa. Poza tym do rozruchu silnik i tak musi być lekko przelany, także śmiało zatykaj tłumik.
Pozdrawiam Maniek
ToTylkoJa pisze:

Wlot powietrza jest trudno zatkać, tam zwykle jest filtr. Poza tym, to maksymalnie zalewa silnik, bałbym się nawet uszkodzenia wału/korbowodu/tłoka
a) najłatwiej zatkać wylot tłumika - w zależności od pojemności gaśnie nie dłużej niż 3-5 sek
b) scisnąć rurkę od paliwa - mając świadomość, że z sekundy na sekunde silnik chodzi na coraz bardziej ubogiej mieszance
c) zamontowac hamulec zatrzymujący koło zamachowe
Jak musze auto z jakiegoś powodu zgasić, to robię "a". Jak urwałem tłumik/łącznik to robię "b". "C" nie robię, bo nigdy nie zamontowałem hamulca.
Jak auto idzie w odstawkę (tydzień, dwa, pół roku), to go nie gaszę, tylko wyjeżdżam paliwo do końca - resztki nitro w połączeniu z wilgocią z powietrza są szalenie korozjotwórcze, więc lepiej paliwo wypalić do końca niż zalać nim silnik.
PMK
ToTylkoJa pisze:

Ja, jak chcę kończyć jazdę, a paliwa jeszcze zostało w baku, odsysam paliwko z baczku tą sama bańką co napełniam i "wyjeżdzam" resztę paliwka do zera z powodów wcześniej wspomnianych - korozja...
wiadomości

wstaw kranik - proste i wygodne - mozesz wtedy nosic model nawet w plecaku bez obawy wylania paliwa
pozdrawiam Artur