Samoloty RC - jakie książki polecacie czytacie ?

Witam w nowym roku.

Chciałbym rozpocząć taką mini ankietę: Po pierwsze czy budujecie samoloty z gotowych zestawów czy może od podstaw według planów wycinając kolejne żeberka w balsie depronie czy styropianie czy jak tam każe technologia. I po drugie skąd czerpiecie wiedze na temat budowy i ewentualnie plany samolotów (jeśli nie korzystacie z "kitów"). Ja po próbie oblatania gotowego zestawu zraziłem sie do zestawów ARF, co prawda kupiłem nieznaną "chińszczyznę" i pewnie sam sobie jestem winien. W tej chwili próbuję dowiedzieć się czegoś z książek Pana Schiera a konkretnie to mam 2 części "Miniaturowego lotnictwa" z planami "Wicherka" którego właśnie robię oraz "Uniwersalny szybowiec Delfin" też z planami tego właśnie "Delfina 500". Kupuję też "Modelarza" oraz "RC Przegląd" ale one nie są w całości poświęcone samolotom które mnie akurat najbardziej interesują. I tu liczę na Wasza pomoc, jakie znacie pozycję z planami modeli i najlepiej z opisem budowy. Czy są to jakieś inne książki czy też jakieś czasopisma a raczej konkretne numery.

No to kończę i pozdrawiam w Nowym Roku 2007, Wszystkiego Najlepszego.

MArek

Reply to
ToTylkoJa

Może nie do końca z planami, ale... Mam 4 książki (interesują mnie głównie szybowce), choć żadnej Schiera. Wg. mnie najlepsza jako pierwsza książka z tych co mam to: Zdalnie sterowane modele szybowców. W. Niestoj. Nie ma tam za dużo matematyki (ale są wzory), natomiast jest mimo tego bardzo dużo tematów poruszonych, dużo podstaw. Coś jak książka dla techników: są tematy, są wyjaśnienia, ale w miarę możliwości bez wyższej matematyki. Jedyna rzecz jakiej tam na razie nie znalazłem, to była zasada jak zamocować hak do holowania, ale to znalazłem gdzieś indziej. Na mój gust, to książka jest po to, żeby zdobyć podstawy, znać zasady projektowania. Wtedy można szukać planów i innych informacji po sieci lub samemu po prostu coś wystrugać.

pozdrawiam

majek

Reply to
Marek Wodzinski

Miałem na myśli plany. Tam są plany.

Reply to
Lukasz
[ciach]

Rozumiem że każdy robi po swojemu, myślałem ze ujawnią sie inni którzy lubą "podłubać" w balsie.

[ciach]

Przejrzałem "

" ale tam artykuły o budowie modeli są bardzo lakoniczne. Myślałem o czyś bardziej dokładnym ale może takie opisy nie są popularne.

To wiem i mam te "modelarze", ale opis w nich jest chyba kopią książki którą mam, czyli nic nowego.

Bo do końca sam nie wiem :-) , ale tak w przybliżeniu to spokojne 'park flayerki' coś prostego w pilotażu i budowie.Mimo że lubię samemu robić coś od podstaw to jednak nie mam wprawy i doświadczenia w budowie i dlatego na początek wyszukuję prostszych i mniej wymagających modeli (i do pilotażu i do montażu).

Dzięki za podpowiedz z "zieloną książką". Poszukam tej pozycji i pewnie kupię. Swoją drogą to miałem takie przeczucie że ta tematyka nie jest popularna i wcale nie łatwo o dobrą książkę. Co do czasopism to na szczęście elektronika to dla mnie nie kłopot. Jakoś nie czytałem do tej pory RC Techniki ale co to przemiana częstotliwości i jak działa serwo to wiem. Jeszcze raz dzięki za sugestie MArek

Reply to
ToTylkoJa
[ciach]

Na jakimś forum już wpadł mi ten tytuł w oczy a więc poszukam tej książki.

Nie byłem dość dokładny i nie wyjaśniłem jakich pozycji poszukuję. Przy moim poziomie (a raczej braku) nie poszukuję samych planów, czy wręcz jak czasami widzę, szkiców dla kogoś kto potrafi sobie samemu coś zaprojektować. Raczej interesuje mnie rozbudowany opis konstrukcji łącznie ze sposobem wyważenia i uwagami do oblatywania. Ale jak już napisałem chyba nie są to popularne pozycje. Pozostaje więc mozolne dokształcanie się przy pomocy wielu różnych źródeł.

MArek

Reply to
ToTylkoJa

Może coś z depronu na początek? Tanie, szybkie i dosyć gleboodporne (o ile okleisz taśmą pakową). Mnie zaraził świetny opis z

prawda zrobiłem całkiem co innego, ale wg. mnie ten opis jest tak dokładny, że aż chce się to zrobić:-) Sporo dokumentacji budowy różnych modeli, patentów i rad znajdziesz też na forum alexrc.com.

pozdrawiam

majek

Reply to
Marek Wodzinski

Witaj,

Nie kupuj tej książki. Postarałem się i znalazłem Ci wątek o niej na tej grupie:

(warto przejrzeć)

Pozdrawiam, Szymon

Reply to
szymon.bartus