Silnik jak EK1-0005 ale z mniejszymi obrotami?

Witam :)
Modyfikuje wlasnie pewne urzadzenie w ktorym byl silnik
krokowy. Zalezy mi na zastapieniu go silnikiem DC szczotkowym
- tak zeby mozna bylo napedzac mechanike po prostu podlaczajac
wylacznikiem zasilanie silnika. Bez zadnej regulacji w trakcie
pracy - jedynie zal/wyl obroty prawo/lewo.
Poniewaz oryginalny silnik jest maly - <> 19mm sr, tyle samo
dlugosci wiec szukalem silnika z sklepie modelarskim :)
Znalazlem silnik, ktory spasowal mi wymiarami -
EK1-0005 z Lamy. Niestety pojawil sie jeden problem -
silnik ma zdecydowanie za duze obroty. Obnizenie obrotow
przez prymitywne ograniczenie napiecia zasilania niewiele
daje - przy 1.2V obroty sa jeszcze za wysokie ze 2x.
Reasumujac - szukam silnika o gabarytach jak EK1-0005 ale
obrotach na oko 3-4x mniejszych. Ten podobno ma 14.000obr/min.
Wychodzi na to, ze ja potrzebuje 2-4tys.obr/min - znacie moze
taki silnik?
Zagladnalem na strone
ale nie widze tam
katalogu silnikow szczotkowych. W sklepach internetowych
nie znalazlem nic pasujacego. Siliki zazwyczaj sa za duze...
Pewnie zapytacie dlaczego nie zastosuje przedkladni mechnicznej -
po prostu wykorzystuje oryginalna obudowe urzadzenia i nie
mam na nia miejsca. Zaczynam wiec od kombinacji z silnikiem...
Przypomnialem sobie wlasnie o kolejkach elektrycznych -
poszperalem i znalazlem silniki:
jak najbardziej pasuja tylko nie ma zadnych
informacji o obrotach... Wiecie moze jakie maja?
Z gory dzieki za pomoc...
invalid unparseable
Jakub Jewuła pisze:
To nie dokładnie co Ty potrzebujesz, ale ostatnio rozebrałem jakiś stary CD z kompa i tam był mniejszy gabarytowo silniczek (od wspomnianego powyżej) od przesuwu wózka lasera i naprawdę nie ma za dużych obrotów - może masz jakiś uszkodzony CD to sobie zobacz.
Reply to
Tesla
Jakub Jewuła pisze:
Jak gabarytami pasuje zawsze mozna przewinac, wymienic magnesy i gra gitara :D
Reply to
sco