strumie? zaœmig?owy i uk?ad T sterów

W modelu szybowca RC w uk?adzie T, czy statecznik poziomy i ster wysokoœci powinny by? w strumieniu zaœmig?owym (œmig?o na plecach), czy
nad nim?
Pono? gdy ster jest w strumieniu, grozi flatter i zniszczenie konstrukcji?
/dev/SU45 wrote:

migło na plecach), czy

W modelu szybowca zasadniczo nie ma strumienia zaśmigłowego ; ).

konstrukcji?
T generalnie trudniej jest wykonać dostatecznie sztywno i być może stąd taka opinia. Mnie flatter dopadał wtedy, gdy robiłem low pass na dużej prędkości mając popękaną wzdłuż w glową rurkę dźwigara (i bynajmniej nie był to dźwigar i flatter statecznika ;) .

No już bez przesady :) Na silnikowego DG-808 nawet największy ortodoks (chyba?) nie powie motoszybowiec? Jak się schowa silnik to w ogóle nie widać która to wersja :)

No ba, ale na coś się trzeba zdecydować. Niewielkie zwiększenie wychylenia strumienia w dół i statecznik będzie ominięty. Ciekawe jak się próby na ziemi mają do warunków w powietrzu?

A ona popękała tak sama z siebie czy po crash-lądowaniach, a może jakichś fajnych fikołkach podniebnych?
/dev/SU45 wrote:

Chyba jestem ortodoksem, skoro zaglądam na newsy ;P

No dobra, skoro się chowa...

iększenie

ty.
Obawiam się, że po dodaniu gazu dasz pięknego nura. Przy silniku na grzbiecie zwykle daje się spory skłon, co oczywiście ozn acza strumień w górę.

Na ziemi silnik kręci się nieco wolniej, więc prędk ość strumienia jest mniejsza.

ach, a może

To efekt złożenia kilku czynników: zakupu używań ca od kolegi, który zwykle jeździ modelami trialowymi, ale zapragnął też polat ać (tylko trochę nie wychodziło), rurki wykonanej z rowingu (nie splatanej) oraz Chi czyka, którego trochę poniosła fantazja przy projektowaniu ł ącznika skrzydła ;). To ostatnie jest tak spaprane, że nie da się opisać na news ach - chyba, że na binarkach ;). Zresztą - parę zdjęć jest na rcg: http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t 03292&page