System H U D w modelu lataj─ůcym

Witam
Interesuje mnie wszystko na temat obserwcji terenu nad ktˇrym lata mopdel Szukam zainteresowanych tematem.

Ôťľ

Zapraszam na www.rc-cam.pl

Ôťľ
Panowie,
Prawd─Ö m├│wi─ůc ja r├│wnie┼╝ jestem zainteresowany zabaw─ů w taki projekt. Cho─ç nie mnie chodzi o HUD, lecz o UAV. W zesz┼éym roku zrobi┼éem kontroler serwomechanizm├│w, kt├│ry opisa┼éem na stronie http://www.hobbyarea.pl/model_f8_tech.html . Jest zako┼äczony i sprawdzony (przy okazji mam 20 wolnych wydrukowanych p┼éytek tego uk┼éadu).
Teraz korzystam z pogody do latania, ale po zako┼äczeniu sezonu wracam do tematu i b─Öd─Ö robi┼é g┼é├│wny modu┼é. Oczywi┼Ťcie na zrobienie p┼éatowca braknie mi czasu. Wi─Öc szukam kogo┼Ť do po┼é─ůczenia si┼é.
--
Lukasz
50 05'07"N

Obejrza┼éem i jak┼╝e sie ciesz─Ö widz─ůc taki styl dokumentacji oraz spos├│b prezentacji i kontroli danych w programie. to jest to co lubi─Ö - kontrola nad ka┼╝dym detalem. Tak trzymaj! Jedna ma┼éa uwaga odno┼Ťnie protoko┼éu komunikacyjnego. Stosujesz bajt ETX do oznaczenia ko┼äca transmisji. Widzia┼éem wiele trotoko┼é├│w transmisji i sam napisa┼éem kilka ale nie spotka┼éem si─Ö z czym┼Ť takim - po prostu ta informacja jest nadmiarowa. Je┼╝eli masz nag┼é├│wek i ilo┼Ť─ç danych to wiesz gdzie jest ich koniec. Ten bajt jest zb─Ödny i niepotrzebnie wyd┼éu┼╝a czas transmisji. Analogicznie po odebraniu ramki z PC wysy┼éasz ACK a potem ramk─Ö z danymi. Moim zdaniem ACK jest zb─Ödne. Ramka odpowiedzi jednoznacznie potwierdza otrzymanie polecenia. Poleca┼ébym te┼╝ rozwa┼╝y─ç dodanie indentyfikatora ramki, wystarczy 2-3 bitowy numer. Mnie zdarza┼éo si─Ö ┼╝e przy du┼╝ym obci─ů┼╝eniu CPU nie zd─ů┼╝a┼é odpowiedzie─ç na ramk─Ö a ju┼╝ przychodzi┼éa nast─Öpna, wys┼éana po timeoucie odbioru. Kontroler odpowiada┼é wtedy na pierwsz─ů a PC my┼Ťla┼é ┼╝e to odpowied┼║ na drug─ů. Maj─ůc identyfikator ramki wiadomo co jest odpowiedz─ů na dan─ů ramk─Ö.

To jeszcze masz duuu┼╝o czasu. Ja ju┼╝ nie mam czasu nawet lata─ç ;-)
--
Piotrek.
http://www.pitlab.pl

Faktycznie w tym wypadku szybko┼Ť─ç ma znaczenie i chyba niepotrzebnie jest tutaj ETX. U mnie s┼éu┼╝y on do dodatkowej kontroli, czy ostatnim przys┼éanym bajtem wg LEN jest w┼éa┼Ťnie ETX. Jednak faktycznie mozna by┼éo z tego zrezygnowa─ç. No ale teraz jak to ju┼╝ dzia┼éa, to... jak m├│wi─ů amerykanie; "nie naprawi─ç sprawnego" :)

To sie wzi─Ölo st─ůd, ┼╝e kod programu ma dwie warstwy: warstw─Ö transportow─ů odbieraj─ůc─ů pakiety niezale┼╝nie od implementacji (u mnie funkcja nazywa si─Ö readPacket()). Jej zadaniem jest odebranie pakietu, sprawdzenie poprawno┼Ťci, w razie potrzeby przes┼éanie NAK lub ACK. W rezultacie przekazuje ona gotowy, nieuszkodzony pakiet drugiej warstwie interpretuj─ůcej. Pokwitowanie ACK dzia┼éa wi─Öc niezale┼╝nie od tego, co jest wewn─ůtrz pakietu. Warstwa odbieraj─ůca nie wie, czy na pakiet b─Ödzie jaka┼Ť odpowied┼║, czy nie. Dopiero druga warstwa w zalezno┼Ťci od tego, co jest w pakiecie wy┼Ťle odpowied┼║ lub nie.

Fakt. Rzeczywi┼Ťcie o tym zapomnia┼éem.
Lukasz
50 05'07"N
Ôťľ

Na moje oko masz ju┼╝ 5-10% ca┼éo┼Ťci projektu. Na tym etapie zmiany jeszcze nie bol─ů ;-)

Wydaje mi si─Ö ┼╝e wysy┼éanie danych niezale┼╝nie przez r├│┼╝ne warstwy jest niew┼éa┼Ťciwe. Moim zdaniem powinna by─ç zachowana wyra┼║na hierarchia i jedna warstwa nie robi tego co inna. U siebie te┼╝ mam kilka warstw (symetrycznie w firmware i aplikacji PC): 1) warstwa transportowa odbiera / wysy┼éa dane i umieszcza je w buforach ko┼éowych. Informuje o odebraniu znaku i opr├│┼╝nieniu bufora. Dzia┼éa w przerwaniach (pozosta┼ée warstwy dzia┼éaj─ů w p─Ötli g┼é├│wnej). 2) warstwa protoko┼éu, pakuje dane w ramki, wykrywa pocz─ůtki, ko┼äce, liczy CRC, przyjmuje dane do wys┼éania i zwraca dane odebrane. Informuje o wys┼éaniu i odebraniu fragmentu danych w ramce. Zarz─ůdza retransmisjami w przypadku b┼é─Ödu transmisji 3) warstwa polece┼ä dzieli dane z / do polecenia na ramki. Istotne gdy trzeba przes┼éa─ç wiele danych, w wi─Öcej ni┼╝ jednej ramce. Sprawdza poprawno┼Ť─ç wykonania polece┼ä inicjuje wys┼éanie informacji o b┼é─Ödzie. 4) warstwa aplikacji odbiera polecenie z interfejsu u┼╝ytkownika (menu, przyciski itp) i interpretuje informacjem wy┼Ťwietla komunikaty o b┼é─Ödach. W aplikacji PC ka┼╝da warstwa jest osobn─ů klas─ů, w firmware inn─ů procedur─ů.
--
Piotrek.
http://www.pitlab.pl

Portal dost─Öpny tak┼╝e - i przede wszystkim - jako www.uav.com.pl (adres rc-cam.pl b─Ödzie czynny tylko jeszcze par─Ö miesi─Öcy)