Trwałość klejów CA

Koledzy czy ktoś z Was ma podobne odczucia co do niewielkiej trwałości klejów CA sprzedawanych przez Art Hobby? Zachęcony opisami kupiłem te kleje i żaden z nich nie wytrzymał zbyt długo Na tej samej półce w tym samym pomieszczeniu "kropelka " tudzież jakiś no name otwarty przeżył trzy pokolenia Art bobbystycznych klejów Pozdrawiam Dino

Może macie jakieś dobre doświadczenia z innymi klejami CA godnymi polecenia w zastosowaniach modelarskich

Reply to
Piotr Wojcik

Dnia 6-10-2003 o godz. 16:00 Piotr Wojcik napisał(a):

trwałości

kupiłem te kleje

przeżył trzy

godnymi polecenia

Witam, Moje doświadczenie też to potwierdzają. Biorąc pod uwagę jeszcze ceny tych klejów...Przerzuciłem się na czeskie i póki co jestem zadowolony. Inna sprawa że po tamtym kosztownym doswiadczeniu zmieniłem też sposób przechowywania i wszystkie moje CA trzymam w lodówce.

Pozdrawiam ZD

------------------------------------------------------------------ Podążaj śladami Casanovy! Wygrywaj codziennie 350 - 1000 złotych. I w finale przelot do Rzymu i 10.000,00 zł. Sprawdź mnie i wygraj <

Zbyszek Denis

No coz, na temat jakosci towarow i obslugi w tej firmie mielismy nie tak dawno dlugi wate......

Znajdz go, poczytaj i wyciagnij wnioski

Pozdrawiam

Alex>

Reply to
rcflight

To jest oczywiste i o tym pisałem w wielu postach w latach ubiegłych .Klej cyjanoakryl może być stosowany do klejenia na lotnisku gdzie po kraksie trzeba wystartować tym samym modelem za pół godziny, choć zdarzają się kleje CA które trzymają mocno i dość długo . Takim klejem jest UNIFLEX - i nie jest drogi w MM Krosno. nie mniej jednak , nigdy bym się nie odważył kleić CA ważnych konstrukcyjnie elementów płatowca

Reply to
Jerzy

A kolega Bynio klej wszystko lub prawie wszystko klejami CA Prawda to KOLEGO !!

Reply to
Piotr Wojcik

Nie wiem czy to jest pytanie / niedowierzając/ czy opieprz ? szczególnie te wykrzykniki Nie wiem czym klei Binio . CA są bardzo szybkie w pracy . Ja twierdzę ,że nie odważyłbym się itd ..... Może to staroświeckość ? a może praktyka - nie wiem

Reply to
Jerzy

Bo to jest tak kolego ! Nowocześni modelarze maja szlifierki tarczowe z ustawianym kątem stołu i spokojnie szlifują listewki i bloczki np balsy idealnie płaszczyzna płaszczyzna a ty tego już /jeszcze nie potrafisz . oni stosują CA prawidłowo a ty kolego musisz używać kleje z odrobiną wypełniacza. Oni maja wykalkulowane za pomocą programów komputerowych jakie powstają przesztywnienia w materiale a ty nie . i na tym polega ta nowoczesność . Stary ! Jesteś po prostu stary ! ...ja też !

Reply to
Roman B

i taki se już umre na amen i tam se założe staroświeckom modelarnie i będe naprawiał skrzydeła aniołom i takim tam innym powariowanym lataczom, a może nawet uda mi sie wyświadczyc przysługę Zwierzchności ? A komputry tam som?

Reply to
Jerzy

Witam

snipped-for-privacy@gmx.com napisał:

Pamiętam ten wątek, a jednak zaryzykowałem i w zeszłym tygodniu zamówiłem w Art Hobby 2 odbiorniki i kwarc. Zamówienie mailem potwierdzone przez telefon. Bardzo rzeczowa i rozsądna porada przez telefon. Przelałem pieniądze o 16.00 w środę a w piatek przed południem miałem paczkę. Dodali swoje katalogi i oferty. Żadnych problemów. Jestem bardzo zadowolony z obsługi i w przyszłości będę tam kupował. Nie mam udziałów w tej firmie !

Pozdrawiam Marek Popów Latające RC

Reply to
Marek Popów

Witam

No to ja dodam swoje trzy grosze :)

  1. Na temat realizacji terminów i obsługi już kiedyś pisałem :) i moje zdanie na ten temat na razie się nie zmieniło (dodam że pozytywne nie jest). Natomiast kwestia jakości sprzedawanych towarów (własnej produkcji) jest naprawdę HIGH END !!! Materiały z jakich są wykonane poszczególne elementy nie pozostawiają najmniejszych wątpliwości. I dlatego nadal będę tam właśnie kupował modele.....

  1. Jeśli chodzi o kleje to nie jestem wielkim chemikiem ale tak sobie myślę że kropelki i inne noname nie są 100% czystymi cyanoakrylami i może dlatego ich żywotność jest większa. Oczywiście nie jest to poparte jakimiś wieloletnimi doświadczeniami. Ja generalnie używam dwóch firm jeśli chodzi o CA pierwsza to: Kropelka - bardzo rzadka dobrze penetrująca Super Atack - są dwie wersje jedna normalna, trochę gęściejsza od kropelki i druga w formie gelu, to dla tych co w domu nie mają wypaśnych szlifierni laserowych z dzyndzlami do kalafutnicy i innymi przyczłapami do buldlaterów :) i ich powierzchnie klejone nie są idealnie proste.

Reply to
Krzysztof "TTQ" Pick

Jak do tej pory przetestowałem kilka CA i takich i innych :)

- CA by Riku, bardzo dobra cena, klej po otwarciu wytrzymuje odpowiednio długo (mi nie udało się spowodować zaschnięcia kleju a często stoi otwarty po kilka godzin). Jakość spoiny bardzo dobra. Mój cały Crusader jest na CA i jedyne wstawki zywiczne to wylaminowana komora paliwowa. Jak dp tej pory mimo kilku "twardych " przyziemień i przełamania kadłuba (ale nie w miejscach klejenia) lata bezproblemowo i w całości.

- Kropelka, Super Glue, Cyjanopan E i ME i inne, cena średnio podchodząca (małe opakowania), spoina dobra, trwałość taka sobie (z reguły tubka nie wytrzymuje więcej jak dwa do trzech tygodni).

- UHU Suoer Glue !!!!!, cena mimo małego opakowania jest przystepna (1,99 zeta za 3 gramy), nie zasycha tak jak poprzednie CA, spoina również bardzo dobra. A najlepsze jest to że mam jego źródło pod nosem (każdy jeden hipermarket), kupuje 10 opakowań, przelewam do butelki po CA Riku i mam na caluteńki model wielkości do 1,5 m.

Co do ArtHobby :))))) już się przyzwyczaiłem że niestety z reguły nie mają tego co potrzeba w danym momencie, albo p Dzik zaczyna sie uskarżać na stale rosnące EURO które ma ponoć wpływ na zapasy w magazynie. Ech nie przepadam za tym sklepem :(

Reply to
Skazoo Bemowo ErCe

Dobre informacje!!! A jak dlugo ten klej z Riku wytrzymuje normalne przechowywanie? Ja mam klej z COnrada, ktory po lecie spedzonym w szkrzynce startowej nie bardzo juz chce zastygac (moja wina , wiem)

Pozdrawiam

Alex

Reply to
rcflight

Hmmm. O tym nie słyszałem. Co powoduje, że CA przestaje zastygać ?. Pozdrawiam, Radek Pilski

Reply to
Radek Pilski

Witam, Najczęściej tak zachowuje się klej na modelarni. Po zużyciu ostatnich kropli uczniowie nalewają instruktorowi wody aby się nie wściekał.... w końcu klejenie kolegów do krzeseł jest bardzo klejochłonne i dużo ciekawsze od banalnej "Jaskółki" budowanej już trzeci sezon... :-)

Pozdrawiam ZD

zastygać ?.

--------------------------------------------- A Piotr założył już swoją stronę na WebPark!

... i już jest w Sieci!

Reply to
Zbyszek Denis

Normalne przechowywanie czyli lodóweczka :) hmm nie wiem ale swobodnie miesiąc. Chociaż używałem też i takiego który stoi non stop w lodówce od pół roku i też działa :)

Reply to
Skazoo Bemowo ErCe

Czesc Potwierdzam. W lodowce po 3 miesiacach z rzadkiego zrobil sie sredni ale klei nadal. Do balsy uzywam wylacznie CA (takze od p. Dzika) i nie mam zlych doswiadczen. Pzdr Krzysiek

Reply to
koleszcz

Witam

Dzięki za pozdrowienia :)

Ps. Dostałeś mojego maila z 29.09.2003 "Wegetacja :)" ???

Reply to
Krzysztof "TTQ" Pick

Tak. Oczywiście.

Rzuciłem tematem szkodliwości CA na mój organizm dlatego że w dniu wczorajszym zszedłem do piwnicy i zacząłem dokańczać Eagleta. Troszeczkę się przeinhalowałem, ale i coś już widać w przyszłym tygodniu jedziemy na pole. Tak podejrzewam.

Pozdrawiam

Użytkownik "Krzysztof "TTQ" Pick" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:bm1q1c$psc$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Reply to
Robert Stykowski