Wkładka

Chciałbym zrobić wkładkę do zestawu kluczy narzędziowych, młotków, nasadek i
pokręteł, razem ponad 100 części. Oryginalna wkładka z jakiegoś plastyku
(wytłoczka), jest cienka, krucha, wiotka i już trochę popękała. Może ona
służyć jako wzorzec. Nowa wkładka powinna być dość sztywna, ale musi
zachować wymiary 3D, żeby pasowała do dwuczęściowego pudełka wykonanego z
blachy, i żeby można wkładać poszczególne części zestawu jak w
dotychczasowej wkładce. Myślałem o zrobieniu kopyta z gipsu, czyli odcisk w
gipsie dotychczasowej wkładki, ale co dalej? Głębokość gniazd (otworów) na
nasadki do klucza dochodzi do 2 cm, brzegi nie muszą być zarysowane ostro,
powinny być zaokrąglone. Jak to wykonać? Wiem, że to grupa o modelarstwie,
ale może, w moim pytaniu, jest coś pokrewnego z wykonywaniem kadłubów
modeli?
Z poważaniem
MJ
Reply to
invalid unparseable
Użytkownik "MJ" napisał:
żywica do odlewania? Najwięcej pewnie wiedzą na forum figurkowym, nie wiem jak taka żywica zachowuje się w takim gabarycie (wytrzymałościowo)
Reply to
kojot
Użytkownik "MJ" <kocityno.usuńtąnazwę@kki.net.pl> napisał w wiadomości news:e22vtg$tn2$ snipped-for-privacy@news.dialog.net.pl...
Nie bawilem sie specjalnie nigdy zywicami, ale znam stronke gdzie mozna znalezc praktycznie wszystko do tego typu odlewow. Ja bym sie zastanowil nad malym podklejeniem wytloczki, po czym wykorzystaniu jej jako "kopyta" do odlania w formie silikonowej.
tej formy mozna juz bez problemu wyciagnac element odlany np z zywicy. Jezeli sie myle, albo zle doradzam, to prosze o poprawienie mnie. (Ja bym myslal o wykonaniu tej formy w ten sposob)
Reply to
-==PEGAZ==-
Witam Pozostaje pytanie czy dla jednej wkładki warto wykonywac odlew i formę. Rozważ mozliwość wykonania rysunku technicznego wkładki i na podstawie tego rusunku zamówienie w firmie wycinającej laserowo, wycięcie w tworzywie np. twarda pianka poliuretanowa wkładki z przelotowymi otworami w kształcie narzędzi. Jeżeli otwory o powierzchniach bocznych prostopadłych do powierzni wkładki są nie do przyjecia to możesz skleic kilka takich płyt, z który każda nastepna bedzie miała otwór o mniejszych wymiarach, uzyskujac efekt "schodków", zbliżony do otworu w kształcie gniazda wyoblonego. Po czym podklej wkładkę płaską płyta z tworzywa. Są firmy, które wycinają litery czy emblematy z różnego rodzaju tworzyw dla potrzeb m. in. agencji reklamowych.
Reply to
Paweł Pracki
Problem w tym ,że głebokość wytłoczeń jest różna i wynosi od 0,5 cm do 3 cm. Myślę, iż można zalać wytłoczkę od spodu jakimś silikonem , np. do uszczelniania okien i po stwardnieniu silikonu otrzymam gotową wkładkę. Będzie ją można, w razie potrzeby, poddać obróbce nożem celem koncowego dopasowania. Problem w tym, żeby stara wkładka chciała odejść od nowej wkładki. Czym posmarować starą wkładkę?
Z podziękowaniami MJ
Reply to
invalid unparseable
Posmaruj oryginalną wkładkę np. wazeliną kosmetyczną i wykonaj formę z gipsu. Gips musi być w miarę rzadki (konsystencji masy naleśnikowej) tak, aby wypełnił dobrze wszystkie szczeliny - dobrze jest postukać w formę parę razy przed zastygnięciem, aby wydobyły się wszystkie bąbelki powietrza. Po zastygnięciu wkładka powinna bez problemu oddzielić się od formy.
Formę gipsową możesz łatwo korygować i poddawać obróbce - np. jakimś ostrym narzędziem i pap. ściernym. Teraz należało by sprawdzić, jak zabezpieczyć formę przed przyklejaniem się silikonu - może jakaś pasta z zawartością mydła? (proponuję metodę prób i błędów :) Wydaje mi się, że SILIKONOWA wkładka powinna być OK. Nasuwają się tylko dwa pytania - Czy silikon da się równo wylać na taką formę i czy wypełni on wszystkie szczeliny?
I czy nie taniej byłoby kupić jakąś fajną skrzynkę na narzędzia?
pozdrawiam,
peTer
Reply to
peTer
W oryginalnej skrzynce na wkładce, każdy element ma swoje, z góry określone miejsce. W uniwersalnej skrzynce na narzędzia, elementy byłyby pomieszane i należałoby je wyszukiwać. Nasadka 4,0 mm optycznie nie różni się od nasadki 4,5 mm, to samo z bitami, szczególnie imbusowymi i gwiazdkami.
Z poważaniem MJ
Reply to
invalid unparseable