Wyważanie silników spalinowych

Mam SuperTigre'a 90, który strasznie trzęsie. Zastanawiałem się, czy jest jakaś możliwość lepszego wyważenia tego silnika. Własciwie jestem gotów zaeksperymentowac na tym silniku.

Czy próbował kiedyś robić coś w tym kierunku? Czy są jakieś urządzenia, które do tego służą? Mam na myśli cos w rodzaju wyważarki do kół samochodowych, tylko w mniejszej skali. Takie, żeby wskazało, w którym kierunku silnik bije i ile trzeba dodać/odjąć masy w którym miejscu.

Reply to
LukaszS

Czolem Jak to "trzesie" ???? - a smiglo wywazyles ?????? Mialem ST G90 - nie bylo zadnego problemu.... Alehar-RC

alehar

Oczywiście, że wyważyłem. ST wogóle takie są, jakie są. Jeden inny od drugiego. Ja trafiłem na trzęsionkę. Mało mi modelu nie rozniósł. Teraz jest zamontowany na olbrzymiastych łożach. Kolega ma ST i chodzi jak miodzik. Zero drgań.

Reply to
LukaszS

które do

Tu jest troche o domowej wywazarce silnikow - co prawda elektrycznych, ale mysle, ze kierunek moze byc dobry

Darek_J

Reply to
Darek_J

Dnia 18-01-2008 12:46, Użytkownik LukaszS napisał:

Trzeba by sprawdzić jeszcze czy czasami wał nie "bije" i czy śmigło jest zamocowane na wale prostopadle (wystarczy wadliwa podkładka lub śruba). Może śmigło nie jest wyważone aerodynamicznie i trzeba by jednak je wymienić. Pozdrawiam. Mariusz.

Reply to
Bonawentura

To samo śmigło w innym silniku pracuje poprawnie.

Reply to
LukaszS

Podstawowa spraw. Założyć w uchwycie jakimkolwiek czujnik mikrometryczny i sprawdzić bicie wału . Co do wyważenia dynamicznego wału coś -o ile pamiętam-jest napisane u Shiera w Miniaturowych silnikach spalinowych .

Użytkownik "Darek_J" snipped-for-privacy@go2.pl napisał w wiadomości news:fmqbib$9ut$ snipped-for-privacy@mx1.internetia.pl...

Reply to
Roh

Sa do tego akcelerometry, odpowiednie urzadzenia do obrobki danych i specjalne opogramowanie. Cholpcy z Politechniki biora ok. 1kzł za wizyte na lewo. Bo normalny program badawczy koszkolwalby zapewne od 100 kzł w gore. Przerobione na wlasnym organizmie i autorskich ( nie modelarskich) projektach. Oplacalne raczej tylko dla konstrukcji wdrazanych do produkcji. Dla pojedynczych sztuk kompletnie bez sensu. Dla wlasnych potrzeb taniej jest poeksperymentowac w wywazeniem walu nawet jesli mialoby to byc kilkanascie testow.

Biorelaxator" <biorelax[SKASUJ

Chodzi o wyważenie jednego silnika. Czy chłopcy z Polibudy aby nie przesadzają? Wydaje mi się, że zbudowanie stanowiska na akcelerometrach chyba nie jest aż tak skomplikowane?

Reply to
LukaszS