Zakupy w Aircraft World - cło, VAT itp? :(

Witam,
Niedługo szykuje się do zakupów w Aircraft World:
.
Na początku roku sklep przestał zaniżać wartość paczki i od tej pory podaje
jej prawdziwą wartość. Zmienił też status, z "prywatny" na "korporacja".
Moja paczka będzie warta około 400zł... Czy mam się obawiać cła i VATu na
granicy??? :( Czy jest jakaś granica od której paczki są oclone i oVATowane?
Jakie są wasze doświadczenia z tym sklepem?
Pozdrawiam i dziękuję,
Szymon
Reply to
invalid unparseable
Witam Właśnie tydzień temu zamówiłem tam regulator (obciążenie na kartę 278 PLN) i przyszedł we wtorek do skrzynki. Jeżeli zamawiasz to przede wszystkim kieruj się objętością paczki. Zwykły list z drobną częścią przechodzi (już kilkakrotnie) bez stempla urzędu celnego. Jeżeli paczka będzie większa to proponuję zamówić części w dwóch partiach w odstępie ok. trzech dni - prawdopodobieństwo trafienia w łapki celników dużo mniejsze. Podobne spostrzeżenia ma także kilku moich znajomych. pozdrawiam Tomek
Użytkownik "Szymon Bartuś" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@newsgate.onet.pl... > Witam, > > Niedługo szykuje się do zakupów w Aircraft World:
. > Na początku roku sklep przestał zaniżać wartość paczki i od tej pory podaje > jej prawdziwą wartość. Zmienił też status, z "prywatny" na "korporacja". > Moja paczka będzie warta około 400zł... Czy mam się obawiać cła i VATu na > granicy??? :( Czy jest jakaś granica od której paczki są oclone i oVATowane? > Jakie są wasze doświadczenia z tym sklepem? > > Pozdrawiam i dziękuję, > Szymon > > > -- > Wysłano z serwisu OnetNiusy:
Tomasz Nawacki
Cześć,
I jak z cłem, VATem?
No zobaczmy: LiPo 2S2P - lekko większe niż pudełko zapałek, regielek 10A - pudełko Jeti jest raczej nieduże, kabel antenowy - nawet poza klasyfikacją, wtyczki - plankton, kleje - ileż może zajmować butelka CA i ew. jakaś żywica... to tyle.
I jeszcze jedno: wybrać przesyłkę za 2,5$ czy tą droższą???
Pozdrawiam, Szymon
PS: Już myślałem, że jestem w kropce: w Polsce nikt nie ma takich cen!
Reply to
invalid unparseable
Jak już wcześniej pisałem ostatnio koperta przyszła nawet bez stempla urzędu celnego (wcześniej takie stempel miałem). Wybieraj TYLKO przesyłkę zwykłą (2,50 USD). Droższa grozi kłopotami. Wg mnie powinieneś podzielić zamówienie na dwie części pierwsza - LiPole i regler druga - reszta śmieci o mniejszej wartości. Oczywiście po pierwszym zamówieniu odczekaj na informację na maila, że przesyłkę wysłano.
pozdrawiam Tomek
Użytkownik "Szymon Bartuś" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@newsgate.onet.pl... > Cześć, > > > Właśnie tydzień temu zamówiłem tam regulator (obciążenie na kartę 278 PLN) i > > przyszedł we wtorek do skrzynki. > I jak z cłem, VATem? > > > Jeżeli zamawiasz to przede wszystkim kieruj > > się objętością paczki. Zwykły list z drobną częścią przechodzi (już > > kilkakrotnie) bez stempla urzędu celnego. Jeżeli paczka będzie większa to > > proponuję zamówić części w dwóch partiach w odstępie ok. trzech dni - > > prawdopodobieństwo trafienia w łapki celników dużo mniejsze. Podobne > > spostrzeżenia ma także kilku moich znajomych. > No zobaczmy: > LiPo 2S2P - lekko większe niż pudełko zapałek, > regielek 10A - pudełko Jeti jest raczej nieduże, > kabel antenowy - nawet poza klasyfikacją, > wtyczki - plankton, > kleje - ileż może zajmować butelka CA i ew. jakaś żywica... > to tyle. > > I jeszcze jedno: wybrać przesyłkę za 2,5$ czy tą droższą??? > > Pozdrawiam, > Szymon > > PS: Już myślałem, że jestem w kropce: w Polsce nikt nie ma takich cen! > > > > > -- > Wysłano z serwisu OnetNiusy:
Tomasz Nawacki
Kupiłem niedawno w ramach testu (sklepu i w ogóle zakupów netowych za granicą) parę klamotów w tym sklepie... SZOK!!!
Zamówionko wysłane około 17 w piątek, paczka wielkości koperty A4, oczywiście wszystko zawinięte w bąbelkową foliałkę była u mnie w następny czwartek!!! czyli sześć dni razem z sobotą i niedzielą... I to za dwa i pół dolarka.... Koszt towaru wynosił 80$, płatne eKartą mBanku. Kurs zastosowali 3,61 zł.
Widniała pieczęć o treści "Towar dopuszczony" czy jakoś tak, ale żadnych dodatkowych opłat nie dokonałem, nic nie było załączone.
Jeśli chodzi o mnie, polecam zdecydowanie. I pewnie, jeśli nie będę musiał gdzie indziej, zakupy będę robił właśnie tam. :-)
Reply to
batched
Witam,
Pachniało kwitnącą wiśnią? ;-)
Powiem szczerze, że podniosłeś mnie na duchu, ale moja paczka mając wartość ~450zł będzie trochę droższa i trochę (ale ciut-ciut) większa objętościowo.
Ja też się tak postaram :-) Noo... może jeszcze w Hobby Lobby i innych zaufanych sklepach. Czyli kupić, nie przejmować się cłem, VATem i zapłacić 2,5$ za przesyłkę, a paczka będzie w tydzień???
Pozdrawiam, Szymon
Reply to
invalid unparseable
Witam Trochę chcę popsuć miły nastrój. Ostatnio odbierałem przesyłkę z USA (sklep) gdzie kupiłem lipolki , dwa pakiety, paczka nieduża ,wartość 104$ i niestety urząd celny się dołączył na kwotę 140zł poprostu ruletka Wojtek pzdr
Wojtek-mawwo
Dlatego preferuje zakupy w EU. Nie dosc ze znam kwote koncowa to nie ma zadnych niespodzianek a przede wszystkim straconego w UC czasu - ostatnio zajelo mi to ponad 4 godz. + VAT + dojazd + pol dnia wolnego do zalatwienia w pracy + koniecznosc odpracowania tego... Jak dla mnie to nie ma sensu. I nie lubie hazardu. Jest to oczywiscie kwestia priorytetow - jesli kogos stac na zarwane pol dnia to ta ruletka moze sie oplacac. Jesli jednak nie to polecam pogrzebanie po sklepach w EU.
Andrzej Kowalski
Reply to
Andrzej Kowalski
Użytkownik "Andrzej Kowalski" napisał
Dramatyzujesz. Ostatnio dwa razy bylem na cle. Bylem tam o 7.30 i zawsze sprawa sie konczyla tuz po 9-tej. I maja tam automat z kawa i czekolada :-). A wazne zeby z VAT tez sie oplacalo - a zwykle sie oplaca.
A znalazles jakis atrakcyjny sklep UE anglojezyczny? Np. porownywalny do TH czy Aircraft World. Albo tartaczki a'la estarmodels? Bo oczywiscie sa piekne tartaki z Flair w Wielkiej Brytanii, ale to inny asortyment.
Pozdrawiam,
Krzysiek Choroszko
PS. Podeslij zdjecie !!
Reply to
kojot
No to teraz już mam absolutny mętlik w głowie. :(
PS: Jestem absolutnie zielony w tych sprawach: Co to jest UC? Gdzie to się znajduje? Jeśli oclą paczkę to trzeba tam się zgłosić czy coś w tym rodzaju? Przeprawszam za głupie pytania ale na prawdę nic na ten temat nie wiem.
Reply to
invalid unparseable
Użytkownik "Szymon Bartuś" napisał w.......
Urzad celny - w powiadomieniu podadza ci wszystkie szczegol - co, gdzie kiedy, jakie dokumenty. Nie podadza tylko ile.
Tak - dostajesz powiadomienie, zanosisz tlumaczenie faktury i dowodu osobitego (nie wiem jaki dokument w twoim przypadku). Celnik robi wszytko za ciebie, oprocz zaplacenia rachunku w kasie ;-)..I juz mozesz w okienku obok odebrac zabawki.
Reply to
kojot
Jest tam nawet numer telefonu gdzie dzwonisz i pytasz o co pytac.
Niczego nie tlumaczylem (nie mialem zadnej faktury). BTW - na jaki jezyk tlumaczysz Dowod Osobisty? ;-)
Placi sie tylko gotowka. Karta sie nie da...
Andrzej Kowalski
Reply to
Andrzej Kowalski
Eee... Po prostu przedstawiam inne spojrzenie na te sama sprawe. SNOOPY MODE ON ;-)
To moze ja mam pecha albo trafilem na feralny dzien (nie byl to poniedzialek) - przyszedlem przed osma i bylem drugi w kolejce. A wyszedlem ok. 12.00.
Ale mi placa za godziny... Wiec kazda godzina w urzedzie to spory kawalek do tylu.... - a jak ktos ma daleko to jeszcze wiecej czasu straci i dojazd musi uwzglednic. Po prostu trzeba pamietac o tych drobiazgach. Moje dramatyczne posty to tylko automatyczna reakcja na Twoje HurraOptymistyczne opowiesci. Ja to dla zachowania rownowagi w przyrodzie czynie.
Niestety po godzinnych poszukiwaniach w necie uznaje ten argument za "nie do odparcia".
Wieczorkiem podesle linka na precla - niech swiat sie dowie "Jak Pany Latajom" ;-))))
Andrzej Kowalski
Reply to
Andrzej Kowalski
Witam,
Acha. W Krakowie taka instytucja chyba powinna być.
No to nie aż tak strasznie jak myślałem (pomijając oczywiście sumkę wręczaną osobie w okienku :( ).
Dzięki Kojot :-)
Ale nawet z VATem 22% i cłem 7% żaden sklep nie pobije Art Hobby :P Otórz cena Slow Sticka (a takowego załatwię w sklepie wysyłkowym) w AH to 200zł (+ 20zł przesyłki... tak, tak z Warszawy do Krakowa; nie jakieś tam marne 2,5$ z przeciwnej strony kuli ziemskiej). Natomiast w DOWOLNYM sklepie wysyłkowym (narazie znalazłem dwa, ale to standartowa cena tego modelu) jest to... 30$. 30% z 30$ to jakieś 9$. 39$ to i tak spooooro mniej niż 200zł plus droga przesyłka!!! Czyli się opłaca, i to bardzo, nawet paczka może dojdzie szybciej.
A może się gdzieś pomyliłem i to zbyt piękne, żeby było prawdziwe?
Pozdrawiam, Szymon
Reply to
invalid unparseable