żywica lub...? na obudowę do elektroniki

Witam, może tu ktoś mi pomoże.
Chciałbym robić sobie obudowy do małych urządzeń. Obudowa ok.50g dla
gęstości żywic z którymi się zetknąłem na necie. Wydaje mi się , że powinno
wyjść taniej niż kupowanie odpowiedniej obudowy np z katalogu ELFA.
Oczywiscie można kupić za 4 złote,ale trudno czasem dobrać coś odpowiedniego
i dlatego szukam alternatywy.
Czytałem trochę o żywicach dziś, ale wcześniej nie miałem z nimi nic
wspólnego, więc proszę Was o radę. Jaki materiał można zastosowac do moich
potrzeb? Mam dostęp do frezarki CNC, zrobienie formy potrwa pare minut. Nie
wiem gdzie znaleźć właściwości takich żywic po utwardzeniu. Czy taka obudowa
nie rozleci się przy... stuknięciu śrubokrętem...?
Reply to
invalid unparseable
Czy taka obudowa
Taka czyli jaka ???? Wymiary itd A moze tłocznik i vakum ?
Reply to
Roh
Taka czyli "taka z żywicy". Pytam bo nigdzie nie moge znaleźć parametrów technicznych takich materiałów. Jeśli chodzi o wymiary to przyjmijmy 100x90x30 grubość ścianki 3.
Reply to
invalid unparseable
No co ty ?? -:))))))))) Serio ??? X 2 -:)))))))
Strona Zakładów Chemicznych Nowa Sarzyna udzieli ci odpowiedzi-negatywnej odpowiedzi .Zwałaszcza po kalkulacji cenowej.
Przecież to łatwizna wytłoczyć zwłaszcza jak masz do dyspozycji frezarkę CNC i potrafisz zaprojektować 3D ..Cała sprawa w tłoczeniu próżniowym zamyka się w : znajomości technologii tłocznictwa tworzywa jakie przeznaczysz na obudowę wykonaniu zamknięcia obudowy i kilku drobnych sprawach jeszcze.
Przy wykonaniu obudowy jako odlew (?????????!!!!!!!!!) wystarczy wiedzieć jak zrobic by taki odlew miał jednolita strukturę ścianek ,jak przygotować żywicę do odlewania,jak to wszystko odpowietrzać itp.
Reply to
Roh
O rety. Nie tędy droga. Co prawda można zrobić obudowę z laminatu szklanego przesączonego zywicą, ale będzie to dosyć toporna i bardzo pracochłonna konstrukcja. Generalne obudowę kupuje się lub zleca wykonanie odpowiedniemu warsztatowi. A przede wszystkim najpierw wybiera się lub projektuje obudowę a dopiero potem projektuje się pod tym kątem elektronikę. Jak zrobisz odwrotnie to masz problem. Może znajdziesz coś w ofercie krajowych producentów:
ewentualnie dystrybutora kilku firma światowych
PitLab
Chłopie.... :-) nie w tym problem. Maszczyka i kradex to ja znam na wylot. I jak wspomniałem można u nich kupić za 4 zeta coś ale akurat nie mają takich jak ja potrzebuję. Wyrób na zamówienie to wielkie pieniądze i opłacalność dla konkretnych serii.Producentów obudów jest wielu i są takie które by mi odpowiadały, ale nie dam za obudowę 100zł. pozdro
Reply to
Michał T