Obr├│bka plastyczna cienkich rurek stalo wych palnikiem acetylenowym

Mam tylne wide┼éki rowerowe wykonane ze stali. S─ů to rurki o ┼Ťrednicy ok. 20mm i grubo┼Ťci ┼Ťcianki ~1.3mm. Rurki s─ů w przekroju owalne: wi─Ökszy wymiar jest w pionie. Niestety
rozstaw rurek uniemo┼╝liwia wsadzenie ko┼éa z szersz─ů opon─ů. Wymy┼Ťli┼éem sobie, ┼╝e potraktowa┼ébym miejsce w wide┼ékach, kt├│re "przeszkadza", palnikiem acetylenowym i je po prostu na gor─ůc─ů nieco sp┼éaszczy┼é, a ca┼éo┼Ť─ç rozszerzy┼é jakim┼Ť rozpychaczem zrobionym jak ┼Ťruba rzymska. Potrzebuj─Ö rozszerzy─ç/sp┼éaszczy─ç wide┼éki oko┼éo 4mm z ka┼╝dej strony. I teraz pytanie, czy ma to sens? Na efekcie estetycznym mi nie zale┼╝y. Czy zabieg taki na gor─ůco nie przyczyni si─Ö do powa┼╝nego spadku wytrzyma┼éo┼Ťci materia┼éu? Aha, wide┼éki ju┼╝ s─ů pozbawione lakieru. :>
zyga
--
warning!
http://zarzecki.com

Je┼Ťli nawet to nast─ůpi, to si─Ö o to nie martwi─Ö, nie b─Ödzie przeszkadza─ç.
zyga
--
warning!
http://zarzecki.com
"Zygmunt M. Zarzecki" napisał(a):

Zależy co to za stal, ale cro-mo niewprawny spawacz był w stanie palnikiem usmażyć. Nie da się tego zrobić na zimno ?
--
P. Jankisz
Ôťľ