Wyginanie rurek mosi─Ö┼╝nych...

Witam,
Jakim "domowym" sposobem, mo┼╝na wygi─ů─ç cienko┼Ťcienn─ů rurk─Ö mosi─Ö┼╝n─ů o ┼Ťrednicy 6mm? K─ůt gi─Öcia 90 stopni. Nie mam dost─Öpu do gi─Ötarki.
GM
Add pictures here
Ôťľ
buduj─ůc kiedy┼Ť lotnie by┼éa taka potrzeba. Sypali┼Ťmy suchy piasek do zakorkowanej od do┼éu rurki i d┼éugo ubijali┼Ťmy ten piasek wal─ůc ile┼Ť tam razy korkiem [rurk─ů] o pod┼éoze. Po ubiciu w┼éada┼éo si─Ö ow─ů rurk─Ö mi─Ödzy dwa czy to pr─Öty czy inne rurki i wygina┼éo si─Ö do┼Ť─ç ┼éatwo i bez za┼éama┼ä. Ale te moje rurki mia┼éy 40x2 mm. Mo┼╝e z twoimi si─Ö tym sposobem uda? Powodzenia
Add pictures here
Ôťľ
Janusz napisał(a):

Dzi─Ökuj─Ö za przypomnienie. :-) Kiedy┼Ť czyta┼éem o tym sposobie, ale nie stosowa┼éem go w praktyce. Wynika z niego, ┼╝e piasek nie musi by─ç mocno ubity. Co s─ůdzisz o podgrzaniu rurki w miejscu gi─Öcia?
Pozdrawiam, GM
Add pictures here
Ôťľ

Ja robi┼éem tak:rurke z jednej strony zaslepia┼éem ko┼ékiem drewnianym i sypa┼éem do rurki suchy drobny piasek konkretnie pochodz─ůcy ze starych bespiecznik├│w topikowych kiedy rurka by┼éa pe┼éna zaslepia┼éem drugi koniec ko┼ékiem drewnianym i gio┼éem na czyms okr─ůg┼éym drewno rurka plastikowa itd.Napewno sa inne sposoby.

Ôťľ
Marian napisał(a):

Czyli metoda rurki z piaskiem jest najpopularniejsza. :-) Jutro wypr├│buj─Ö i dam zna─ç jak posz┼éo. BTW, znalaz┼éem fajny materia┼é na kocio┼é do silnika parowego. By┼éem ostatnio w OBI i mo┼╝na tam kupi─ç 25-cio centymetrowe odcinki rynien. ┼Ürednica 100mm, grubo┼Ť─ç ┼Ťcianki ok. 0,6-0,8mm, ze szwem. Powinno si─Ö nada─ç, po za┼Ťlepieniu rury jakimi┼Ť sprytnymi denkami.
GM
Add pictures here
Ôťľ

Chętnie bym obejrzał fotki z prac nad takim silnikiem
Pozdrawiam
Jacek
Add pictures here
Ôťľ
Agent 0700 napisał(a):

Witaj,
Zdjęć z poszczególnych faz remontu nie posiadam, ale efekt prawie końcowy, można zobaczyć tam:
http://images3.fotosik.pl/120/3b03be2b3980f8dfmed.jpg
http://images2.fotosik.pl/120/181c65d5e6d3780dmed.jpg
http://images1.fotosik.pl/129/2dd793f93bff2ad1med.jpg
http://images4.fotosik.pl/83/3189dcfdd23ac383.jpg
Silnik na tych zdj─Öciach stoi jeszcze na oryginalnej, ┼╝eliwnej podstawie, kt├│ra wkr├│tce zostanie zast─ůpiona podstaw─ů z grubej sklejki. Podstawa ta, b─Ödzie imitowa─ç posadowienie silnika na fundamencie z cegie┼é. Sam remont, sprowadza┼é si─Ö w zasadzie do rozebrania silnika na czynniki pierwsze, wyczyszczeniu, wypolerowaniu i pomalowaniu element├│w. Wymieni┼éem wszystkie ┼Ťruby, przeszlifowa┼éem powierzchnie ┼éo┼╝ysk ┼Ťlizgowych. Dorobi┼éem nowe uszczelnienia skrzyni suwakowej i pokryw cylindra. Na razie nie ma zamontowanego uk┼éadu regulatora obrot├│w, kt├│ry niestety b─Ödzie wymaga┼é wi─Ökszego nak┼éadu pracy.
GM
Add pictures here
Ôťľ

Ja chc─Ö zrobi─ç co┼Ť wi─Ökszego, takiego z metr lub 2 d┼éugo┼Ťci aby postawi─ç sobie w ogrodzie, oczywi┼Ťcie pracuj─ůce.
Parowy to chyba nie, ale Strirlinga bym sobie zrobił.
Jacek
Add pictures here
Ôťľ

Spr├│buj tak, jak to robi─ů producenci tr─ůbek (instrument ten sk┼éada si─Ö z mn├│stwa powyginanych rurek :) Wlewmy do rurki rozgrzan─ů, roztopion─ů kalafoni─Ö, wyginamy - a potem kalafoni─Ö wytapiamy; mo┼╝na jeszcze wyp┼éuka─ç spirytusem (denaturatem, oczywi┼Ťcie).
Marek
Ôťľ