po rozkr臋ceniu nap臋d贸w ....

Witam !
Swojego czasu pisa艂em o 2 nap臋dach CD/DVD. Ostatnio te nap臋dy rozkr臋ci艂em i porobi艂em fotki tego co zdo艂a艂em "wysup艂a膰" ... Chcia艂em to zamiescic na forum
Pana Alex'a ale niestety "problemy techniczne" jakies wyst膮pi艂y ..... :(
1 fota przedstawia nap臋d DVD firmy LG. Zauwa偶y艂em, 偶e jak potrz膮snie sie tym silniczkiem to w 艣rodku przemieszczaj膮 sie kulki - chyba 艂o偶ysko posz艂o ....
http://img90.imageshack.us/my.php?image=zdjcie8bc8.jpg
2 fota przedstawia silniczek pomocniczy - takich mam 3 - z tych dw贸ch nap臋d贸w
http://img142.imageshack.us/my.php?image=zdjcie9xn7.jpg
3 fota to gumowe "wyciszacze" albo "amortyzatorki" - co mozna z nimi zrobi膰 - czy mo偶na u偶y膰 pod serwa i odbiornik
http://img142.imageshack.us/my.php?image=zdjcie10ms1.jpg
4 fota to nap臋d firmy "no name" A50 T bodaj偶e. Nie mo偶na 艣ciagn膮c tego grzybka z o艣ki.
http://img142.imageshack.us/my.php?image=zdjcie3af1.jpg
http://img142.imageshack.us/my.php?image=zdjcie2xr4.jpg
Teraz mam pytanie co mo偶na z tym wszystkim zrobi膰 ?? Do kosza ? czy jest jaka艣 szansa przer贸bek ?
P.S. czyta艂em ostatnio o silnikach z miedzi zamiast aluminium - czy mozna robic taki silniczek domowym sposobem ?
Pozdrawiam Tomek
--
Wys艂ano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

rozkr臋ci艂em
forum
grzybka z

jaka艣
robic
Te kulki -tak ma byc to hamulec dla silnik
--
Wys艂ano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

U偶ytkownik Marian napisa艂:

Te kulki to nie hamulec, tylko "wywa偶arka" p艂yty. Znajduj膮 si臋 onie nie w silniku, tylko w tym talerzyku. Podczas obrot贸w p艂yty kulki rozmieszczaj膮 si臋 na obwodzie talerzyka w taki spos贸b aby zminimalizowa膰 promieniowe bicie p艂yty. W silnikach od CD/DVD jest r贸wnie偶 hamulec elektrodynamiczny w postaci pier艣cieniowego magnesu neodymowego umieszczonego nad panewk膮. Podczas przer贸bki nale偶y ten magnes usun膮膰.
Pozdrawiam Grzegorz
Jak ktos chce napedy to mam 5 do oddania W-Wa W艂ochy - odbior osobisty....
Pzdr K.Kobus