po rozkręceniu napędów ....

Witam !

Swojego czasu pisałem o 2 napędach CD/DVD. Ostatnio te napędy rozkręciłem i porobiłem fotki tego co zdołałem "wysupłać" ... Chciałem to zamiescic na forum Pana Alex'a ale niestety "problemy techniczne" jakies wystąpiły ..... :(

1 fota przedstawia napęd DVD firmy LG. Zauważyłem, że jak potrząsnie sie tym silniczkiem to w środku przemieszczają sie kulki - chyba łożysko poszło ....

2 fota przedstawia silniczek pomocniczy - takich mam 3 - z tych dwóch napędów

3 fota to gumowe "wyciszacze" albo "amortyzatorki" - co mozna z nimi zrobić - czy można użyć pod serwa i odbiornik

4 fota to napęd firmy "no name" A50 T bodajże. Nie można ściagnąc tego grzybka z ośki.

Teraz mam pytanie co można z tym wszystkim zrobić ?? Do kosza ? czy jest jakaś szansa przeróbek ?

P.S. czytałem ostatnio o silnikach z miedzi zamiast aluminium - czy mozna robic taki silniczek domowym sposobem ?

Pozdrawiam Tomek

Reply to
Tomek

rozkręciłem

forum

Reply to
Marian

Użytkownik Marian napisał:

Te kulki to nie hamulec, tylko "wyważarka" płyty. Znajdują się onie nie w silniku, tylko w tym talerzyku. Podczas obrotów płyty kulki rozmieszczają się na obwodzie talerzyka w taki sposób aby zminimalizować promieniowe bicie płyty. W silnikach od CD/DVD jest również hamulec elektrodynamiczny w postaci pierścieniowego magnesu neodymowego umieszczonego nad panewką. Podczas przeróbki należy ten magnes usunąć.

Pozdrawiam Grzegorz

Reply to
Grzegorz Kurczyk

Jak ktos chce napedy to mam 5 do oddania W-Wa Włochy - odbior osobisty....

Pzdr K.Kobus

Reply to
KKobus