Nawijarka do bandaży

Serwus

Mam pytanie do inżynierów mechaników - potrzebna mi nawijarka do bandaży. Model fabryczny przedstawiony jest na rysunkach:

?image=maszynka1brk9.jpghttp://img224.imageshack.us/my.php?image=maszynka10gb6.jpgNajlepiej byłoby, gdybym mógł kupić takie cudo, niestety nie znam producenta, a i pewnie cena też powala. Postanowiłem zatem zrobić coś takiego. Wydaje się to proste - jednak nie do końca. Najważniejsze pytanie - w jaki sposób osadzić wałek na który nawija się bandaż, w podstawie? Oczywistym wyjściem będzie łożysko - ale jakie? domyślam się, że musi ono przenosić znaczne obciążenia ścinające. Czy dobre będzie np. łożysko stożkowe?

Z tego co widzę, to chyba najtrudniejsza część budowy tego urządzenia. Czy może widzicie jeszcze jakieś pułapki, na jakie trzeba uważać przy budowie?

Z góry dziękuję za odpowiedź.

Reply to
Popey

Fri, 15 Dec 2006 17:56:50 -0500, na pl.sci.inzynieria, KA napisał(a):

Nie wiem po co łożysko ;> Tak powiedziałem, żeby ładnie wyglądało :) Czy taka tuleja musi być specjalna, czy po prostu jakaś? Gdzie się takie coś kupuje, i o co prosić w sklepie?

Reply to
Popey

A po co ci łożysko, tam jest tuleja, pewnie z plaskitu. Konrad

Reply to
KA

W: News:1glmq1whe7c3e$.v1firxtl1767$. snipped-for-privacy@40tude.net, Od: Popey snipped-for-privacy@poczta.onet.pl>

Było:

Ile bandaży planujesz dziennie nawijać? Mając palce boleśnie poobcierane po nawinięciu 72x100 zwojów drutu zastanów się nad jakimś systemem naprężająco-podającym... bandaż.

Reply to
Sławek SWP

Ile dajesz za taką nawijarkę? Tomek

Reply to
Tomek

Mon, 18 Dec 2006 20:10:24 +0100, na pl.sci.inzynieria, Sławek SWP napisał(a):

Serwus

System w tym urządzeniu to jeden bolec :) A bandaży nawija się ok

8/trening/zawodnik, więc nie za dużo :)
Reply to
Popey