komputer pytanie

Witam!
Mam pytanie, jaki jest miesieczny pobor mocy komputera PC pracujacego bez
przerwy, konkretnie chodzi mi o miesieczny koszt za prad.
dzieki z gory
Reply to
Adam
P[kWh]=M[W]*24[h]*31[dni]/1000
M- moc zasilacza np. dla 350 W mamy
P=260,4 [kWh]
U¿ytkownik "Adam" snipped-for-privacy@o2.pl napisa³ w wiadomo¶ci news:HTLNd.33980$ snipped-for-privacy@news.chello.at...
Reply to
zygzag
Chwila, chwila. Przeczytaj co napisałeś i zastanów się chociaż chwilę nad tym. Czy zasilacz jest odbiornikiem energii? Czy naprawdę sądzisz że jak na nim jest napisane 350W to znaczy że tyle prądu on ssie?
Konrad
Reply to
KA
To by było bardzo niedokładne oszacowanie - z jednej strony zakłada że zasilacz cały czas daje pełną moc (co nie jest prawdą) z drugiej strony nie uwzględnia sprawności zasilacza (właśnie, ile ona mniej więcej wynosi?). Dużą niewiadomą jest monitor - jaki, czy cały czas włączony? Jedyna konkretna liczba jaka przychodzi mi do głowy to usłyszany kiedyś od elektryków z mojego zakładu pracy szacunek którego używają do oceny obciążenia sieci elektrycznej przez komputery - średnio jeden komputer 150 W (z uwzględnieniem monitora).
Reply to
Michal Grodecki
Dnia Mon, 07 Feb 2005 15:33:59 GMT, Adam napisał(a):
Coś takiego:
już musisz liczyć sam :)
Reply to
MYST
Dnia 2005-02-07 19:42, Użytkownik MYST napisał:
Z tym że pobór prądu przez komputer nie jest stały w czasie. Żeby uzyskać bardziej sensowne wyniki warto by zostawić komputer na noc jako jedyne pracujące urządzenie elektryczne, ustawić jakieś zadania do wykonania w trakcie (żeby np. dysk trochę popracował) i policzyć średnie zużycie.
Reply to
Michal Grodecki
Adam snipped-for-privacy@o2.pl napisał(a):
Otwórz sobie tabelę : Pobór mocy w różnych konfiguracjach sprzętowych: Ze strony:

Będziesz wiedzieć ile prądu pobierają poszczególne komponenty komputera.
Pozdrawiam WM
Reply to
Wlodzimierz
a mam pytanie, takie przy okazji..... co jest mianowicie jak np. jest zasilacz do glosnikow albo do discmana itp. wyjscie jest 9V ale wejscie 230V wiec jaka energia jest zuzywana pzdr
Reply to
piotr matyba
Nie, ale mo¿e tyle. Skoro nie znam ilo¶ci urz±dzeñ w systemie oraz ich zapotrzebowania, za³o¿y³em po prostu i¿ zasilacz pracuje pe³n± moc±. Na dobr± sprawê trzeba zainstalowaæ licznik ;)
Pozdrawiam.
zygzag
Reply to
zygzag
a juz myslalem, ze energia wiazan atomowych..... oczywiscie chodzilo mi o szacunkowa ILOSC
Reply to
piotr matyba
no wy³±cz lodówkê, budziki, kuchenki i inne potrzebne do ¿ycia aparaty to sobie zmierzysz. Naprawdê dla tak ma³o wa¿nej rzeczy warto robic tyle zachodu? mo¿e lepiej pod³±czyc amperomierz miedzy komputer a zasilanie i "klikaj±c" w komputer sprawdziæ ile mniej wiecej ¿re.
pozdrowienia Tomasz
Reply to
Tomasz
jezeli ma byc scisle to jeszce alezaloby przemnozyc przez czas (nieszacunkowy).....
ze
Reply to
piotr matyba
Dnia 2005-02-08 12:21, Użytkownik Tomasz napisał:
Rzeczywiście lodówka może być problemem, resztę urządzeń można na jedną noc zastąpić odpowiednikami mechanicznymi lub zasilanymi z baterii.
Błąd bardzo duży będzie - pytanie na ile dokładny wynik jest potrzebny inicjatorowi wątku.
Reply to
Michal Grodecki
W zasilaczu jest transformator, ktory zamienia 230V na 9V, a przy okazji np 50mA na 1A. Tu 11W, tu 9W.
Ideany transformator jest bezstratny, duzy rzeczywisty - ma sprawnosc dosc wysoka, ponad 90%, taki maluch jest kiepski.
Ale dotknij go. Mocno cieply ? to i pare watow traci.
I zastanow sie czemu na glosnikach pisze pewnie ze 30W, a na zasilaczu 9V 0.5A :-)
J.F.
dzieki
Reply to
piotr matyba
Użytkownik zygzag napisał:
Zwykły licznik zapewne pokaże Ci głupoty. Prąd pobierany przez zasilacz nie jest sinusoidalny. BTW Pisząc takie coś skłoniłbym się od zawarcia wielkości tej energii w pewnych ramach, od do.
Reply to
Sinuhe
Użytkownik Tomasz napisał:
nie trzeba na całą noc wystarczy powyłanczać wszystko powiedzmy na godzinę i później to zestawić na 24h
Reply to
Pasken
Pokaze bardzo cenna rzecz - ile zliczy licznik. W koncu o wysokosc rachunku chodzi :-)
J.F.
Sinuhe napisał(a):
Akurat nie ma to wielkiego znaczenia. Z naprawdę istotnymi z punktu widzenia wysokości rachunku zwykły licznik sobie poradzi.
Reply to
PeJot
Dnia 2005-02-08 13:51 :
1. "powyŁĄczać" (czyt. wyłonczać) 2. godzina to chyba trochę mało; istotna może być temperatura otoczenia i innych urządzeń (czy się grzeją, jak stygną itp.) w.
Reply to
Wojtek Szweicer