[RC] NITROCELON a CAPON

Z glebin modelarni ...

Witam Wlasnie czytam sobie archiwum grupy i trafilem na interesujacy wyklad o budowe skrzydla syropianowo-balsowego. Pisze tam, ze przed przyklejeniem balsy do styro bale zalakierowac Caponem, jaka to role spelnia roumiem. Ale akurat nie mam Caponu A mam Nitrocelon. Czy moge uzyc go jako zamiennika? Ewentualnie poleciec zwyklym lakierem? Jakim?

Zalezy mi na szybkiej odpowiedzi. Pozdrawiam MarCiu

Reply to
Marciu11 - Viper

Cześć,

możesz nitrocellonem. Tu chodzi o "zaimpregnowanie" balsy w celu zapobieżenia jej mocnemu nasączeniu żywicą. Tak można sporo ciężaru (i żywicy) zaoszczędzić.

Pozdrawiam Piotr

Piotrp_de

Z glebin modelarni ...

P> Cześć,

P> możesz nitrocellonem. Tu chodzi o "zaimpregnowanie" balsy w celu zapobieżenia P> jej mocnemu nasączeniu żywicą. Tak można sporo ciężaru (i żywicy) zaoszczędzić.

P> Pozdrawiam Piotr

To ok. Tak tez myslalem ale nie bylem pewien. Wielkie dzieki za wyjasnienie.

No to jak juz fachowcy odpowiedaja to mam jeszcze jedno pytanie :) Tym razem juz warstwy zewnetrznej. W tych watkach wyczytalem tez o malowaniu i przygotowywaniu zewnetrznej warstwy balsy pod malowanie. Opisem tej procedury bylo: japonka-celon-szlifowanie. Odnosilo sie to do skrzydel, ale jak rozumiem to samo odnosi sie tez do kadluba. I w zwiazku z tym jest pytanie techniczne co do techniki oklejania. Skrykla sa w tej dobrej sytuacji ze sa wmiare prostej konstrukcji i powierzchni. Ale co z kadlubem? Czy klasc to pasami, kawalkami, czy jak? Jakas podpowiedz techniczna.

Dzieki i pozdrawiam MarCiu

Reply to
Marciu11 - Viper