[RC] Prostowanie kadluba z balsy.

Z glebin modelarni ...
Witam brac modelarzy. Wlasnie buduje sobie kochanego Meserka109 z
balsy.
Niestety widze ze kadlub leciutko uciek mi w bok - niestety braki
warsztatwe. No ale na czyms czloek musi sie uczyc :) To moje
pierwsze takie dzialo. Zrobil sie lekki bananek. Nie jest to duza
ucieczka, okolo 2-3mm. w strone ogona, tak gdzes od polowy kadluba.
Czy jest mozliwosc naciagnecia tego choc troche?
Ksztalt kadluba jest taki, ze po bokach jest balsa wyplofilowania
lukiem a od gory i dolu przychadza obszlifowane deseczki balsowe
zamykajace plaszczycne. Ich na razi jeszcze nie ma. Czyli sa same
sciany bez podlogi i dachu.
Jakies porady czy podpowiedz doswiadczonych Kolegow?
Reply to
Marciu11 - Viper
Loading thread data ...
Mozesz go naprostowac tylko odcinajac wspolny koniec i klejac go na nowo. Z tym ze wtedy mozesz otrzymac niechcay litere S jezeli np masz krzywo powklejane wregi.
Powiedz jakiej wielkosci jest tez model, bo przy 1500 mm rozpietosci te 3 mm nie graja roli a przy 1000 juz troche bardziej.
Reply to
PJ
Z glebin modelarni ...
P> Mozesz go naprostowac tylko odcinajac wspolny koniec i klejac go na nowo. P> Z tym ze wtedy mozesz otrzymac niechcay litere S jezeli np masz krzywo P> powklejane wregi.
P> Powiedz jakiej wielkosci jest tez model, bo przy 1500 mm rozpietosci te 3 mm P> nie graja roli P> a przy 1000 juz troche bardziej.
P> -- P> Pozdrawiam P> Przemek Jakubczak P> Warszawa - Bemowo, latajace RC, plywajace i ostatnio rakiety =) P>
formatting link
Dzieki
Model w skali 1:12 czyli nawet ponizej 1000. Ucieka 2,3mm. Poradzono mi tez zrobic przepiurke na mokro. Przyczepilem go do listwki naciagajac krzywizne i namoczylem balse. obadamy co bedze jak wyschnie napowrot :) Bynajmiej krzywizmy w ten sposob robilo sie wysmienicie. Mam nadziejze ze i tu tez pomoze. Tak ucieklo mi to ciut na jednej wredze stad ten garb. Niestety CA lapie szybko ;) No ale to nauczka i dodatkowe doswiadczenia na przyszlosc.
Dzieki i licze na dalsze podpowiedzi.
MarCiu
Reply to
Marciu11 - Viper
Metoda na mokro niewiele Ci da. Problem w tym ze balsy nie rozciagniesz, bo problem w tym ze jeden bok jest ciut dluzszy od drugiego i dlatego masz banana. Zeby zrobic na prosto pozostaje wyrownac boki - czyli tylko rozcieie i sklejenie ponownie, ale juz rowno.
Reply to
PJ
Z glebin modelarni ...
P> Metoda na mokro niewiele Ci da. Problem w tym ze balsy nie rozciagniesz, bo P> problem w tym ze jeden bok jest ciut dluzszy od drugiego i dlatego masz P> banana. Zeby zrobic na prosto pozostaje wyrownac boki - czyli tylko rozcieie P> i sklejenie ponownie, ale juz rowno.
P> -- P> Pozdrawiam P> Przemek Jakubczak P> Warszawa - Bemowo, latajace RC, plywajace i ostatnio rakiety =) P>
formatting link
No a jednak sie trocje naciagla :) Przywiazelem do listewki tak zeby naciagla sie (wyprostowala do punku '0') i namoczylem scianki kadluba i wregi. Dzis odwiazlem od listwy naciagajacej. Skret jest teraz ponizej milimetra. i to na samej koncowke. Reszte zalatwie jak radzisz. Rozetne koncowke klejenia i skleje od nowa i bedze funkiel nowka :) Ale widac ze sama metoda 'na mokro' tez cos daje Jednak wlokna toche pracuja.
Pozdrawiam MarCiu
Reply to
Marciu11 - Viper

PolyTech Forum website is not affiliated with any of the manufacturers or service providers discussed here. All logos and trade names are the property of their respective owners.